خدمات پزشکی

۵۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این مقاله قصد دارد راجع به موضوع چه موقع به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنیم مطالبی را به افراد علاقه‌مند ارائه دهد.

مشورت با یک پزشک عمومی یا پزشک خانوادگی می‌تواند موجب شود که افراد از بهترین مراقبت‌های پزشکی برخوردار شوند. ممکن است این افراد مراجعه به یک متخصص مغز و اعصاب را توصیه کنند، اما این احتمال هم وجود دارد که آنها نتوانند برای نگرانی‌های افراد پاسخ مناسبی ارائه دهند.

اینک این سوال مطرح می‌شود که اصلا دکتر مغز و اعصاب یعنی چی و چه زمانی باید به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنیم. بهتر است افراد ابتدا اطلاعاتی راجع به متخصص مغز و اعصاب، رشته تخصصی او و علائم مربوط به بروز بیماری‌های اعصاب را دریافت کرده و سپس برای مراجعه به آنها اقدام کنند. با این مقاله همراه شوید.

دکتر مغز و اعصاب چه کاری انجام می‌دهد و چه موقع به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

متخصص مغز و اعصاب را می‌توان فرد متخصصی دانست که به درمان بیماری‌های زیر می‌پردازد:

  • بیماری‌های مربوط به مغز
  • بیماری‌های مربوط به طناب نخاعی (سیستم مرکزی اعصاب)
  • اعصاب محیطی (اعصابی که مغز و ستون فقرات را به اندام‌های بدن مثل ریه‌ها یا کبد متصل می‌کند)
  • بیماری‌های مربوط به عضلات

بیماری‌های عصبی می‌تواند موارد زیر را در بر بگیرد:

  • سردردهای مزمن
  • سکته مغزی
  • صرع
  • اختلالات حرکتی مانند رعشه بدن
  • بیماری پارکینسون

در ادامه به چند مورد از علائمی که در رابطه با بروز بیماری‌های عصبی شایع است، اشاره خواهد شد. این موارد عبارت است از:

چه موقع به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنیم

1.سردرد

سردرد موضوعی است که همه افراد حداقل یک بار تجربه آن را در طول زندگی داشته‌اند. افراد می‌توانند نفوذ درد به داخل سینوس‌ها را احساس کنند. همچنین حرکت این درد به سوی بخش بالایی و عضلات سر، گردن، شانه‌ها در امتداد قاعده جمجمه و مغز نیز رخ خواهد داد. علل بروز این دردهای مزمن متفاوت در محدوده وسیعی متغیر است: یعنی از عفونت سینوس‌ها تا درد دندان.

علائم جدی این سردردها مانند سردردهای میگرنی می‌تواند مواردی زیر را در بر بگیرند:

  • حالت تهوع و استفراغ
  • سردردهای مداوم برای مدت زمان‌های طولانی
  • بروز سردردهایی به طور ناگهانی
  • سردردهای وخیم در اثر رگ به رگ شدن عضلات
  • سردردهایی که بروز آنها صبح زود رخ می‌دهد و منجر به تغییر دید و سکته مغزی می‌شود.

در صورت شدید بودن علائم سردرد، توصیه پزشک عمومی این خواهد بود که مراجعه به متخصص مغز و اعصاب انجام شود.

2.درد مزمن

درد مزمن دردی است که مدت زمان آن ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. علت بروز این درد می‌تواند بیماری یا صدمه جسمی و روحی باشد. در صورت طولانی شدن این درد بیش از حد معمول ممکن است نشان‌دهنده وجود یک مشکل دیگر در بدن باشد. در صورت عدم توانایی درمانگر و پزشک عمومی در رفع درد و همچنین وجود نشانه‌هایی دیگر مانند بی‌حسی اعضای بدن، ضعف بدن یا مشکل کنترل مثانه و روده ضروری است که به متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود.

3.سرگیجه

بروز حالت سرگیجه می‌تواند با شکل‌های مختلفی همراه باشد. متخصصان مغز و اعصاب قادر هستند سرگیجه‌ای را درمان کنند که ایجاد آن به علت عدم ثبات یا نگاه کردن به سمت پایین در حالت قرارگیری در یک ارتفاع بلند است. حالت سرگیجه‌ای که احساس چرخیدن و حرکت کردن محیط اطراف به دور فرد را می‌دهد. عدم ثبات را می‌توان عدم توانایی یا دشواری در مواردی مانند حفظ نقطه تعادل، توازن فکری یا جسمی دانست. پزشک عمومی با تشخیصی که می‌دهد کمک خواهد کرد که فرد از وخامت حالت سرگیجه خودش آگاهی پیدا کند.

4.سوزش یا کرختی بدن

علل بروز این حالت بسیار مختلف و متنوع است: برای مثال مواردی مانند طرز نشستن، تغذیه نامناسب و غذا نخوردن می‌توانند به گونه‌ای باشند که سبب توقف گردش خون شود. در صورت ادامه یافتن این سوزش و بی حسی یا بروز ناگهانی آن حتی در یک طرف، می‌توان گفت که زمان مراجعه به متخصص مغز و اعصاب فرا رسیده است. همه این علائم نشان می‌دهند که احتمال بروز ناگهانی سکته مغزی وجود دارد. پزشک مراقبت‌های اولیه به افراد کمک خواهد کرد که شدت علائم بیماری را ارزیابی کنند. دریافت کمک پزشکی در صورت بروز سکته مغزی الزامی است.

5.ضعف بدن

چه موقع به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنیم

احساس ضعفی که نیازمند مراجعه به پزشک است بیش از خستگی مفرط، درد عضلات در نتیجه راه رفتن‌های طولانی یا بلند کردن اشیا و اجسام سنگین است. ضعف عضلات طوری است که فرد نیازمند صرف انرژی بیشتری است که بتواند موجب حرکت اعضای بدن شود. دلایل ضعف بدن ممکن است موارد دیگری مانند بیماری سیستم عصبی و به دنبال آن سکته مغزی باشد.

آنچه که بهتر است در پایان این مقاله بدانید

این مقاله به موضوع چه موقع به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنیم پرداخته است و مواردی را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه کرده است.

در پایان و به عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت که ممکن است این علائم در نتیجه بروز اختلالات عصبی نباشد. پزشک عمومی و پزشک مراقبت‌های اولیه افرادی هستند که کمک خواهند کرد که تصمیم‌گیری بهتری را در رابطه با ضرورت مراجعه به متخصص مغز و اعصاب داشته باشید.

با وجود این موارد در صورت شدید و وخیم بودن علائم بیماری می‌توانید یک ملاقات حضوری را با یک متخصص مغز و اعصاب در نظر داشته باشید.

سخن آخر

این سایت به عنوان سایتی مطرح شده است که خدمات پزشکی ارائه می‌دهد. در ادامه بیشتر به بررسی این سایت پرداخته شده و توضیحاتی در این مورد بیان خواهد شد.

دکتر با من خدمات پزشکی آنلاینی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی را ارائه می‌دهد. این سامانه را می‌توان به عنوان یک پل ارتباطی مطرح کرد که افراد بیمار، پزشکان و مراکز درمانی را به هم متصل می‌کند. دکتر با من راهکاری است که از طریق آن می‌توان به خدمات پزشکی به صورت 24 ساعته، ساده و سریع دسترسی پیدا کرد. افراد تنها کافی است که نوع نیاز خود را در زمینه‌های مختلف پزشکی، روانشناسی و لوازم پزشکی تعیین کنند که خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

تعداد زیادی متخصص پوست عالی در تهران در حال فعالیت هستند. پوست و مو از آن دسته از اعضای بدن هستند که نیاز به مراقبت روزانه و مستمر دارند. نه تنها آن‌ها بخشی از اجزای بدن ما هستند و مثل باقی اجزای بدن ما باید از آن‌ها مراقبت شود، بلکه در زیبایی ظاهر ما نیز نقش مهی ایفا می‌کنند و می‌توانند اعتماد به نفس ما را افزایش یا کاهش دهند.

برای مراقب از آن‌ها باید به متخصص پوست مراجعه کنید. برای اطمینان از سلامتی پوست خود و همچنین برای درمان مشکلات پوستی و بهره‌مندی از خدمات پوستی در صورتی که ساکن تهران هستید، می توانید با نگاهی به سایت دکتر با من متخصص پوست شرق تهران و متخصص پوست غرب تهران را پیدا کنید.

چه زمانی به متخصص پوست عالی در تهران مراجعه کنیم؟

پوست بدن انسان‌ها از ارگان‌های مهم ما است که مثل هر ارگان دیگری می‌تواند بیماری‌های مخصوص به خود را داشته باشد. همینطور افراد نه تنها برای بیماری، بلکه برای زیبایی پوست خود نیز می‌توانند به این پزشکان مراجعه کنند. برای هر یک از این دلایل می‌توانید به یک متخصص پوست در هر نقطه‌ای از کشور مراجعه کنید.

1.آکنه

آکنه رایج‌ترین مشکل پوستی در انسان‌ها است که از دوران بلوغ آغاز می‌شود و تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کند. آکنه‌ها همان جوش‌هایی هستند که گاهی سرسیاه و گاهی سرسفید روی پوست صورت دیده می‌شوند.

اندازه‌ آن‌ها ممکن است کوچک یا بزرگ باشد و گاهی با کیست‌های دردناکی همراه هستند. یکی از دلایلی که بهتر است برای درمان آن‌ها به یک متخصص پوست مراجعه کنید، این است که اگر خود برای از بین بردن آکنه آن‌ را دستکاری کنید، ممکن است جای زخم آن روی پوست باقی بماند و از بین نرود.

با مراجعه به یک متخصص پوست عالی در تهران یا سایر مناطق او محلول یا داروی مناسب برای از بین رفتن آکنه را تجویز می‌کند و در نهایت نقطه‌ای از آن باقی نخواهد ماند.

2.تبخال

متخصص پوست عالی در تهران

بیشتر انسان‌ها حداقل یک بار در زندگی خود تجربه مشاهده تبخال در اطراف لب خود را داشته‌اند. عده‌ای هستند که خیلی بیشتر این تبخال‌ها را روی صورت خود مشاهده می‌کنند. اگر با تبخال آشنایی ندارید، باید توضیح دهیم که تبخال‌ها تاول‌هایی قرمز رنگ هستند که داخل آنها از مایع پر شده است و اغلب نزدیک دهان یا لب دیده می‌شوند.

قبل از به وجود آمدن تبخال نشانه‌های آن بروز می‌کند که در آن ناحیه مورد نظر دچار سوزش یا خارش می‌شود. اگر از آن دسته افراد هستید که زیاد تبخال می‌زنید و بسیار آزاردهنده شده‌اند، حتما با یک متخصص پوست عالی در تهران در ارتباط باشید.

3.حساسیت به لاتکس

این حساسیت نوعی بیماری پوستی به شمار می‌آید که نیاز به اقدام پزشکی دارد. عده‌ای که به لاتکس حساسیت دارند، در برخورد پوستشان با آن احساس گرما و خارش می‌کنند و دمل‌های قرمز روی آن ناحیه به وجود می‌آید و اگر تماس‌ها ادامه پیدا کنند، ظاهر پوست خشک و زبر می‌شود.

حتی اگر تکه لاتکس نیز در هوا باشد،‌ این افراد شروع به سرفه، آبریزش بینی، عطسه، خارش چشم و اشک می‌کنند. حتی ممکن است این افراد دچار مشکلات تنفسی نیز بشوند.

4. اگزما

یکی دیگر از مشکلات پوستی که ظاهر پوست را بسیار زشت جلوه می‌دهد و همین امر منجر به کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود، اگزما نام دارد. خبر خوب در مورد این بیماری این است که با مراجعه به یک متخصص پوست عالی در تهران یا دیگر شهرها و دریافت داروی مناسب، این مشکل برطرف می‌شود.

در اگزما پینه‌هایی روی پوست دست و بدن به وجود می‌آید که به رنگ‌های زرد یا سفید هستند و پوسته پوسته می‌شوند. این نواحی مدام در حال خارش هستند و به همین دلیل با خارش مداوم آن این مشکل برطرف نمی‌شود. همچنین در این نواحی گاهی ریزش مو نیز دیده می‌شود.

5.پسوریازیس

از دیگر مشکلات پوستی باید به پسوریازیس اشاره کنیم. در این مشکل روی پوست پینه‌های تیز و نقره‌ای که پوسته پوسته هستند، پدیدار می‌شوند. مکانی که بیشتر دیده می‌شوند، روی سر، آرنج‌ها، زانوها و پایین کمر هستند.

پزشک پوست و مو چه خدمات زیبایی ارائه می‌دهد؟

نه تنها می‌توانید برای درمان بیمار‌ی‌های پوستی به متخصص پوست مراجعه کنید، بلکه این گروه از پزشکان می‌توانند به زیباتر شدن پوست شما نیز کمک کنند. در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

1.لیزردرمانی

از لیزردرمانی برای انواع اقدامات زیبایی استفاده می‌شود، برای از بین بردن موهای زائد گرفته تا جوان‌سازی پوست. همینطور جای جوش و خالکوبی را نیز می‌توان با لیزر از طریق متخصص پوست عالی در تهران برداشت.

2.لایه‌برداری

در مراکز زیبایی پوست و مو لایه‌برداری پوست نیز انجام می‌شود که به جوان‌سازی پوست کمک زیادی می‌کند.

3.تزریقات پوستی

متخصص پوست عالی در تهران

متخصصین پوست در مراکز زیبایی یا مطب‌های پزشکی تزریق موادی مانند بوتاکس و فیلر انجام می‌دهند که این مواد تا حد زیادی به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند.

آیا آقایان برای مشکلات پوست و مو می‌توانند به پزشک مراجعه کنند؟

در جواب باید بگوییم بله. در واقع یک متخصص پوست، دکتر مو و ریش نیز به شمار می‌آید و می‌توانید برای برطرف کردن مشکلات مربوط به ریش به این پزشکان مراجعه کنید. یکی از مشکلاتی که عده‌ای از مردان با آن مواجه هستند، کم‌پشت بودن ریش است.

علت چنین چیزی می‌تواند سوختگی، سوانح، بیماری‌های قارچی و بیماری های روماتیسمی باشد. دلیل دیگر آن کاهش سطح هورمون‌ها است. البته علت دیگر آن می‌تواند ژنتیکی باشد. با مراجعه به یک متخصص پوست عالی در تهران می‌توانید این مشکل را درمان کنید.

اگر کم‌پشت بودن مو به دلیل بیماری ایجاد شده باشد، پزشک دارو تجویز خواهد کرد و اگر علت آن کمبود هورمون باشد، پزشک با هورمون‌درمانی این مشکل را برطرف می‌کند. شیوه‌های دیگری نیز در سال‌های اخیر برای برطرف کردن این مشکل به وجود آمده است که شامل درمان‌های موضعی محرک مو و کاشت مو می‌شود.

متخصص موبرگشتی چه کسی است؟

متخصصین پوست متخصص موبرگشتی نیز هستند. شاید از خود بپرسید موبرگشتی یعنی چه؟ در موبرگشتی یا کیست مویی، کیست‌های مویی در چین خوردگی باسن، شکاف بالای باسن یا هر جای دیگر از استخوان دنبالچه تا مقعد ایجاد می‌شود.

این کیست‌ها می‌توانند همراه با ترشح چرک و خون باشند و همچنین هنگام نشستن فرد درد زیادی را تحمل خواهد کرد. این کیست‌ها اغلب در مردان شیوع دارند، اما زنان نیز می‌توانند به آن مبتلا شوند. برای رهایی از این کیست‌ها می‌توانید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

در پایان

پوست و موی انسان‌ها نیاز به مراقبت مداوم دارد و به خاطر حساسیت‌های خاص پوست، این عضو مهم بدن در معرض بیماری‌های زیادی قرار دارد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی مشکلات پوستی پرداختیم که برای درمانشان می‌توانید به یک متخصص پوست عالی در تهران مراجعه کنید.

پیدا کردن این متخصصان در تهران اصلا کار سختی نیست، چون فقط کافی است به سایت دکتر با من سر بزنید و نام و آدرس یکی از این متخصصان را پیدا کنید. فراموش نکنید که برای دریافت خدمات مربوط به زیبایی نیز می‌توانید به این متخصصان مراجعه کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به سلامتی چشم‌های خود اهمیت می‌دهید، لازم است که سالانه چکاب چشم پزشکی انجام دهید. خوشبختانه امروزه علم چشم پزشکی بسیار پیشرفت کرده ‌است و تخصص‌های مختلف برای این حرفه وجود دارد. ممکن است شما با متخصص چشم پزشک قرنیه آشنا نباشید و ندانید که چه اقداماتی انجام می‌دهد، بنابراین لازم است با خواندن این مقاله اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید، پس با ما همراه باشید.

متخصص چشم پزشک قرنیه کیست؟

همانطور که می‌دانید، ساختار چشم بسیار پیچیده است و از بخش‌های مختلفی از جمله قرنیه، صلبیه، مشیمیه و شبکیه تشکیل شده ‌است. متخصص قرنیه کسی است که به بررسی قرنیه می‌پردازد و در درمان مشکلات و بیماری‌های مربوط به قرنیه مهارت دارد. قرنیه در بینایی فرد نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و تمامی پرتوهای نوری را که وارد چشم می‌شوند را متمرکز می‌کند. برای دیدن اجسام و تمرکز عمیق بر آن‌ها شما باید قرنیه سالمی داشته باشید.

هنگامی که شما در دیدن اجسام با تاری دید، حساسیت به نور شدید و درد شدید چشم مواجه هستید، به احتمال زیاد باید به یک دکتر چشم پزشک حاذق متخصص قرنیه مراجعه کنید.

ممکن است برای شما مراجعه به متخصص قرنیه با مراجعه به چشم پزشک تفاوتی نداشته ‌باشد، اما باید بدانید که بین این دو تفاوت وجود دارد. متخصص چشم پزشک قرنیه می‌تواند با استفاده از ابزارهای خاصی که دارد، عمق آسیب به چشم را ببیند که این کار از عهده چشم پزشک خارج است.

متخصص قرنیه می‌تواند با تجویز دارو و اقدامات دیگر به مداوای قرنیه در صورت هرگونه آسیب به قرنیه یا زخم قرنیه بپردازد و اگر بیمار هر چه سریع‌تر مراجعه کند و بیماری در مراحل اولیه درمان شود، می‌توان از بروز آسیب دائمی به بینایی و چشم جلوگیری کرد.

متخصص چشم پزشک قرنیه

شما برای اینکه بتوانید به راحتی با متخصص چشم پزشک قرنیه در ارتباط باشید، تنها کافی است که به سایت دکتر با من مراجعه کنید که بتوانید مشاوره بگیرید و با متخصص چشم پزشک در غرب تهران یا مناطق دیگر نیز آشنا شوید.

متخصص قرنیه در ارتباط با مشکلات مربوط به قرنیه تخصص دارد. این مشکلات از گلوکوم و آب مروارید گرفته تا سایر مشکلات مربوط به آسیب قرنیه را شامل می‌شود. بسیاری از این متخصصان در جراحی لیزیک نیز تخصص دارند، مانند دکتر جان گوسی که یک متخصص قرنیه برجسته در هوستن است.

با وجود این که قرنیه بخش کوچکی از چشم را شامل می‌شود، با این حال ساختار پیچیده و گسترده‌ای دارد. قرنیه دارای شکل گنبدی است و چشم را پوشش می‌دهد. این ساختار گنبدی شکل تاثیر بسزایی در بینایی ما دارد و باعث می‌شود که چشم ما تصاویر و نور را به صورت صحیح دریافت کند.

به این دلیل است که بسیاری از چشم پزشکان مراجعه‌کنندگان خود را به متخصصان قرنیه ارجاع می‌دهند، زیرا این متخصصان می‌توانند با بررسی‌های دقیق، نظر قطعی خود را اعلام کنند و بر حسب شرایط بیمار یکی از روش‌های درمانی یا جراحی را ارائه دهند.

متخصص چشم پزشک قرنیه چه مشکلاتی را می‌تواند درمان کند؟

متخصص قرنیه قادر است هرگونه آسیب و زخم به قرنیه را شناسایی کند، حتی اگر این آسیب در لایه زیرین قرنیه باشد، قبل از اینکه این مشکلات سبب بروز آسیب جدی به چشم شوند، آن‌ها را درمان کند.

متخصصان قرنیه با استفاده از تجهیزات و نیز گرفتن شرح حال از بیمار قادر هستند نشانه‌هایی که مربوط به آسیب قرنیه می‌شوند را شناسایی و درمان کنند. علائمی مانند سوزش مکرر و حساسیت به نور از جمله مواردی هستند که سریعا باید مداوا شوند.

بسیاری از متخصصان قرنیه قادر هستند بیماری‌هایی نظیر کراتوکونوس که اغلب در بین نوجوانان و جوانان دیده می‌شود را درمان کنند. البته این بیماری در بین سایر گروه‌های سنی نیز وجود دارد. این بیماری سبب نازک شدن قرنیه می‌شود و پس از مدتی قرنیه نازک خاصیت الاستیکی خود را از دست می‌دهد و به سمت بیرون برآمده می‌شود که این موضوع سبب ایجاد تاری دید، نزدیک‌بینی یا آستیگماتیسم می‌شود. در موارد شدید این بیماری پیوند قرنیه توصیه می‌شود، اما در مراحل اولیه با لنزهای تماسی بهبود پیدا می‌کند.

صحبت کردن با یک متخصص چشم پزشک قرنیه و گرفتن مشاوره از او می‌تواند به بهبود مشکلات شما تا حد زیادی کمک کند، به خصوص اگر شما مشکلات خاص بینایی داشته یا قصد انجام عمل جراحی دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به سایت دکتر با من با دکتر چشم پزشک حاذق مشورت کنید و از نظراتشان بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران را نیز جست و جو کنید.

ساختار قرنیه چگونه است؟

متخصص چشم پزشک قرنیه

قرنیه بیرونی‌ترین لایه شفاف و محافظ چشم است. قرنیه در کنار صلبیه، قسمت سفیدی چشم قرار دارد و قادر است در کنار آن از چشم در برابر ذرات گرد و غبار، میکروب‌ها و آلودگی‌ها مراقبت کند و حتی قادر است مقداری از نور فرابنفش را فیلتر کند.

در ادامه مبحث متخصص چشم پزشک قرنیه باید بیان کرد که قرنیه با ساختار منحصر به فرد خود سبب شکست نور می‌شود. انحنای این لایه بیرونی است که مشخص می‌کند چشم تا چه اندازه می‌تواند روی اجسام نزدیک و دور متمرکز باشد. آسیب‌های مربوط به قرنیه، عفونت و زخم سبب مسدود کردن و منحرف شدن مسیر نور می‌شود و از این رو در بینایی اختلال ایجاد می‌کند.

در حقیقت قرنیه از سه لایه اصلی اپیتلیوم، استروما و آندوتلیوم تشکیل شده ‌است. اپیتلیوم بیرونی‌ترین لایه است که از ورود مواد خارجی به چشم جلوگیری کرده و مواد مغذی و اکسیژن را نیز جذب می‌کند. استروما در پشت لایه اپیتلیوم قرار دارد که از آب و پروتئین تشکیل شده‌ است و باعث ایجاد فرم منسجم جامد و پلاستیکی آن می‌شود.

آندوتلیوم تک لایه‌ای است که از سلول‌های بین استروما و مایع زلالیه ایجاد شده ‌است که همانند پمپ عمل کرده و آب مازاد را در استروما دفع می‌کند. اگر این اقدام صورت نگیرد، استروما پر از آب می‌شود و ظاهری تار و کدر به خود می‌گیرد و افت بینایی را در پی خواهد داشت.

کلام آخر

قرنیه یکی از اجزای چشم است که نقش مهمی در متمرکز کردن نور و تصویر اجسام دارد. ساختار پیچیده آن سبب شده‌ است که متخصصانی به این حیطه اختصاص داشته باشند.

متخصص چشم پزشک قرنیه فردی است که به بررسی مشکلات و آسیب‌های قرنیه می‌پردازد و متناسب با شرایط، بیمار را درمان می‌کند. همچنین شما می‌توانید برای برخورداری از مشاوره و گرفتن نوبت از دکتر چشم پزشک حاذق به راحتی به سایت دکتر با من مراجعه کرده و از خدمات این سایت استفاده کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

بهترین متخصص مو در تهران به فردی می‌گویند که دارای قدرت تشخیص، درمان و ویژگی‌های اخلاقی والایی است. این فرد با تمام وجود برای درمان بیماران تلاش می‌کند و دارای وجدان کاری است. برای یافتن بهترین متخصص پوست و مو باید به نکات بسیاری توجه کرد. زیرا افراد زیادی در این زمینه به طبابت مشغول هستند و انتخاب پزشکی که از هر لحاظ بهترین باشد، کاری دشوار است.

امروزه وب سایت‌های پزشکی بسیاری دست به اطلاع‌رسانی در مورد این پزشکان زده‌اند که از این بین، وب سایت دکتر با من که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، دارای سابقه‌ای درخشان است. در این وب سایت با یک جستجوی ساده به تمامی مشخصات پزشک پوست و مو دسترسی پیدا می‌کنید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که بهترین متخصص مو کیست؟ همچنین دارای چه خصوصیات و وظایفی است. بنابراین با ما همراه باشید.

یافتن بهترین متخصص مو در تهران چه مزایایی دارد؟

از آنجایی‌که پوست و مو در زیبایی افراد نقش مهمی دارند، هرگونه آسیب به آنها بدون وقفه باید درمان شود. زیرا در صورت عدم درمان به موقع، مشکلات مربوط به پوست و مو گسترش پیدا می‌کنند و درمان آنها به سختی صورت می‌گیرد. در برخی از مواقع نیز ممکن است درمان‌ها جوابگوی مشکل ایجاد شده نباشند. از این رو یافتن یک متخصص با مهارت و مراجعه به او برای شادابی و زیبایی پوست و مو ضروری است.

متخصص مو در زمینه پوست و ناخن نیز فعالیت می‌کند. در ادامه مزایای یافتن بهترین‌ها در این زمینه را عنوان می‌کنیم.

1.تشخیص به موقع و درست

بهترین متخصص مو در تهران

بدون شک بهترین متخصص مو در تهران فردی است که دارای تشخیص درست بیماری باشد. از آنجایی که مشکلات مربوط به مو و پوست تنوع بسیاری دارند و در دسته‌های متفاوت درمانی و زیبایی قرار می‌گیرند، یافتن یک متخصص حرفه‌ای مو به شما کمک می‌کند که نگرانی از بابت تشدید بیماری و عدم درمان آن نداشته باشید. زیرا این افراد در تشخیص بیماری سرعت عمل و علم بالایی دارند.

2.درمان به موقع و اصولی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای یافتن بهترین دکتر متخصص مو غرب تهران درمان سریع بیماری است. از آنجایی‌که برخی از بیماری‌های مربوط به مو و پوست به درمان سریع و به موقع نیاز دارند، هر چقدر پزشک در این زمینه تواناتر باشد، سلامت بیماران نیز تضمین می‌شود.

برخی از بیماری‌های مربوط به مو ممکن است در ریزش دائمی موها تاثیرگذار باشند. برای جلوگیری از این مشکلات، دسترسی به بهترین متخصص مو در تهران کمک بسیاری به شما می‌کند.

3.پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناک پوستی

از جمله اقداماتی که یک متخصص مو و پوست انجام می‌دهد، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن و خطرناک پوستی است. به ‌طور حتم شنیده‌اید که پیشگیری بهتر از درمان است. از این رو پزشکان باید آگاهی لازم را به بیماران بدهند که در صورت هرگونه تغییر رنگ پوست، ایجاد خال‌های گوشتی، خارش، زخم‌های پیش‌رونده، کاهش رشد مو، ریزش مو و غیره به آنان مراجعه کنند. در این صورت از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های خطرناک پوستی مانند سرطان پوست جلوگیری می‌شود.

4.انجام درست خدمات زیبایی پوست و مو

یکی دیگر از دلایل یافتن بهترین متخصص مو در تهران انجام خدمات زیبایی است. بدون شک زیبایی برای تمامی افراد به خصوص بانوان اهمیت بسیاری دارد. به‌ دلیل مواجهه مستقیم پوست و مو با عوامل خارجی احتمال رسیدن آسیب به این اعضا و از بین رفتن زیبایی آنها زیاد است.

بسیاری از افراد در پی یافتن بهترین دکتر پوست و مو هستند که کلیه خدمات زیبایی خود را نزد او و با خیال راحت انجام دهند. این افراد با جدیدترین روش‌ها و تکنولوژی‌های موجود، به زیبایی هر چه بیشتر پوست و مو کمک می‌کنند.

متخصص مو کیست؟ چگونه به او دسترسی پیدا کنیم؟

یک پزشک یا متخصص مو به کسی می‌گویند که در زمینه خدمات زیبایی و درمانی پوست، مو و ناخن دارای مدارک علمی معتبری است. قطعا بدون مدرک تخصصی دانشگاهی، طبابت این افراد ممکن نیست و مجوز تاسیس مطب شخصی نیز به آنان اعطا نمی‌شود.

از این رو بهترین متخصص مو در تهران باید در ابتدا تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده‌های پزشکی بگذراند. سپس با گذراندن دوره‌های رزیدنتی، مهارت لازم را برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های پوست و مو به ‌دست آورد. متخصص مو کودکان در تهران باید دوره‌های چگونگی رفتار با کودکان و نحوه ترغیب آنان به درمان را بیاموزد. به همین دلیل متخصص پوست و مو کودکان باید در این زمینه دارای مدارک علمی معتبری باشد.

نحوه دسترسی به یک متخصص ماهر و کارآزموده مو کار دشواری نیست. زیرا برای این کار نیاز به یک گوشی هوشمند و اینترنت دارید. امروزه فضای مجازی پاسخگوی مناسبی برای رفع نیازهای مردم در هر زمینه‌ای است. یافتن یک پزشک متخصص پوست و مو نیز از این طریق به راحتی صورت می‌گیرد.

وب سایت‌های پزشکی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند که در مدت کوتاهی به آدرس و مشخصات بهترین متخصص مو در تهران دسترسی پیدا کنید. در این وب سایت‌ها قسمتی به نام نظرسنجی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که میزان رضایت بیماران قبلی پزشک مورد نظر را بررسی کنید. در این وب سایت‌ها تخصص پزشک، دوره‌های آموزشی گذرانده و سابقه او نیز ذکر می‌شود. از این رو وب سایت‌های شخصی بهترین گزینه برای آشنایی با متخصص پوست و مو و مشاهده نمونه کارهای او هستند.

در وب سایت دکتر با من به اطلاعات جامعی در مورد مشخصات بهترین متخصص پوست و مو در تهران دست پیدا می‌کنید. در این وب سایت جامع پزشکی آدرس مطب، شماره تلفن، سوابق و مدارک علمی پزشکان در اختیار شما قرار می‌گیرند و بدین طریق در سریع‌ترین زمان ممکن قادر به مراجعه به آنها خواهید بود.

متخصص پوست کیست؟ چه خصوصیاتی دارد؟

بهترین متخصص مو در تهران باید در زمینه پوست و ناخن نیز دارای علم و تجربه باشد. پوست از جمله اعضای بدن است که وظیفه محافظت از اندام‌های داخلی را بر عهده دارد. از این رو برای برخورداری از پوست خوب و بدون چروک، لک و آکنه کافی است به یک متخصص پوست خوب مراجعه کنید.

حتما از خود می‌پرسید که چگونه با یک متخصص حرفه‌ای پوست و مو آشنا شوید. برای پی بردن به جواب این سؤال در ادامه برخی از خصوصیات و ویژگی‌های این افراد را تحت بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین متخصص مو در تهران

1.صبر و بردباری

بدون شک بردباری و صبوری مهم‌ترین ویژگی اخلاقی یک متخصص مو خوب به شمار می‌رود. یک پزشک عالی باید به صحبت‌های بیماران گوش دهد و نیازهای آنان را رفع کند.

2.مهارت کلامی و ارتباطی قوی

بدون ارتباط راحت با بیمار امکان درمان و تشخیص بیماری وجود ندارد. مهارت کلامی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین متخصص مو در تهران به شمار می‌رود که نشان از توانایی بالای او در حل مشکلات بیماران می‌دهد.

3.دلسوز و با وجدان بودن

پزشک دلسوز و مهربان بدون شک سلامتی بیماران را در اولویت قرار می‌دهد و با محبت بسیار به درمان آنان می‌پردازد. وجدان کاری مهمترین خصیصه یک متخصص مو است و در زمان انتخاب بهترین پزشک به شما کمک می‌کند.

4.آپدیت کردن اطلاعات پزشکی

برای اینکه بدانید بهترین متخصص پوست کیست؟ باید ویژگی‌های او را مد نظر قرار دهید. یکی از این خصوصیات علم و اطلاعات به روز پزشک عنوان می‌شود. زیرا علم پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است و روش‌های نوینی برای درمان ارائه می‌شوند که پزشکان پوست و مو باید با تمامی آنها آشنایی کاملی داشته باشند. در این صورت درمان بیماران بدون گذراندن دوره‌های سخت و دوران نقاهت طولانی به ‌سرعت انجام می‌شود.

5.توانایی تشخیص سریع و درست بیماری

بهترین متخصص مو در تهران از طریق توانایی و تجربه خود در تشخیص بیماری و پیشگیری از گسترش آن بسیار سریع عمل می‌کند. در واقع عدم تشخیص صحیح بیماری از جمله عواملی است که سلامت شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. همچنین تشخیص صحیح پزشک در زمان و هزینه شما نیز کاهش چشمگیری ایجاد می‌کند.

6.استفاده از تجهیزات به روز برای درمان

بدون ابزارهای دقیق و پیشرفته پزشکی، درمان و تشخیص بیماری به راحتی امکان‌پذیر نیست. زیرا بیش از ۳۰۰ نوع بیماری‌های پوستی و مربوط به مو و ناخن وجود دارند که تمامی آنها از طریق معاینه ساده قابل تشخیص نیستند. از این رو بهترین متخصص پوست از تجهیزات پیشرفته پزشکی برای درمان بیماران استفاده می‌کند.

7.پیگیری وضعیت سلامتی بیمار بعد از درمان

بهترین متخصص مو در تهران باید بعد از درمان بیماران پیگیری‌های لازم را در مورد وضعیت سلامت آنان انجام دهد. زیرا برخی از بیماری‌های پوستی مدتی بعد از درمان دوباره شیوع پیدا می‌کنند. همچنین افرادی که خدمات زیبایی پوست و مو مانند کاشت مو را انجام می‌دهند، باید هر چند ماه یکبار نزد پزشک معالج خود مراجعه کنند که وضعیت آنان تحت بررسی قرار گیرد.

متخصص مو کودکان در تهران دارای چه وظایفی است؟

بهترین متخصص مو در تهران

متخصص پوست اطفال به ‌صورت تخصصی در این زمینه به تحصیل می‌پردازد. این پزشکان با بررسی وضعیت پوست و مو کودکان، در تشخیص و درمان بیماری‌ها بسیار توانا عمل می‌کنند. این پزشکان وظیفه انجام خدمات زیر را بر عهده دارند.

1.خدمات درمانی مخصوص کودکان

یکی از مهمترین وظایف بهترین متخصص مو در تهران، درمان بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن است. البته برخی از این بیماری‌ها منشأ درونی و داخلی دارند و ممکن است در اثر بیماری‌های کلیوی، کبدی و غیره ایجاد شوند. این پزشکان خدمات خود را در تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ نوع بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن انجام می‌دهند.

این متخصصان روتین مراقبتی از پوست و مو را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها نیز ارائه می‌دهند. خدمات درمانی شامل: جراحی، دارو درمانی، نمونه‌برداری، کاشت مو و غیره می‌شوند.

2. خدمات زیبایی و ترمیمی پوست و مو

خدمات زیبایی همانطور که از نام آن مشخص است، برای افزایش سلامت و زیبایی پوست و مو انجام می‌شوند. از این رو پزشکان متخصص پوست و مو را به نام پزشکان زیبایی نیز می‌شناسند.

کاهش چین و چروک پوست، پاکسازی پوست، ترمیم موها، تزریق مواد جوان‌کننده به پوست، لیزر موهای زائد و غیره از جمله وظایف دکتر پوست و مو به شمار می‌رود. البته این خدمات برای افراد بالای ۱۸ سال انجام می‌شود‌. خدمات زیبایی مخصوص کودکان ممکن است در زمینه ترمیم پوست یا افزایش رشد موی آنان صورت گیرد.

3. تشخیص و درمان آسیب‌های پوستی

یک متخصص تراپی مو باید قادر به تشخیص و درمان آسیب‌های پوستی میکروسکوپی باشد. در این خدمات نمونه‌برداری از بافت مو یا پوست انجام می‌شود که برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر زیر میکروسکوپ قرار گیرد.

در نتیجه

بهترین متخصص مو در تهران باید در زمینه‌های متفاوتی دارای تخصص و تجربه باشد. این افراد با تشخیص و درمان زودهنگام خود از گسترش بسیاری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن جلوگیری می‌کنند. این افراد علاوه بر مدارک تخصصی و آکادمیک خود باید دارای مهارت و تجربه بالایی نیز باشند. در غیر این صورت قادر به پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های زمینه‌ای پوست و مو نخواهند بود.

برای دسترسی به بهترین‌ها در این زمینه آسان‌ترین روش مراجعه به وب سایت‌های جامع پزشکی است. در این صورت بدون صرف هزینه و زمان طولانی قادر به یافتن بهترین متخصص پوست و مو خواهید بود.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

قلب یکی از ارگان‌های بدن است که مشکلات به وجود آمده در آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد و حتی به مرگ بیماران منتهی شود. از این رو نام تعداد زیادی متخصص قلب و عروق تهران در سایت دکتر با من قرار داده شده است و ساکنین پایتخت با ورود به این سایت می‌توانند نزدیک‌ترین جراح و متخصص قلب و عروق را پیدا کنند.

متخصص قلب و عروق چیست؟

متخصص قلب و عروق یا یک کاردیولوژیست کسی است که در درمان مشکلات و بیماری‌های قلب تخصص دارد. جالب است بدانید که بیماری‌های قلبی از بیشترین آمار تلفات در میان مردم است، یعنی تعداد زیادی از مردم جان خود را هر ساله به خاطر یک بیماری قلبی از دست می‌دهند.

بسیاری از مردم هستند که از یکی از بیماری‌ها قلبی رنج می‌برند، بدون اینکه خودشان از آن خبر داشته باشند. این افراد با انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی احتمال ایست قلبی را در خود افزایش می‌دهند. برای جلوگیری از چنین اتفاق ناگواری بهتر است سلامت قلب خود را نزد یک متخصص قلب بررسی کنیم.

یک متخصص قلب و عروق چه وظایفی دارد؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، متخصص قلب و عروق تهران یا سایر شهرها بیماری‌های مربوط به این عضو از بدن را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند. برای این کار عملکرد قسمت‌های مختلف قلب توسط این پزشکان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گاهی مشکلات این عضو با قرص و دارو و گاهی با عمل جراحی درمان می‌شوند. کاری که یک متخصص قلب و عروق انجام می‌دهد، این است:

آزمایش‌ها و تست‌های لازم را برای بیمار تجویز می‌کند که وضعیت قلب او مشخص شود. همچنین این پزشکان حق ندارند تا زمانی که به جواب قطعی از طریق آزمایش‌ها نرسیده‌اند، حدس و گمانی راجع به بیماری بیمار بیان کند. چون با وارد شدن استرس به قلب وضعیت بیمار وخیم می‌شود.

پزشک جواب‌ آزمایش‌ها را بررسی می‌کند و پس از معاینه یک پرونده پزشکی برای بیمار تشکیل می‌دهد. حین درمان متخصص می‌تواند روش درمانی را تغییر دهد.

این دسته از متخصصان معمولا تلاش می‌کنند بیماری قلبی افراد را بدون جراحی و با مصرف قرص درمان کنند. زمانی گزینه جراحی برای بیمار مطرح می‌شود که بیماری فقط در آن صورت برطرف شود.

متخصصین قلب و عروق چه تست‌هایی را برای بیماران تجویز می‌کنند؟

اولین تستی که برای بررسی سلامت قلب بیمار تجویز می‌شود، آزمایش خون است. اما این آزمایش به اندازه کافی برای تشخیص بیماری‌های قلبی کافی نیست. بنابراین آزمایش‌های تخصصی دیگری نیز برای بیمار تجویز می‌شود. می‌توانید با مراجعه به یک متخصص قلب و عروق تهران این تست‌ها را انجام دهید.

متخصص قلب و عروق تهران

1.تست ورزش

تستی است به نام تست ورزش که به وسیله آن پزشک می‌تواند ریتم قلب بیمار را در حالت استراحت و ورزش بررسی کند. این تست کمک بزرگی به معین شدن عملکرد قلب و مشکلات آن دارد.

2.تست الکتروکاردیوگرام

این تست به این منظور طراحی شده است که توان قدرت الکتریکی قلب را به صورت موج اندازه‌گیری کند.

3.تست ECG

یکی از دقیق‌ترین تست‌ها برای تشخیص بیماری‌ها و مشکلات قلب این تست است. به وسیله آن وضعیت قلب بیمار به شکل دقیق بررسی می‌شود. به این صورت که چند الکترود روی سینه بیمار قرار داده می‌شود و بیمار وسیله‌ای به نام Holter را در یک بازه زمانی معین با خود به همراه دارد. این دستگاه به خوبی وضعیت قلب را ثبت می‌کند و پزشک می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

4.تست اکوکاردیوگرام

این تست با تصویربرداری از قلب انجام می‌شود و در آن ساختار قلب و عملکرد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. مواردی که این تست قادر به نشان دادن آن‌ها است، التهاب بافت‌های قلب، پمپاژ خون، ناهنجاری‌های ساختاری و عفونت‌های داخلی قلب هستند.

5.کاتتریزاسیون قلب

این شیوه تستی است که برای از بین بردن انسداد عروق نیز استفاده می‌شود. در آن یک لوله کوچک از رگ وارد بدن شده و تا قلب نزدیک می‌شود. به این شکل متخصص می‌تواند اطلاعاتی از عملکرد قلب به دست بیاورد.

6.روش رادیواکتیو

در این تست مواد رادیواکتیو وارد بدن می‌شوند و از طریق آن‌ها تصوربرداری هسته‌ای انجام می‌شود. این تصویربرداری قادر به ثبت ناهنجاری‌ها و بیماری‌های قلب و عروق است.

چه زمانی به متخصص قلب و عروق تهران یا دیگر شهرها مراجعه کنیم؟

بسیار مهم است که با مشاهده یک سری علائم هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. اگر ساکن تهران هستید، با رجوع به سایت دکتر با من می‌توانید یک متخصص قلب و عروق تهران را پیدا کنید.

متخصص قلب و عروق تهران

1. تنگی نفس

هر زمان که دچار تنگی نفس شدید، آن را جدی بگیرید. چون یکی از بارزترین نشانه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌آید و ممکن است به ایست قلبی منجر شود. در صورت بروز آن باید سریعا تحت درمان قرار بگیرید.

2. درد در قفسه سینه

یکی دیگر از مهم‌ترین علائم ناهنجاری‌های قلبی و عروقی احساس درد یا خستگی در قفسه سینه است. اگر این درد به تدریج بیشتر می‌شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

3. خستگی زودرس

قلب وظیفه رساندن خون و اکسیژن به بدن را دارد. اگر در عملکرد او مشکلی به وجود آید و ناهنجاری در آن وجود داشته باشد، مسلما نمی‌تواند این وظیفه را به درستی انجام دهد.

در نتیجه بدن احساس خستگی مداوم دارد. اگر فردی هستید که خیلی زود با انجام هر کاری احساس خستگی می‌کنید، حتما به یک متخصص قلب مراجعه کنید.

4. تپش قلب

عوامل زیادی مانند اضطراب، استرس، فعالیت های زیاد، و … منجر به تپش قلب می‌شوند. گاهی پیش می‌آید که در زمان استراحت افراد ناگهان دچار تپش قلب می‌شوند. این حالت می‌تواند روی سلامت قلب شما تاثیر بگذارد. پس با بروز آن حتما به پزشک مراجعه کنید.

5. عرق سرد

از دیگر علائم رایج بیماری‌های قلبی می‌توانیم به عرق سرد اشاره کنیم. عرق سرد می‌‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برای اطمینان از وضعیت قلب خود در صورت بروز آن به متخصص قلب و مغز مراجعه کنید.

در پایان

در این مقاله وظایف یک متخصص قلب و عروق را برای شما شرح دادیم. اگر ساکن تهران هستید، خوشبختانه تعداد زیادی متخصص قلب و عروق تهران وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید. سایت دکتر با من نام و اطلاعات تعداد زیادی جراح و متخصص قلب و عروق را در خود جای داده است.

به یاد داشته باشید که حتی اگر احساس می‌کنید در قلب خود مشکلی وجود ندارد، باز هم برای معاینه قلب خود نزد این متخصصان بروید و از سلامت قلب خود مطمئن شوید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

متخصص مغز و اعصاب به پزشکی گفته می‌شود که در زمینه بیماری‌های مربوط به مغز، عصب و نخاع دارای مدارک معتبر علمی باشد. این افراد به نورولوژیست نیز شناخته می‌شوند. معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب بدون شک باید دارای ویژگی‌های متعددی باشد که شهرت و آوازه او در جامعه پزشکی بر سرزبان‌ها بیفتد. امروزه بسیاری از پزشکان عمومی، تخصص خود را در زمینه مغز و اعصاب ادامه می‌دهند و در این مسیر مهارت و تجارب بسیاری به‌دست می‌آورند.

در واقع تمامی پزشکان باید قبل از دریافت تخصص خود دوره مربوط به پزشک عمومی را بگذرانند. سپس به‌مدت ۴ سال تخصص خود را در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب به‌دست آورند. در این صورت به نام نورولوژیست قادر به فعالیت در مطب شخصی خود یا سایر مراکز درمانی هستند. این افراد برای تکمیل تحصیلات آکادمیک خود ممکن است دوره فوق تخصص مغز و اعصاب را نیز بگذرانند.

این پزشکان در درمان انواع بیماری‌های مربوط به این سیستم مانند مشکلات حرکتی، اختلالات خواب، سردرد، بیماری‌های عروق مغز و غیره مهارت بالایی به‌دست می‌آورند. برای اینکه بدانید انواع تخصص دکتر مغز و اعصاب چیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند، با ما همراه باشید.

معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب کیست؟

اهمیت سیستم مغز و اعصاب به قدری است که متخصصان بسیاری در این حیطه به فعالیت مشغول هستند و هر ساله روش‌های نوینی برای درمان اختلالات مربوط به این سیستم ارائه می‌کنند. متخصص مغز و اعصاب به فردی می‌گویند که در این زمینه تخصص‌های لازم را به‌دست آورده است. این افراد باید با انواع بیماری‌های مغز و اعصاب آشنایی کاملی داشته باشند و در تشخیص و درمان آنها روش‌های نوینی را ارائه دهند.

دانش و مهارت این افراد آنها را به معروف‌ترین‌ها در این حرفه تبدیل می‌کند. از آنجایی‌که بیشتر بیماری‌های مغز و اعصاب دارای علائم مشابهی هستند، تشخیص درست و زودهنگام بیماری توسط متخصص، درمان را سرعت می‌بخشد. انجام آزمایش‌ها و معاینات دقیق در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر مغز و اعصاب یا اعصاب و روان با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند. از این رو گاهی برای تشخیص برخی از بیماری‌های عصبی این دو متخصص باید با یکدیگر همکاری‌های لازم را انجام دهند. عصب‌شناسی یکی از شاخه‌های بسیار مهم پزشکی است که برای بررسی وضعیت سیستم مغز و اعصاب، نخاع، عضلات و عروق عصبی متصل به آنها به کار می‌رود.

این رشته از جراحی مغز و اعصاب متمایز است و متخصصین این امر تنها قادر به کنترل، تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به مغز و سیستم عصبی هستند. معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب فردی به شمار می‌رود که با علم و آگاهی بالا، تشخیص اولیه بیماری را بدون انجام آزمایشاتی نظیر نوار مغز (EEG)، ام آر آی و سی تی اسکن انجام می‌دهد. البته این آزمایش‌ها نیز برای تشخیص دقیق و اطمینان از نوع بیماری و تجویز دارو ضروری است.

با این حال اطلاع از تمامی علائم بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب مانند اختلالات رشدی و عصبی، مشکلات حافظه و یادگیری، کنترل درد و غیره نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد.

تخصص‌های دکتر مغز و اعصاب چیست؟

بدون شک تمامی پزشکان عمومی برای دریافت تخصص در زمینه مغز و اعصاب قادر به تحصیل در رشته‌های متفاوتی هستند. از آنجایی‌ که سیستم مغز و اعصاب دارای پیچیدگی‌های بسیاری است، از این رو تخصص‌های مربوط به آن نیز تنوع بسیاری دارد.

معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب برای رسیدن به مهارت بالا در این خصوص یکی از رشته‌های تخصصی زیر را به‌صورت حرفه‌ای انتخاب می‌کند و تحصیلات خود را در آن حوزه ادامه می‌دهد.

  • نوروفیزیولوژی بالینی
  • اختلالات و بیماری‌های حرکتی
  • سکته و اختلالات عصبی
  • ایمنی‌شناسی عصبی
  • روانپزشکی عصبی و نورولوژی رفتاری
  • سردردها و درد در سیستم عصبی

تمامی بیماری‌های مربوط به سیستم مغز و اعصاب در دسته‌بندی‌های بالا قرار می‌گیرند و پزشک عمومی با گذراندن ۴ سال دوره تخصصی در این زمینه و ۲ سال طرح عملی قادر به تشخیص بیماری‌های مربوط به این اختلالات است. در سایت دکتر با من در مورد انواع تخصص‌های مغز و اعصاب و بیماری‌های مربوطه اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار می‌گیرد. با مراجعه به این سایت از فعالیت متخصصین مغز و اعصاب آگاهی پیدا می‌کنید.

معروف‌ترین پزشک مغز و اعصاب باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب فردی است که علاوه بر گذراندن دوره‌های آکادمیک یا دانشگاهی و دریافت مدارک معتبر علمی، دارای مهارت، سابقه و ویژگی‌های رفتاری فوق‌العاده باشد. در این صورت بیمار او را به‌عنوان معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب می‌شناسد.

این افراد باید در ابتدا قادر به تشخیص درست انواع بیماری‌های مغز و اعصاب و سپس درمان آنها باشند. در غیر این صورت علائم بیمار تشدید می‌شود و روند رشد بیماری سرعت پیدا می‌کند. این افراد دارای وظایف بسیاری هستند که در ادامه برخی از مهمترین آنها را عنوان می‌کنیم.

1.تشخیص بیماری با معاینه درست

یکی از مهمترین وظایف متخصصان مغز و اعصاب تشخیص زودهنگام و درست بیماری است. از آنجایی‌که این سیستم از ظرافت و اهمیت بسیاری برخوردار است، هر گونه تشخیص نادرست موجب وخیم شدن اوضاع بیمار می‌شود. از این رو پزشکان متخصص مغز و اعصاب باید از روش‌های نوین و پیشرفته برای تشخیص بیماری استفاده کنند.

در این راستا عکس‌برداری از سیستم مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمار با دستگاه‌هایی نظیر ام آر آی و سیتی‌اسکن نیز برای تشخیص بیماری بسیار کارآمد است.

2.دانش و علم بالا

دریافت مدارک دانشگاهی برای انجام طبابت بسیار ضروری است. با این حال معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب باید اطلاعات و دانش خود را به روز کند که قادر به درمان سریع بیماران باشد. زیرا هر ساله نظریه‌ها و روش‌های علمی و پزشکی تغییرات چشمگیری پیدا می‌کنند که اطلاع از آنها موجب تشخیص سریع بیماری و درمان آن می‌شود.

3.مهارت و سابقه پزشکی

شاید از خود بپرسید که دکتر مغز و اعصاب چه کار می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال باید از مهارت‌های پزشک اطلاع پیدا کنید. یک پزشک بسیار عالی در زمینه مغز و اعصاب باید دارای سابقه پزشکی و مهارت بالایی باشد. در این صورت به‌راحتی بیماری مربوطه را تشخیص می‌دهد و به درمان آن می‌پردازد.

مهارت با یادگیری روش‌های نوین علمی و به کار بردن آن در زمان درمان به‌دست می‌آید. متخصصان این حرفه برای به‌دست آوردن محبوبیت در بین بیماران باید مهارت‌های خود را افزایش دهند.

4.ارتباط کلامی مناسب با بیمار

یکی دیگر از خصوصیات بسیار مهم بهترین متخصص مغز و اعصاب، مهارت بالای او در ارتباط با بیمار است. این افراد باید به‌گونه‌ای با بیماران صحبت کنند که آنها در کمال آرامش مشکلات و دردهای خود را با پزشک در میان بگذارند.

مهارت بالا در ارتباط با بیمار سبب می‌شود که اعتماد او به متخصص مورد نظر افزایش پیدا کند و روند درمان راحت‌تر صورت گیرد.

5.دلسوز و مهربان بودن

معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب کسی است که دارای صفات اخلاقی والایی باشد. دلسوزی از بارزترین صفات یک پزشک عالی به شمار می‌رود که موجب جلب اعتماد بیمار می‌شود. مهربان بودن و گوش سپردن به صحبت‌های بیماران نیز از جمله ویژگی‌های دیگر یک دکتر مغز و اعصاب یا اعصاب و روان است که حس صمیمیت بیمار با پزشک را افزایش می‌دهد.

وظایف متخصص مغز و اعصاب چیست؟

معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب

برای دانستن اینکه دکتر مغز و اعصاب چه کار می‌کند؟ باید با وظایف و مسئولیت‌های او آشنا شوید. بیماری‌های مغز و اعصاب به‌دلیل تنوع بالای خود به مهارت و تخصص بالای پزشک نیاز دارند. از این رو متخصصان این حرفه باید در تشخیص و درمان مشکلات مربوط به سیستم مغز و اعصاب مهارت‌های لازم را به‌دست آورند.

اختلالات عصبی شامل سردرد، سکته مغزی، صرع، تومورهای مغزی، پارکینسون، فلج عضلات، تیک‌های عصبی و غیره از جمله بیماری‌های مربوط به این سیستم هستند که پزشکان متخصص مغز و اعصاب باید به تشخیص دلایل ایجاد آنها بپردازند و درمان‌های مناسب با هر بیماری را پیشنهاد دهند.

دکتر مغز و اعصاب با اعصاب و روان چه تفاوتی دارد؟

تخصص‌های پزشکی انواع متفاوتی دارند که هر کدام از آنها برای تشخیص یا پیشگیری از بیماری‌های اعصاب و روان و اختلالات روان شناختی مناسب هستند. دکتر مغز و اعصاب یا اعصاب و روان فردی است که در زمینه بیماری‌های روانی و سیستم مغز و اعصاب دارای تحصیلات تخصصی است.

این فرد باید در تمامی زمینه‌های روانی و اختلالات دستگاه عصبی، مغز و نخاع دارای مهارت‌های بالایی باشد. پزشک مغز و اعصاب و اعصاب و روان در حیطه غیرجراحی فعالیت می‌کند و با توجه به نوع تخصص خود ممکن است در زمینه روان درمانی یا درمان بیماری‌های عصبی به فعالیت بپردازند. بنابراین روش درمانی آنها از نظر دادن مشاوره و درمان بیمار با یکدیگر متفاوت است.

 در نتیجه …

برای آشنایی با معروف‌ترین متخصص مغز و اعصاب باید در مورد ویژگی‌ها و تخصص‌های او اطلاعات بسیاری به‌دست آورید. این افراد باید در ابتدا مدارک علمی و تخصصی خود را از دانشگاه‌های معتبر دریافت کنند. علاوه بر آن باید در این زمینه مهارت و سابقه‌ای درخشان داشته باشند.

پزشک متخصص مغز و اعصاب به تشخیص، درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مغز و اعصاب می‌پردازد و در زمینه غیرجراحی بیماری‌های این سیستم به فعالیت مشغول است.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

متخصص پوست در تهران پزشکی است که حوزه فعالیت او در زمینه درمان مشکلات پوست و مو و ناخن است. از آنجایی که پوست یکی از اعضای مهم بدن محسوب می‌شود و بر زیبایی چهره و اندام تاثیر زیادی دارد، مراقبت از آن هم اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم به سوالاتی همچون متخصص مو کیست؟ پاسخ داده و وظایف یک متخصص پوست خوب در تهران را شرح دهیم. بنابراین توصیه می‌شود که از مطالعه این مقاله غافل نشوید.

متخصص پوست در تهران چه وظایفی دارد؟

متخصص پوست می‌تواند انواع مشکلات و بیماری‌های پوستی را شناسایی و درمان کند. این متخصص فردی است که افراد هنگام مشاهده هرگونه علائم غیرطبیعی بر پوست خود باید به او مراجعه کنند. متخصص پوست پس از معاینه و تشخیص نوع بیماری پوستی اقدامات درمانی را آغاز و داروهایی را نیز جهت تکمیل روند درمانی تجویز می‌کند.

مشکلات و بیماری‌هایی که متخصص پوست به درمان آن‌ها می‌پردازد

متخصص پوست در تهران می‌تواند بیماری‌ها و مشکلات گوناگون پوستی را درمان کند. شایع‌ترین مشکلات پوستی عبارت‌ هستند از:

  • مشکلاتی مانند اگزمای پوستی و سرطان
  • بیماری زگیل پوستی یا تبخال پوستی
  • مشکلات پوست سر که می‌تواند منجر به ریزش شدید مو شود.
  • بیماری پسوریازیس که از مشکلات حاد پوستی محسوب می‌شود.
  • قارچ‌های پوستی
  • بیماری‌هایی که بر اثر تماس پوست با مواد شیمیایی مضر به وجود می‌آیند.

موارد بالا از مشکلات پوستی حاد به شمار می‌روند که با مراجعه به متخصص پوست و مو قابل درمان هستند.

مشکلات و بیماری‌های پوستی به چه دلایلی به وجود می‌آیند؟

متخصص پوست در تهران

بیماری‌های پوستی معمولا علل متفاوتی دارند. اما موارد زیر از اصلی‌ترین علل مشکلات پوستی به شمار می‌آیند:

  • داشتن حساسیت و آلرژی به برخی از مواد غذایی که باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود.
  • ضعف سیستم ایمنی بدن
  • قارچ‌ها
  • عفونت‌های پوستی که بر اثر ورود ویروس‌ها یا باکتری‌ها در بدن به وجود می‌آیند.

موارد بالا از اصلی‌ترین مشکلات پوستی به شمار می‌روند که با مراجعه به متخصص پوست در تهران و مصرف داروهای تجویزی او درمان می‌شوند.

روش‌های درمان مشکلات پوستی

متخصص پوست با توجه به نوع بیماری با استفاده از روش‌های درمانی متفاوتی مشکلات پوستی را درمان می‌کند. یکی از روش‌های معمول درمان مشکلات پوستی تجویز پمادها و داروهای درمانی است که بیمار بر اساس گفته پزشک باید آن‌ها را به طور منظم مصرف کند.

1.نمونه‌برداری

گاهی اوقات متخصص پوست برای اینکه بتواند نوع بیماری را به طور قطعی تشخیص دهد، نیازمند نمونه‌برداری از پوست است. در این روش پزشک قسمتی از پوست محل آسیب‌دیده را برمی‌دارد و آن را برای بررسی دقیق به آزمایشگاه می‌فرستد. به طور مثال بیماری‌هایی مانند سرطان پوست با کمک این روش تشخیص داده می‌شوند.

2.درمان پوست با جراحی

گاهی اوقات بیماری‌هایی مانند سرطان پوست برای درمان به جراحی نیاز دارد. متخصص پوست در تهران یا سایر شهرها با کمک این جراحی که با روش ویژه‌ای انجام می‌شود، هر کدام از قسمت‌های پوست را که به سرطان آلوده شده‌ است، حذف می‌کند و در نهایت معاینه دقیقی انجام می‌دهد که از نبودن سلول‌های سرطانی روی پوست اطمینان حاصل کند.

قابل ذکر است که درمان با کمک جراحی فقط در موارد ویژه‌ای موثر است و تمام بیماران مبتلا به سرطان پوست نمی‌توانند با این روش درمان شوند.

متخصص پوست اطفال غرب تهران

متخصص پوست اطفال نیز مانند دیگر پزشکان پوست به درمان مشکلات پوستف مو و ناخن کودکان می‌پردازد. کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است به دلایل گوناگونی مانند دلایل مادرزادی دچار مشکلات پوستی شوند. در چنین شرایطی والدین باید کودک را نزد متخصص پوست اطفال ببرند و موارد تجویزی پزشک را به درستی رعایت کنند.

آیا بیماری‌های پوستی واگیردار هستند؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم که بله. برخی از بیماری‌های پوستی می‌توانند واگیردار باشند و از فردی به فرد دیگر منتقل شوند. اما برخی از مشکلات پوستی نیز واگیر ندارند، مانند مشکلات پوستی مادرزادی. مشکلاتی مانند قارچ پوستی که بر اثر عفونت‌های قارچی ایجاد می‌شوند، در موارد زیادی واگیردار هستند و از طریق تماس پوستی یا استفاده از وسایل شخصی فرد آلوده ممکن است به افراد دیگر هم منتقل شوند.

بیماری روزاسه چیست و چقدر شایع است؟

متخصص پوست در تهران

بیماری روزاسه یکی از مشکلات پوستی شایع محسوب می‌شود که با علائمی مانند ایجاد لکه‌های قرمز و تورم روی پوست صورت از وجود خود خبر می‌دهد. خوشبختانه این بیماری با کمک متخصص پوست در تهران یا نقاط دیگر قابل درمان است و با استفاده از داروها و انجام روش‌های درمانی پزشک پس از مدتی بهبود می‌یابد.

بیماری ویتیلیگو چیست؟

ویتیلیگو یکی از بیماری‌ها و مشکلات جدی پوستی محسوب می‌شود. این بیماری منجر به از بین رفتن رنگدانه‌های پوست می‌شود. در نتیجه پس از مدتی ممکن است قسمت‌هایی از پوست بیماران دچار رنگ پریدگی شود. البته این بیماری در صورتی که نسبت به درمان آن دیر اقدام شود، می‌تواند خطرساز شود. در غیر این صورت با مشورت متخصص پوست قابل درمان است.

زگیل و آکنه

زگیل یکی دیگر از مشکلات شایع پوستی است که بر اثر نوعی ویروس به وجود می‌آید. این بیماری ممکن است بر هر کدام از نواحی مختلف پوست ایجاد شود. خوشبختانه راهکارهای درمانی متفاوتی برای از بین بردن این بیماری وجود دارد که متخصص پوست بعد از معاینه دقیق اقدامات درمانی را آغاز می‌کند. همچنین آکنه نیز نوعی از مشکلات پوستی شایع محسوب می‌شود که جوش‌هایی بد شکل بر پوست بدن ایجاد می‌کند. این بیماری نیز با مشورت پزشک قابل درمان است.

تماس با متخصص پوست در تهران

یکی از مواردی که بیماران مبتلا به مشکلات پوستی باید به آن توجه داشته باشند، دریافت مشاوره از متخصصین باتجربه و با مهارت است. بیماران می‌توانند با مراجعه به سایت دکتر با من با بهترین متخصص پوست زنان و متخصصین پوست باتجربه دیگر تماس برقرار کنند و با مشورت آنان پس از مدتی سلامت خود را به طور کامل به دست آورند.

سخن نهایی

این روزها با وجود متخصص پوست در تهران درمان مشکلات پوستی جای نگرانی ندارد. در این مقاله تلاش کردیم بیماران مبتلا به مشکلات پوستی را با وظایف متخصصین پوست و مو آشنا سازیم که از استرس و نگرانی رهایی یابند. زیرا بیماران با مراجعه به سایتی که پیش‌تر ذکر کردیم، می‌توانند از بهترین روش‌های درمانی جهت رفع مشکلات پوستی خود بهره‌مند شوند و پس از مدتی از شادابی و زیبایی پوست خود لذت ببرند.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است به اختلالات چشمی گوناگونی مبتلا شوند. متخصص چشم‌ پزشکی کودکان شخصی است که وظایفی همچون معاینه چشم کودکان، تشخیص نوع مشکل و درمان آن را به عهده دارد. مطلبی که قرار است در این مقاله بررسی کنیم، در ارتباط با نوع مشکلات چشمی کودکان و وظایف چشم‌ پزشک کودکان است. بنابراین اگر قصد کسب اطلاعات در این زمینه را دارید، از مطالعه این مقاله غافل نشوید.

متخصص چشم‌ پزشکی کودکان کیست؟

این متخصص کودکان فردی است که والدین در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرطبیعی در چشمان کودکشان باید او را نزد چشم‌ پزشک کودک ببرند. متخصص چشم‌ پزشک پس از معاینه کامل چشمان کودک در صورت لزوم آزمایش‌هایی را برای کودک تجویز می‌کند و با کمک دارو به درمان مشکل چشمان کودکان می‌پردازد.

همچنین گاهی اوقات ممکن است کودک برای درمان و بازیابی سلامت چشمان خود نیازمند عمل جراحی باشد که در این صورت متخصص چشم‌ پزشکی اطفال به کمک جراحی، چشمان کودک را درمان می‌کند.

علائمی که والدین با مشاهده آن‌ها باید کودک را نزد چشم‌ پزشک ببرند

نشانه‌هایی وجود دارد که والدین با مشاهده آن‌ها باید هرچه سریع‌تر کودک را نزد متخصص چشم‌ پزشکی کودکان ببرند. این علائم عبارت‌ هستند از:

  • قرمزی و التهاب شدید چشمان کودک که با سوزش یا درد همراه باشد.
  • ریزش شدید اشک یا ترشحات غیرطبیعی از چشمان کودک
  • انحراف چشمان و ظاهر غیرطبیعی مردمک چشم

موارد بالا از شایع‌ترین نشانه‌های بیماری چشم کودکان هستند که هر کدام از وجود بیماری خاصی خبر می‌دهند. لذا والدین با مشاهده هرکدام از علائم بالا ضروری است که کودک را نزد چشم‌ پزشک ببرند.

بیماری‌های شایع چشمی در کودکان

کودکان نیز مانند بزرگسالان ممکن است به هر کدام از بیماری‌های چشمی مبتلا شوند. اما مشاهده‌ها نشان می‌دهند که برخی از مشکلات چشمی در بین کودکان شیوع بیشتری دارد.

متخصص چشم‌ پزشکی کودکان

1.التهاب ملتحمه چشمی

بیماری التهاب ملتحمه یکی از بیماری‌های چشمی شایع در بین کودکان است. این مشکل معمولا به دو دلیل ایجاد می‌شود. گاهی اوقات التهاب ملتحمه نوعی حساسیت و آلرژی است، گاهی اوقات نیز بر اثر نوعی ویروس یا باکتری ایجاد می‌شود. این بیماری معمولا علائمی مانند قرمزی شدید چشم و ریزش اشک را از خود نشان می‌دهد.

2.بیماری انحراف چشم در کودکان

یکی دیگر از بیماری‌های شایع چشمی بین کودکان بیماری انحراف چشم است. این بیماری معمولا با نام لوچی یا چپی چشم نیز شناخته می‌شود. مهم‌ترین علائم این بیماری هم راستا نبودن چشم‌ها با یکدیگر است. خوشبختانه این بیماری با مراجعه به چشم‌ پزشک قابل درمان است.

متخصص چشم‌ پزشکی کودکان با روش‌هایی مانند تجویز عینک‌های ویژه درمانی، ورزش‌های مخصوص چشم و در نهایت جراحی به درمان این بیماری می‌پردازد.

3.بیماری تنبلی چشم در کودکان چیست و چه علائمی دارد؟

تنبلی چشم نیز یکی از اختلالات چشمی شایع میان کودکان است که اغلب اوقات علل آن مادرزادی است. بیماری تنبلی چشم باعث می‌شود که چشمان کودک نتوانند بینایی درستی داشته باشند. چشم‌ پزشکان معتقد هستند که این بیماری گاهی به دلایلی مانند آب مروارید نیز ممکن است به وجود بیاید.

درمان این بیماری نیز معمولا به کمک عینک‌های ویژه انجام می‌شود. معمولا کودکان پس از استفاده از این عینک می‌توانند بهبودی چشمان خود را به دست آورند.

4.وجود غده بر چشمان کودک

نوعی بیماری چشمی نیز وجود دارد که باعث تورم پلکان کودکان می‌شود. این بیماری علاوه بر ایجاد تورم و التهاب بر پلک چشم، باعث ریزش اشک و ترشحاتی از چشم نیز می‌شود.

درمان نکردن این مشکل ممکن است باعث بروز صدمات جدی‌تری به چشمان کودکان شود و بینایی آنان را دچار اختلال کند. بنابراین والدین باید در صورت مشاهده هرگونه علائم غیرطبیعی در چشمان کودک او را جهت معاینه نزد متخصص چشم‌ پزشکی کودکان ببرند.

5.مسدود شدن مجرای اشکی کودکان چیست و چگونه درمان می‌شود؟

مسدود شدن مجرای اشکی کودکان یکی از اختلالاتی است که معمولا علل آن دلایل مادرزادی است. این بیماری باعث ریزش شدید اشک از چشمان کودکان می‌شود. چشم‌ پزشک برای برطرف کردن این مشکل ابتدا از تکنیک‌های ماساژ درمانی استفاده ‌کند و در صورت بی‌نتیجه بودن این روش با استفاده از جراحی به درمان این مشکل می‌پردازد.

6.بیماری لرزش چشم در کودکان چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری لرزش چشم نیز یکی از مشکلات شایع بین کودکان است که باعث لرزش و تکان شدید چشم‌ها به چپ یا راست می‌شود. این بیماری بینایی کودکان را مختل می‌کند و درمان نکردن آن ممکن است باعث بروز عوارض خطرناکی در کودکان شود. بنابراین والدین در صورت ابتلای کودکان به این بیماری باید هرچه سریع‌تر نسبت به درمان او اقدام کنند.

7.بیماری گلوکوم و علائم آن در کودکان

متخصص چشم‌ پزشکی کودکان

از جمله دیگر مشکلاتی که با مشاهده علائم آن باید به متخصص چشم‌ پزشکی کودکان مراجعه کرد، بیماری گلوکوم در کودکان است که از اصلی‌ترین علل آن دلایل مادرزادی است. این بیماری منجر به افزایش فشار چشم کودکان شده و باعث می‌شود که مایع درون چشم به طور غیرطبیعی افزایش یابد.

کودکی که به این بیماری مبتلا شده باشد، معمولا علائمی مانند بزرگ شدن غیرطبیعی چشمان و ایجاد لایه‌ای کدر روی قرنیه خود دارد. همچنین کودک ممکن است از نگاه کردن به نور پرهیز کند، زیرا بیماری گلوکوم باعث حساسیت چشم‌ها به نور می‌شود.

روش‌های پیشگیری از بیماری‌ها و اختلالات چشمی در کودکان

اختلالات چشمی ممکن است به دلایل مختلفی کودکان را درگیر خود کند. اما والدین با رعایت مواردی می‌توانند از آن‌ها پیشگیری کنند. به طور مثال والدین باید کودک را به طور منظم به معاینه چشم ببرند که وضعیت سلامت چشمان کودک بررسی شود.

همچنین والدین با مراجعه به سایت دکتر با من  می‌توانند از مشاوره با دکتر چشم‌ پزشک برخوردار شوند و از بهترین روش‌های پیشگیری از اختلالات چشمی در کودکان بهره ببرند. قابل ذکر است که در این سایت نام و روش‌های ارتباطی با دکتر چشم‌ پزشک در تهران نیز قرار داده شده است که والدین به آسانی می‌توانند با ایشان تماس برقرار کنند.

سخن نهایی

اختلالات و مشکلات چشمی در کودکان یکی از موارد مهمی است که ضروری است والدین در سریع‌ترین زمان ممکن با مراجعه به متخصص چشم‌ پزشکی کودکان نسبت به درمان آن اقدام و از بروز عوارض جدی در فرزندشان پیشگیری کنند.

در این مقاله تلاش بر آن بود که والدین را از وظایف و روش‌های درمان مشکلات چشمی کودکان آگاه و آنان را با علائم‌ شایع اختلالات چشمی آشنا سازیم.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

آیا درباره پزشک درماتولوژیست اطلاعاتی دارید؟ آیا تا به حال برای شما سؤال شده که برای ارتباط با دکتر پوست آنلاین باید چه کار کنید؟ در این مقاله این سؤالات را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

درماتولوژی چیست؟

ابتدا قبل از شروع بحث متخصص پوست ژنتیک لازم است اندکی اطلاعات درباره این رشته کسب کنید. درماتولوژی (Dermatology) درواقع شاخه‌ای از پزشکی است که در زمینه پوست‌شناسی تحقیقات یا درمان‌هایی برای بیماران انجام می‌دهد.

این زمینه پزشکی در شاخه پوست‌شناسی زیبایی، امروزه از طرف مردم متقاضیان زیادی برای خود کسب کرده است. این شاخه از پزشکی در برگیرنده تحقیقات، تشخیص پزشکی، اختلالات، بیماری‌ها، شرایط آرایشی و پیری پوست و همچنین بسیاری چیزهای دیگر است.

درماتولوژیست چه کسی است؟

در ادامه مبحث ارتباط با دکتر پوست آنلاین بعد از اینکه با این شاخه از پزشکی آشنا شدید، به نظر شما به کسی که چنین تخصصی دارد چه گفته می‌شود؟ درماتولوژیست یا دکتر پوست ژنتیک فردی است که درباره بیماری‌های پوستی دوره تحصیلی بسیار بلندی گذرانده است.

همچنین این فرد بیش از چند صد ساعت کارآموزی را پشت سر گذاشته است که بتواند بیماری‌های پوستی را به صورت عملی و تئوری شناسایی و درمان کند! البته این شاخه از پزشکی فقط به پوست اختصاص ندارد و حتی در زمینه مو و ناخن هم خدماتی ارائه می‌کند.

این فرد باید از پایه با میکروب‌شناسی، آسیب‌شناسی، بیوشیمی، فیزیولوژی، غدد درون ریز و غیره تخصص و مهارت‌های بسیاری به دست آورد. با توجه به حیطه‌های متفاوت، می‌تواند تخصص خود را انتخاب کند.

وظیفه دکتر پوست

ارتباط با دکتر پوست آنلاین

وظیفه متخصص پوست اطفال رسیدگی به بیماری‌های پوستی یا زیبایی اطفال است. پوست کودکان نسبت به پوست افراد بزرگسال بسیار لطیف‌تر و آسیب‌پذیر است، در نتیجه باید از آن‌ها در برابر خطرات احتمالی نگهداری و مراقبت بیشتری کرد.

متأسفانه برخی اطفال به طور مادرزادی (ژنتیکی) و با توجه به سابقه بیماری در خانواده، دچار بیماری یا مشکلات پوستی می‌شوند. اصلاً جای نگرانی نیست، خوشبختانه اکثر این بیماری‌ها و مشکلات پوستی از طریق ارتباط با دکتر پوست آنلاین یا حضوری قابل درمان هستند.

همچنین برخی از بیماری‌ها و مشکلات پوست، خطر ندارند یا ریسک خطرآفرین بودن آن‌ها بسیار پایین است. شما می‌توانید هر زمانی که احساس کردید خودتان یا اطرافیانتان دچار مشکلات پوستی شده‌اید، برای مشاوره با دکتر پوست به صورت آنلاین یا حضوری به کلینیک‌ها مراجعه کنید.

در واقع دکتر پوست برای درمان، جلوگیری یا کنترل کردن بیماری‌ها به بیماران خدمات پزشکی ارائه می‌کند. برای مثال پزشک برای تسهیل در روند بهبودی ظاهری پوست، با از بین بردن فاکتورهای مخرب و مضر، تغییر رنگ نرمال یا آسیب‌های ناشی از اتفاقات درمان‌هایی برای بیماران تجویز می‌کند.

همچنین در صورت مشکوک بودن به برخی فاکتورها ممکن است نیاز به بیوپسی (نمونه برداری) لازم شود.

چه زمانی باید به دکتر پوست مراجعه کنیم؟

قبل از این که به شما نحوه برقراری ارتباط با دکتر پوست آنلاین را بیاموزیم، لازم است بدانید در چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

1.تغییر اندازه و شکل خال

خال شما چه از بدو تولد وجود داشته و چه تازه ظاهر شده باشد، بسیار مهم است که هر سال یک معاینه پوست انجام دهید! مخصوصاً زمانی که متوجه شده باشید که خال‌های شما در اندازه، شکل یا رنگ تغییراتی داشته‌اند!

همچنین، اگر این خال‌ها خارش، خونریزی، احساس دردناک بودن، پوسته پوسته شدن یا تبدیل به زخم‌های غیر التیام بخشی می‌شوند، مراجعه به دکتر پوست ژنتیک بسیار مهم خواهد بود. سرطان پوست می‌تواند در افراد با هر رنگ پوستی ایجاد شود. بنابراین، حتی اگر پوست روشنی ندارید، باز هم باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

2.از بین بردن جوش

برخی اوقات پوست شما نیاز دارد که بعضی جوش‌های آن به صورت عمل پزشکی از بین بروند. زیرا درد بسیار زیادی دارند یا اینکه حجم چرک آن‌ها بسیار زیاد است و می‌ترسید مشکلی پیش آید. اغلب بروز این نوع آکنه‌ها ناشی از نوسانات هورمونی، استرس یا باکتری‌هایی بوده که کنترل آنها از دست رفته است.

با مراجعه‌ای ساده به کلینیک و مشاوره با دکتر پوست می‌توانید به کاهش درد، التهاب یا حتی مشکلات دیگر خودتان کمک کنید. همچنین، این کار روند بهبودی را سریع‌تر خواهد کرد.

3.آکنه‌هایی که از بین نمی‌روند

اگر چه بسیاری از درمان‌های بدون نسخه (کرم و لوسیون‌ها) و درمان‌های خانگی می‌توانند موفقیت‌آمیز باشند، اما ممکن است برخی مواقع مؤثر واقع نشوند! ارتباط با دکتر پوست آنلاین می‌تواند یک رژیم درمانی مناسب‌تر و مؤثرتر به شما ارائه دهد.

همچنین برخی اوقات شرایط پوستی خاصی به وجود می‌آیند که شبیه آکنه هستند، اما در واقع آکنه نیستند؛ بنابراین، ممکن است مشکلات پوستی را به اشتباه درمان کنید! همچنین می‌توانید با مراجع به متخصص پوست تهران به رفع اسکار (زخم) ناشی از آکنه یا هرگونه آکنه مداوم که از بین نمی‌روند، درمان مناسبی دریافت کنید.

4.پوست خشک، خارش زیاد و حساسیت

داشتن پوستی خشک، پوستی خارش‌دار یا حساس می‌توانند نشان‌دهنده بیماری‌های داخلی هم باشند! این نشانه‌ها معمولاً می‌توانند بیشتر از یک عارضه جانبی فصلی یا اگزما باشند. اگر ناحیه‌ای از پوست بیش از یک هفته خارش داشت، می‌توانید در اسرع وقت از طریق ارتباط با دکتر پوست آنلاین مشکل خود را مطرح کنید و مشاوره بگیرید.

پزشک متخصص کمک می‌کند که راهی یا روشی برای درمان پیدا کنید. همچنین روش‌های پیشنهادی پزشک می‌تواند به تسکین خارش کمک کند و پس از معاینه پوست گزینه‌های دیگری برای کمک به شما ارائه دهد.

5.لکه‌های خشک (پوسته پوسته شده)

لکه‌های شدید و زبر پوسته پوسته روی بدن خود دارید؟ اغلب ریشه این مشکل ممکن است پسوریازیس باشد. پسوریازیس در اثر یک اختلال خود ایمنی ایجاد می‌شود! در این اختلال سیستم ایمنی سیگنال‌هایی را می‌فرستد جهت اینکه سلول‌های پوست را مطلع کند که خیلی سریع رشد کنند!

در نتیجه باعث انباشته شدن آنها روی سطح پوست و ایجاد پوسته‌های قرمز و ضخیم خواهد شد. پزشک متخصص بسته به نیازهای فردی درمان‌های خاصی را برای شما تجویز خواهد کرد.

6. ریزش مو و کچلی نقطه‌ای

این مشکل می‌تواند از چند مورد ناشی شود! متخصص پوست شما آنچه را که در حال وقوع است، ارزیابی می‌کند و گزینه‌های درمانی مختلف با توجه به شرایط خاص را مورد بررسی، تجویز و زیر نظر قرار خواهد داد که بیماری از بین برود.

7.التهاب و قرمزی پوست

ارتباط با دکتر پوست آنلاین

پوست شما به طور مداوم قرمز و برافروخته می‌شود؟ اغلب لکه‌های قرمز رنگی که شبیه آکنه هستند، به خاطر روزاسه بروز خواهند داد. اگر چنین چیزی را تجربه می‌کنید، حتماً جهت برقراری ارتباط با دکتر پوست آنلاین اقداماتی انجام دهید. زیرا پزشک می‌تواند درمان خاص شرایط حال را به شما توصیه کند.

نکته بسیار مهم

حتی اگر هیچ یک از این مشکلات یا شرایط ذکر شده را ندارید، حداقل یک بار در هر سال به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید! زیرا شما هر روز زیر نور خورشید قرار می‌گیرید، در نتیجه ممکن است دچار بیماری‌ها یا مشکلات پوستی بشوید!

بنابراین حتی اگر وقت برای مراجعه حضوری دکتر ندارید، به صورت مجازی جهت ارتباط با دکتر پوست آنلاین اقدام کنید. زیرا تشخیص زودهنگام بسیار مهم است و می‌تواند حتی در برخی موارد نادر نجات‌دهنده هم باشد.

نحوه ارتباط با دکتر پوست آنلاین

زندگی امروزی تغییرات بسیار زیادی کرده، به خصوص اینکه همه چیز به کمک دنیای مجازی اینترنت فراهم شده است. اگر علاقه‌ای به بیرون رفتن از خانه و مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید به صورت آنلاین چنین کاری را انجام دهید.

برای این کار فقط کافی است مرورگر (موزیلا، گوگل کروم و غیره) را باز کنید و وارد سایت دکتر با من شوید. با استفاده از موتور جستجوگر این سایت می‌توانید پزشک و لوکیشن مورد نظر خود را تعیین کنید که نزدیک‌ترین دکتر یا مراکز پزشکی برای شما نشان داده شوند.

کلام آخر

هیچ‌گاه برای چکاپ‌های پزشکی دیر نیست. حتماً این نکته را مد نظر خود قرار دهید که بتوانید از بروز هرگونه بیماری پیشگیری کنید. خوشبختانه اینترنت در دسترس همگان قرار گرفته است؛ بنابراین در صورت تنگی وقت می‌توانید جهت ویزیت به صورت مجازی برای ارتباط با دکتر پوست آنلاین اقدام کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

آیا اگر زمانی مشکلی برای قلب شما رخ دهد، متوجه آن خواهید شد؟

تمام مشکلات قلبی با علائم هشداردهنده و واضح همراه نیستند. همیشه یک احساس گرفتگی نگران‌کننده در قفسه سینه و به دنبال آن افتادن روی زمین مانند آنچه در فیلم‌ها می‌بینید، وجود ندارد. برخی از علائم قلبی ممکن است در قفسه سینه شما اتفاق نیفتند و همیشه نمی‌توان تشخیص داد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

اینجا است که نیاز به متخصص قلب و عروق نمایان می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به متخصص قلب و عروق، خود و اعضای خانواده خود را از روی دادن یک بحران بزرگ در امان نگه دارید. در این مقاله با این موضوع که متخصص قلب و عروق کیست و چه کار می‌کند، بیشتر آشنا می‌شویم.

همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر با من شماره تماس دکتر قلب و عروق یا شماره مطب دکتر قلب و عروق مناسب و نزدیک به محل سکونت خود را پیدا کنید.

متخصص قلب و عروق کیست؟

متخصص قلب و عروق، پزشکی است که در درمان بیماری‌های سیستم قلبی و عروقی تخصص دارد. برای اینکه یک پزشک متخصص قلب شود، باید هفت سال در دانشکده پزشکی و چهار سال دیگر در دوره آموزش تخصصی قلب و عروق شرکت کند.

بیماری‌های شایع و مسائل سلامتی که متخصص قلب و عروق درمان می‌کند، عبارت هستند از: بیماری‌های قلبی و عروقی، نقص‌های مادرزادی قلب، حملات قلبی، بیماری عروق کرونر، آریتمی قلبی و نارسایی قلبی.

متخصص قلب و عروق چه می‌کند؟

متخصص قلب و عروق کیست

پس از دادن پاسخ به سوال متخصص قلب و عروق کیست، به این موضوع که این فرد چه وظایفی برعهده دارد، می‌پردازیم. متخصص قلب بیماران را در بیمارستان، دانشگاه یا مطب خصوصی درمان می‌کند. بین متخصص قلب و جراح قلب تفاوت وجود دارد. جراح قلب، پزشکی است که جراحی قلب و عروق خونی را انجام می‌دهد. در بیشتر موارد متخصص قلب، بیمار را برای اعمال جراحی نزد جراح قلب می‌فرستد.

متخصص قلب می‌تواند درد قفسه سینه، فشار خون بالا، نارسایی قلبی و همچنین مشکلات دریچه‌های قلب، عروق خونی و سایر مشکلات قلبی و عروقی را درمان کند. وی می‌تواند آزمایش‌هایی مانند نوار قلب، اکوکاردیوگرام و سی تی (توموگرافی کامپیوتری) را برای بیمار بخواهد که بفهمد مشکل چیست. با تشخیص درست، می‌تواند دارو تجویز کند، به شما کمک کند ورزش و عادات غذایی سالم‌تری را شروع کنید یا کاتتریزاسیون قلبی انجام دهید.

چه زمانی باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد؟

در ادامه مطالب مربوط به متخصص قلب و عروق کیست، باید به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از کشورها، بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر مردان و زنان است. بیماری عروق کرونر قلب شایع‌ترین نوع بیماری قلبی است. هر ساله هزاران نفر دچار حمله قلبی می‌شوند.

از آنجایی که بیماری قلبی یکی از مسائل مهم پزشکی در جهان است، مهم است که بدانید چه زمانی باید به متخصص قلب مراجعه کنید. در اینجا دلایل احتمالی برای مراجعه به متخصص قلب آورده شده است.

  • توصیه یک پزشک دیگر: ممکن است پزشک به شما بگوید که باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. آن را به تعویق نیندازید، توصیه او را جدی بگیرید.
  • درد قلب، درد قفسه سینه یا گرفتگی قفسه سینه : احساس گرفتگی قفسه سینه به سنگینی یا درد در قفسه سینه اشاره دارد. گرفتگی قفسه سینه می‌تواند نشان‌دهنده بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی احتقانی قلب یا پریکاردیت (تورم غشایی که قلب را احاطه کرده است) باشد.
  • سابقه خانوادگی بیماری قلبی: اگر فردی در خانواده شما بیماری قلبی را تجربه کرده یا حمله قلبی داشته است، باید از عوامل خطر آگاه باشید و ممکن است لازم باشد با یک متخصص قلب و عروق صحبت کنید.
  • شروع یک برنامه ورزشی جدید، به ویژه پس از 40 سالگی: افرادی که فعالیت بدنی متوسط یا شدید دارند، کمی بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا عوارض قلبی هستند.

چه سوالاتی را باید از متخصص قلب و عروق بپرسید؟

متخصص قلب و عروق کیست

در ادامه مبحث متخصص قلب و عروق کیست، باید بگوییم که بیماری قلبی قابل پیشگیری است. عوامل خطری که بیماری قلبی را تحریک می‌کنند، مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا را می‌توان با دارو و تغییر سبک زندگی مدیریت کرد. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از متخصص قلب بپرسید.

  • عوامل حمله قلبی مختص من کدامند بسیار مهم است که بدانید چه عواملی می‌تواند شما را در معرض خطر حمله قلبی یا سکته قرار دهد، مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا، اضافه وزن، دیابت یا رژیم غذایی ناسالم.
  • سابقه خانوادگی چگونه بر خطر بیماری قلبی من تأثیر می‌گذارد؟ سابقه خانوادگی می‌تواند در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، حمله قلبی یا سکته مغزی نقش داشته باشد.
  • برای پیشگیری یا کاهش خطر بیماری قلبی چه باید بکنم؟ یک متخصص قلب می‌تواند به شما کمک کند که برنامه‌ای برای بهبود سلامت قلب خود و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی داشته باشید.

متخصص قلب در اولین ملاقات شما چه می‌کند؟

بهتر است در ارتباط با موضوع متخصص قلب و عروق کیست، کمی راجع به آنچه در قرار ملاقاتی که با یک متخصص قلب و عروق می‌گذرد نیز صحبت کنیم.
متخصص قلب از شما در مورد سابقه خانوادگی‌تان می‌پرسد و روی شما معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. او ممکن است از شما بخواهد آزمایش‌های بیشتری انجام دهید یا شما را به یک جراح قلب ارجاع دهد. به یاد داشته باشید که فهرستی از داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، همراه خود داشته باشید و هر گونه سوالی را که قبل از مراجعه دارید، بنویسید.

مهم است که به متخصص قلب و عروق خود اطلاع دهید که آیا سایر افراد خانواده شما مشکلات قلبی داشته‌اند یا نه، زیرا این امر می‌تواند احتمال ابتلا به مشکل قلبی را افزایش دهد.

برخی از اطلاعات اولیه می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت قلب و عروق به متخصص قلب شما بدهد، مانند:

متخصص قلب و عروق کیست

  • وزن
  • فشار خون.
  • سطح کلسترول
  • سطح گلوکز (قند) خون.

متخصص قلب و عروق تمام این اطلاعات و هر گونه نتایج آزمایش را بررسی می‌کند که عوامل خطرآفرین برای مشکلات قلبی را مشخص کند. وی از ش معمولا از شما می پرسد که آیا سیگار می‌کشید، چقدر ورزش می‌کنید، چه می‌خورید و چه داروهایی مصرف می‌کنید. متخصص قلب ممکن است بپرسد:

  • چه مدت است که این علائم را دارید؟
  • وقتی علائمی دارید، (درد خفیف، درد شدید) چه احساسی می‌کنید؟
  • وقتی علائم شروع شد، مشغول چه فعالیتی بودید؟
  • آیا وقتی علائمی دارید، چیزی به شما کمک می‌کند که احساس بهتری داشته باشید؟
  • اینکه آیا در گذشته عمل یا جراحی قلب داشته‌اید؟
  • آیا سوابقی از اسکن دارید؟
  • الان چه داروهایی مصرف می‌کنید؟

چه زمانی باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد؟

اگر مشکلی در قلب یا عروق خونی خود دارید که نیاز به مراقبت بیشتری دارد، مسئول مراقبت‌های اولیه ممکن است شما را به یک متخصص قلب ارجاع دهد. اگر احساس درد در قفسه سینه، سرگیجه یا تنگی نفس دارید، ممکن است لازم باشد به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. متخصص قلب ممکن است برای مدت طولانی شما را تحت نظر بگیرد تا شرایط شما را بسنجد.

در پایان

باتوجه به آنچه در این مقاله‌ی متخصص قلب و عروق کیست مطرح شد، اگر مشکلی با قلب یا عروق خونی خود دارید، ممکن است به یک متخصص قلب نیاز داشته باشید. بسته به وضعیت شما، ممکن است به یک نوع خاص از متخصص قلب نیاز باشد که در زمینه مشکل شما تخصص داشته باشد.

شما باید با متخصص قلب و عروقی که به او مراجعه می‌کنید، احساس راحتی داشته باشید. اگر احساس می‌کنید که او به خوبی با شما ارتباط برقرار نمی‌کند، ممکن است لازم باشد به متخصص دیگری مراجعه کنید.

خوشبختانه با مراجعه به سایت دکتر با من می‌توانید به شماره تماس دکتر قلب و عروق یا شماره مطب دکتر قلب و عروق مناسب خود دسترسی داشته باشید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

مغز یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که مثل هر عضو دیگری ممکن است دچار انواع مشکلات و بیماری‌ها شود. پیدا کردن یک دکتر مغز و اعصاب خوب در تهران کار راحتی نیست، اما با مراجعه به سایت دکتر با من این امر برای شما آسان می‌شود، چراکه تعداد زیادی دکتر مغز و اعصاب تهران در این سایت قرار داده شده است و پیدا کردن آن‌ها در نزدیکی محل زندگی شما کار سختی نیست.

دکتر مغز و اعصاب خوب در تهران چه وظایفی دارد؟

مغز انسان از تعداد زیادی رشته عصبی تشکیل شده است و در کنار نخاع دستگاه عصبی را تشکیل می‌دهند. کوچک‌ترین آسیب به آن به یک اختلال در بدن ما منجر می‌شود.

این گروه از پزشکان که به آن‌ها نورولوژیست نیز می‌گویند، بیماری‌ها و اختلالات و آسیب‌هایی که به این دستگاه وارد می‌شود را بررسی و درمان می‌کنند. اگر پزشک مغز و اعصاب در برخی بیماری‌ها نتواند بیمار را با دارو درمان کند، بیمار باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه کند.

چه زمانی به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب حالت پیش‌روندگی دارند، یعنی این بیماری‌ها این قابلیت را دارند که به سرعت وخامت پیدا کنند. بنابراین بیماری‌های این دستگاه باید سریع‌ تشخیص داده شوند که درمان سریع آغاز شده و از پیشرفت آن جلوگیری شود.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه زمانی به این پزشکان مراجعه کنیم؟ به عبارت دیگر پزشکان مغز و اعصاب به درمان چه بیماری‌هایی می‌پردازند؟

اگر یکی از علائم زیر را در خود مشاهده کردید و ساکن تهران هستید، حتما به یک دکتر مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید:

دکتر مغز و اعصاب خوب در تهران

  • داشتن سردرد در تمام جمجمه سر
  • احساس سنگینی یا سبکی غیرطبیعی در سر
  • سرگیجه‌های نامعمول
  • از دست دادن هوشیاری یا کاهش هوشیاری به شکل غیرمعمول
  • مشکل در به یاد آوردن و ایجاد اختلال در حافظه
  • بروز مشکل در صحبت کردن
  • مشکل در حفظ تعادل و از دست دادن آن
  • احساس ضعف در اندام‌ها
  • داشتن مشکلات حرکتی یا اختلال در راه رفتن

این علائم را جدی بگیرید، چون ممکن است حاکی از یک بیماری در دستگاه عصبی باشد. در این صورت باید به یک دکتر مغز و اعصاب خوب در تهران مراجعه کنید. از رایج‌ترین بیماری‌های این دستگاه می‌توانیم به این بیماری‌ها اشاره کنیم:

  • انواع متفاوتی از سردردها که ممکن است از نوع میگرنی، عصبی، سردرد خوشه‌ای و… باشد.
  • انواع مشکلات مغزی مثل خونریزی مغزی و تنگی عروق مغز
  • انواع بیماری‌های حرکتی مثل پارکینسون
  • صرع و تشنج
  • آلزایمر
  • دمانس عقلی
  • ام اس
  • سکته مغزی
  • تومورهای مغزی
  • تومورهای نخاعی
  • اختلال در خواب
  • آفازی که تکلم فرد را از بین می‌برد.
  • آتاکسی که باعث ناهماهنگی و بی‌نظمی در حرکات عضلات بدن می‌شود.

آیا متخصص مغز و اعصاب همان متخصص اعصاب و روان است؟

دکتر مغز و اعصاب خوب در تهران

همه ما نام متخصص اعصاب و روان را شنیده‌ایم، اما با خواندن این مقاله آیا می‌توانیم اینطور برداشت کنیم که این پزشک و متخصص مغز و اعصاب کارهایی مشابه یکدیگر انجام می‌دهند؟ اگر تفاوت آن‌ها را درک کنید، می‌دانید که برای چه مشکلی باید به کدام یک مراجعه کنیم.

روانپزشکان نوعی پزشک اعصاب و روان شناخته می‌شوند. این دسته از پزشکان به درمان بیماری‌هایی می‌پردازند که ریشه روانی دارند. روانپزشکان به صحبت‌های شما گوش می‌دهند و در نهایت برای مشکل شما راه‌حلی پیدا می‌کنند.

معمولا این افراد تلاش می‌کنند با صحبت کردن مشکل فرد را برطرف سازند. اگر مشکل بیمار به این شکل درمان نشد، برای درمان بیمار دارو تجویز می‌کنند. اگر بیماری با دارو درمان نشد، ممکن است پزشک توصیه کند که فرد باید در بیمارستان بستری شود و گاهی برای درمان بیماری‌های روانی از الکتروشوک نیز استفاده می‌کنند.

حال به تفاوت دکتر مغز و اعصاب و پزشک اعصاب و روان اشاره خواهیم کرد. همانطور که تا الان توضیح دادیم و متوجه شدید، متخصص اعصاب و روان وظیفه تشخیص و درمان بیماری‌هایی را دارد که ریشه روانی و ذهنی دارند و جسم و روان فرد در اثر آن‌ها دچار اختلال شده است.

یک متخصص مغز و اعصاب به درمان مشکلات فیزیکی دستگاه عصبی که شامل مغز و نخاع می‌شود، می‌پردازد. بیماری این بیماران با مشاوره دادن برطرف نمی‌شود.

چرا باید به سایت دکتر با من رجوع کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، بیماری‌های دستگاه عصبی باید سریع شناسایی و درمان شوند. با مراجعه به این سایت شما قادر خواهید بود آدرس دکتر مغز و اعصاب را خیلی سریع پیدا کنید.

در پایان

ما در این مقاله به بررسی وظایف پزشکان مغز و اعصاب اشاره کردیم که وظیفه آن‌ها تشخیص و درمان بیماری‌های دستگاه عصبی انسان است.

با توجه به این نکته که این بیماری‌ها اغلب حالت پیش‌رونده دارند، بهتر است به محض مشاهده علائم بیماری‌های عصبی به یک دکتر مغز واعصاب خوب در تهران مراجعه کنید. وظیفه متخصصان مغز و اعصاب متفاوت با پزشکان اعصاب و روان است.

در انتها باید توصیه کنیم که برای پیدا کردن یک متخصص مغز و اعصاب می‌توانید به سایت دکتر با من سربزنید، چون نام بهترین دکتر مغز و اعصاب جنوب تهران در آن ذکر شده است و آدرس آن‌ها را نیز می‌توانید در این سایت بیابید و سریعا به یکی از آن‌ها مراجعه کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

امروزه بسیاری از افراد با مراجعه به متخصص پوست و مو سعی در افزایش زیبایی یا درمان مشکلات خود در این زمینه دارند. از این رو متخصصان پوست و مو را باید یکی از مهم‌ترین متخصصان در زمینه پزشکی دانست که قادر به تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ نوع از مشکلات پوستی هستند.

این افراد بعد از گذراندن دوره پزشک عمومی باید به ‌مدت یک سال به‌ صورت کارآموز در دانشکده پزشکی به فعالیت مشغول شوند. بعد از این مدت با ثبت نام در دوره تخصص پوست و مو، مدارک علمی خود را بعد از ۴ سال دریافت می‌کنند. البته قبولی در این دوره نیازمند تلاش و هوش فراوان است.

برای یافتن یک دکتر مو خوب راهکارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از بهترین آنها مراجعه به وب سایت‌های پزشکی است. زیرا در این وب سایت‌ها اطلاعاتی جامعی از پزشک مورد نظر مانند: مدارک علمی، سوابق، آدرس و شماره تلفن در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها، وظایف و نحوه دریافت مدارک علمی پزشک پوست و مو با ما همراه باشید.

متخصص پوست و مو برای طبابت به چه مدارک علمی نیاز دارد؟

شاید سؤال بسیاری از شما این باشد که برای دریافت تخصص در زمینه پوست و مو چه مدت باید در دانشگاه تحصیل کرد؟ همانطور که می‌دانید گذراندن دوره‌های تخصصی پزشکی کاری بسیار دشوار است و افرادی که تمایل به این رشته دارند، باید سختی‌های زیادی را تحمل کنند. زیرا ظرفیت پذیرش در این رشته بسیار کم است و این امر سبب رقابت تنگاتنگ می‌شود.

دریافت رتبه بسیار خوب در کنکور اولین قدم برای وارد شدن به رشته پزشکی است. دکتر پوست جنوب تهران در ابتدا باید دوره پزشک عمومی را در دانشگاه بگذراند. طول مدت این دوره ۷ سال است و بعد از آن پزشک عمومی باید به‌ مدت یک سال در دانشکده پزشکی به گذراندن دوره کارآموزی و عملی مشغول شود. در این صورت قادر به ادامه تحصیل در دوره تخصص پوست و مو است.

پزشکان عمومی که قصد ادامه تحصیل و دریافت تخصص پوست و مو را دارند، بیشتر در زمینه جراحی عمومی، پزشک خانواده، اورژانس و پزشک کودکان به کارآموزی مشغول می‌شوند. بعد از این دوره پزشکان قادر به شرکت در آزمون تخصص پوست و مو هستند.

متخصص پوست و مو فردی است که بعد از گذراندن دوره کارآموزی و شرکت در آزمون تخصص پزشکی، به ‌مدت ۴ سال دیگر در رشته پوست و مو به تحصیل می‌پردازد. البته این دوره بیشتر به ‌صورت عملی در بیمارستان‌ها تدریس می‌شود که متخصصان برای انجام انواع درمان‌های مربوط به پوست و مو مانند جراحی، آمادگی لازم را به‌دست می‌آورند.

دانشجویان پزشکی را در این دوره، رزیدنت پوست می‌نامند. بعد از اتمام دوره چهار ساله تخصص، امکان شرکت در امتحانات بورد تخصصی برای این افراد مهیا می‌شود.

دکتر مو خوب چه وظایفی دارد؟

متخصص پوست و مو

دکتر پوست و مو باید در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های مربوطه اطلاعات جامع و به روزی داشته باشد. از آنجایی ‌که این دو مورد با زیبایی افراد ارتباط مستقیمی دارند، مهارت و تجربه در کنار علم بالای پزشک کمک بسیاری به درمان بیماران می‌کند. متخصص پوست و مو دارای وظایف زیر است:

1.تشخیص درست بیماری

این افراد باید در تشخیص بیش از ۳۰۰۰ نوع از بیماری‌های مربوط به پوست، مو، ناخن و نواحی مخاطی بدن دارای مهارت و تجربه باشند.

2.آشنایی با کلیه روش‌های نوین زیبایی پوست، مو و ناخن

یکی دیگر از وظایف بسیار مهم این متخصصان، کمک به کاهش پیری زودرس پوست است. امروزه روش‌های متنوعی برای از بین بردن چین و چروک‌های ناشی از عوامل خارجی روی پوست وجود دارد که متخصصان باید با آنها آشنایی کاملی داشته باشند. پزشک مربوطه ممکن است برای تشخیص درست بیماری مجبور به نمونه‌گیری از ضایعه ایجاد شده باشد.

3.درمان بیماری‌های پوست و مو

درمان بیماری‌های پوست و مو از جمله مهم‌ترین وظایف این پزشکان است که باید با روش‌ها و تجهیزات نوینی انجام شود. یک متخصص پوست و مو قادر به مداوای بیماران در هر سنی است. درمان این نوع بیماران از طریق جراحی، دارو، پمادهای موضعی و سایر روش‌های نوین به راحتی صورت می‌گیرد.

4.پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مربوطه

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پوست، مو و ناخن نیز جزو وظایف این پزشکان عنوان می‌شود. این افراد با آگاه‌سازی بیماران و آشنایی آنان با مراقبت‌های پوستی از تشدید بیماری‌های مربوطه یا ابتلا به آنها جلوگیری می‌کنند.

دکتر تراپی مو کیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟

تراپی به معنای درمان است. از این رو دکتر تراپی مو به کسی گفته می‌شود که در درمان مشکلات مو دارای علم، مهارت و تجربه است. موی سر یکی از عوامل بسیار مهم در زیبایی چهره به شمار می‌رود. از این رو هرگونه تغییر در ضخامت، حجم و تعداد آن زیبایی افراد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

پزشک تراپی مو با انجام روش‌های متفاوت و نوین مانند کراتین‌تراپی، پروتئین‌تراپی، پاکس‌تراپی، هیدروژن‌تراپی و غیره مشکلات مو را به‌ صورت ریشه‌ای حل می‌کند. این درمان‌ها با توجه به میزان آسیب‌دیدگی مو و نوع آن انجام می‌شوند.

متخصص پوست و مو باید دوره‌های تخصصی مربوط به هر کدام از این درمان‌ها را به‌ صورت جداگانه بیاموزد و از روش‌های علمی جدید برای درمان بیماران خود استفاده کند. برای یافتن یک دکتر مو خوب ویژگی‌های زیر را در او جستجو کنید.

1.علم به روز و آشنایی با روش‌های نوین درمان

تحصیل در رشته تخصصی پوست و مو تنها ملاک انتخاب یک دکتر خوب و حرفه‌ای نیست. زیرا هر ساله روش‌های علمی جدید و نوینی در این راستا ارائه می‌شود که دارای کمترین عوارض و دوره نقاهت است و به زیبایی و سلامت مو و پوست کمک بسیاری می‌کند.

پزشکان متخصص مو باید دوره‌های آموزشی تمامی این روش‌های علمی را بگذرانند و همواره در جستجوی روش‌های جدید و کارآمدتر برای درمان بیماران خود باشند.

2.مهارت بالای متخصص پوست و مو در درمان انواع بیماری‌های مو

مهارت همان روش انجام کار است که پزشکان خوب را از غیر آن متمایز می‌کند. در واقع هر چقدر سرعت عمل این متخصصان در تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به مو و پوست بیشتر باشد، مهارت آنان بالاتر است.

مهارت باید با علم و عمل همراه باشد. در غیر این صورت متخصص مورد نظر را نباید جزو پزشکان با مهارت به شمار آورد. برای یافتن بهترین دکتر پوست شرق تهران باید این ویژگی را مد نظر قرار داد.

3.تجربه و سابقه درخشان

بدون شک پزشکانی که به‌ صورت تخصصی به طبابت مشغول هستند، تجربه و سابقه فراوانی در این زمینه به ‌دست می‌آورند. هر چقدر یک متخصص پوست و مو سابقه‌ای درخشان در درمان بیماری‌های مربوط به پوست و مو داشته باشد، بیماران بیشتری به او مراجعه می‌کنند.

4.ویژگی‌های اخلاقی و انسانی والا

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک دکتر مو خوب را از بد جدا می‌کند، ویژگی‌های اخلاقی او است. پزشکان پوست و مو باید با صبر و حوصله به تمامی سوالات بیماران پاسخ دهند و در مورد روش‌های درمان اطلاعات کافی را در اختیار آنان بگذارند. در این صورت بیمار به پزشک اعتماد می‌کند و مشکلات خود را بدون ترس با او در میان می‌گذارد.

چگونه به دکتر پوست جنوب تهران دسترسی پیدا کنیم؟

متخصص پوست و مو

امروزه دسترسی به یک پزشک و متخصص پوست و مو خوب بسیار ساده است. زیرا اینترنت یا فضای مجازی این فرصت را در اختیار افراد قرار می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن به آدرس، شماره تلفن، وب سایت و پیج‌های اجتماعی پزشک مورد نظر دسترسی پیدا کنند. به ‌دلیل مشغله‌های کاری زیاد، مردم از این طریق پزشک خوب و باتجربه را می‌یابند.

البته پرس و جوی حضوری از بیماران قبلی دکتر و ملاقات آنان از نزدیک نیز راهکار دیگری برای یافتن یک پزشک خوب پوست و مو است. وب سایت‌های جامع پزشکی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که با وارد کردن محدوده محل زندگی خود و زمینه حرفه‌ای پزشک، بهترین‌ها در اطراف خود را به راحتی بیابید.

در این وب سایت‌ها نام، آدرس و سایر مشخصات متخصص پوست و مو ذکر شده است و بدین طریق دسترسی به او و دریافت نوبت به ‌صورت اینترنتی یا تلفنی به راحتی امکان‌پذیر می‌شود.

برای اطلاع دقیق از آدرس دقیق بهترین دکتر پوست در تهران به سایت دکتر با من مراجعه کنید. با جستجو در این سایت به اسامی و آدرس بهترین دکتر پوست شرق تهران، جنوب، غرب، مرکز و سایر نقاط دیگر دسترسی پیدا می‌کنید.

در نتیجه

امروزه مشکلات مربوط به پوست و مو، افراد بسیاری را به خود درگیر کرده است، به‌گونه‌ای که بیشتر آنان به دنبال یافتن بهترین متخصص پوست و مو هستند. این افراد در زمان انتخاب پزشک مو باید نهایت دقت را به خرج دهند. زیرا تعداد زیادی از این متخصصان در تهران و سایر شهرهای ایران به طبابت مشغول هستند.

از این رو برای یافتن بهترین‌ها در این حرفه باید ویژگی‌های اخلاقی، مهارت‌های عملی، تحصیلات آکادمیک، سوابق و علم پزشک را مد نظر قرار داد. پرس و جو از بیماران قبلی متخصص مورد نظر، جستجو در سایت‌های پزشکی و دیدن نمونه کارهای انجام شده پزشک در زمینه پوست و مو این امکان را به شما می‌دهد که هر چه سریع‌تر به یک دکتر مو خوب دسترسی پیدا کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

ارتباط با دکتر مغز و اعصاب به شکل به موقع و سریع برای افراد و بیمارانی که از مشکلات مغز و اعصاب رنج می‌برند، ضروری است. چون اگر مراجعه دیر اتفاق بیفتد، بیماری آن‌ها می‌تواند پیشرفت کند و ممکن است درمان دیگر جواب ندهد. اگر احساس می‌کنید در دستگاه عصبی شما مشکلی پیش آمده است، هر چه سریع‌تر با یکی از این پزشکان تماس بگیرید.

ارتباط با دکتر مغز و اعصاب چگونه است؟

پزشکان زیادی در این حوزه مشغول به کار هستند و معمولا افراد از طریق پرس و جو از یکدیگر آن‌ها را پیدا می‌کنند، اما این کار وقت زیادی از شما می‌گیرد، به همین دلیل ما راه دیگری را به شما معرفی می‌کنیم.

می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر با من  آدرس دکتر مغز و اعصاب در تهران را بیابید که به صورت لیست در این سایت قرار داده شده است. در واقع به وسیله این سایت ارتباط با دکتر مغز و اعصاب در تهران برای شما بسیار راحت خواهد بود. به علاوه تیم این سایت با دقت بسیار این اسامی را برای شما گردآوری می‌کنند.

با دیدن چه علائمی به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

این قسمت علائمی را به شما معرفی می‌کنیم که در صورت مشاهده آن‌ها باید بی‌درنگ با یک متخصص مغز و اعصاب صحبت کنید.

1.سردرد

همه ما در زندگی تاکنون چندین بار به دلایل متفاوت دچار سردرد شده‌ایم. درد‌های مزمن دلایل متفاوتی ممکن است داشته باشند؛ از عفونت سینوس‌ها گرفته تا دندان درد.

اگر شدت این سردردها افزایش پیدا کند، طولانی شود و همراه با تهوع و استفراغ باشد یا سردردی باشد که ناگهانی آغاز شده است و به تدریج وخیم‌ می‌شود یا از نوع سردردهایی باشد که ابتدای صبح آغاز می‌شود، باید به یک پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید.

2.درد مزمن

ارتباط با دکتر مغز و اعصاب

همه ما در زندگی دردهای مزمن را تجربه کرده‌ایم و لزوما همه آن‌ها خطرناک نیستند، اما اگر این دردها به شکل طولانی ادامه پیدا کند و همراه با عوارض دیگری باشد، می‌تواند نشانه یک مشکل در مغز باشد. اگر با مراجعه به پزشک عمومی این مشکل برطرف نشد، مشاوره با دکتر مغز و اعصاب ضروری است.

3.سرگیجه

سرگیجه دلایل متفاوتی دارد و همه آن‌ها لزوما نشانه یک مشکل در سیستم عصبی نیستند، اما اگر این سرگیجه‌ها بی‌جهت یا غیر طبیعی باشند، ارتباط با دکتر مغز و اعصاب ضروری است.

4.کرختی بدن

علل مختلفی برای کرختی بدن وجود دارد، مثلا نشستن اشتباه یا تغذیه نامناسب. اگر این حالت ادامه پیدا کند یا ناگهانی بروز پیدا کرد، بدون معطلی به یک دکتر مغز و اعصاب رجوع کنید، چون ممکن است دچار سکته مغزی شده باشید.

5.ضعف بدن

هر وقت دچار ضعف بدن شدید، به این معنا نیست که دارای یک مشکل مغزی یا عصبی هستید. این حالت در افراد سالم در اثر خستگی و فعالیت‌های مفرط بدنی ایجاد شود. اما یکی از دلایل آن می‌تواند بیماری سیستم عصبی باشد.

6.مشکلات حرکتی

اگر بی هیچ دلیلی در راه رفتن دچار مشکل شدید و اعضای بدنتان دچار لرزش و تکان شد، در مراجعه به پزشک مغز و اعصاب تعلل نکنید، مخصوصا زمانی که زندگی عادی شما را دچار اختلال کند. البته این لرزش‌ها ممکن است لزوما به خاطر مشکل عصبی نباشد. مصرف بعضی قرص‌ها نیز می‌تواند چنین عوارضی در پی داشته باشد.

7.تشنج

هر زمان دچار تشنج شدید، به پزشک مغز و اعصاب رجوع کنید؛ حتی اگر تشنج خفیف باشد. علائم تشنج عبارت است از تکان‌های ناگهانی دست و پا، از دست دادن هوشیاری، مشکلات تنفسی و …

اگر این حملات فوری و بی‌دلیل باشند، باید از دکتر مغز و اعصاب کمک بگیرید. این پزشکان علت حمله را تشخیص می‌دهند.

8.مشکلات بینایی

تشخیص اینکه مشکل بینایی در اثر افزایش سن ایجاد شده یا نشان از یک مشکل در سیستم عصبی است، کار راحتی نیست و تشخیص به عهده پزشک است. اما اگر این مشکل به شکل ناگهانی اتفاق بیفتد، هم به چشم‌پزشک و هم به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

9.اختلال حواس

اگر در صحبت کردن به طور ناگهانی دچار مشکل شدید یا به شکل غیرطبیعی متوجه شدید که نمی‌توانید چیزی را به یاد آورید، ارتباط با دکتر مغز و اعصاب ضروری است. چون این نشانه‌ها حاکی از یک اختلال در سیستم عصبی، مغز و طناب نخاعی است.

10.اختلال در خواب

بی‌خوابی یا به هم خوردن خواب ممکن است به دلایل محیطی ایجاد شده باشد و ربطی به مشکل عصبی نداشته باشد، اما برخی از آن‌ها به دلیل اختلالات عصبی است. اگر احساس می‌کنید این اختلالات غیرطبیعی هستند، به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

رایج‌ترین بیماری‌های عصبی کدام هستند؟

در این قسمت به لیستی از بیماری‌های عصبی اشاره می‌کنیم که مردم برای درمان آن‌ها به متخصصان مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند:

ارتباط با دکتر مغز و اعصاب

  • سکته مغزی و خونریزی مغزی
  • اسکلروز چندگانه
  • بیماری پارکینسون
  • صرع
  • اختلال در هوشیاری و حافظه، زوال عقل
  • سردرد و میگرن
  • سرگیجه
  • اختلالات خواب
  • پلی نوروپاتی
  • سندرم پای بی‌قرار
  • کمردرد

کلام آخر

در این مقاله بیماری‌ها و نشانه‌هایی را ذکر کردیم که در صورت مشاهده آن‌ها ارتباط با دکتر مغز و اعصاب ضروری است. با رجوع به سایت دکتر با من می‌توانید شماره دکتر مغز و اعصاب را بیابید و قبل از اینکه دیر شود با آن‌ها تماس بگیرید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

این مقاله قصد دارد راجع به موضوع دکتر زنان و زایمان در تهران مطالبی را به افراد علاقه‌مند ارائه دهد.

متخصص زنان و زایمان را می‌توان پزشک یا جراحی معرفی کرد که به تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به زنان و دستگاه تناسلی آنها می‌پردازد. علاوه بر این، نقش این متخصصان در زمینه ارزیابی و ارتقای سلامتی عمومی زنان قابل ملاحظه است.

محدوده عملکرد دکتر و متخصص زنان و زایمان را می‌توان در دو دسته خلاصه کرد: اول تشخیص و درمان انواع بیماری دستگاه تناسلی و دوم مراقبت و پیگیری قبل، حین و پس از زایمان.

دکتر و متخصص زنان و زایمانی مطلوب قادر است که بیماری‌های زنان مانند قاعدگی دردناک، سرطان تخمدان، اختلالات قاعدگی، عفونت دستگاه تناسلی، سرطان رحم، نزدیکی دردناک، لوله‌های فالوپ، بیماری‌های رحم و دهانه رحم، اختلالات هورمونی، عفونت‌های مقاربتی مانند تبخال، زگیل تناسلی و غیره را تشخیص دهد و سپس درمان کند. در نتیجه تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به این بخش مانند اکلامپسی و پره اکلامپسی، سقط جنین، زایمان سخت، جدا شدن جفت، حاملگی خارج از رحم و غیره توسط این متخصصان انجام می‌شود.

اگر شما هم در جستجوی یک متخصص و دکتر زنان و زایمان در تهران هستید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

پرسش و پاسخ با متخصصان زنان و زایمان

در صورت داشتن سوال در زمینه مسائل مختلف مربوط به زنان می‌توان به مشاوره با بهترین دکتر زنان و زایمان در تهران پرداخت و از این طریق به صورت آنلاین (صوتی، متنی و تصویری) ویزیت شد. تعدادی از این مسائل عبارت است از:

 

  • بیماری‌های مربوط به رحم
  • بیماری‌های زنان
  • کیست تخمدان
  • مشاوره قبل از بارداری
  • مشاوره زایمان
  •  مشاورت پس از زایمان
  • بلوغ
  • یائسگی
  • عفونت زنان
  • قاعدگی نامنظم
  • سقط خود به خود
  • نازایی
  • پرده بکارت
  • عوارض ناشی از بارداری
  • مشکلات پیش از بارداری
  • امراض حین بارداری
  • مشکلات بعد از بارداری
  • مشکلات مربوط به زایمان
  • زایمان طبیعی
  • سزارین
  • بی دردی حین زایمان
  • نازایی
  • جراحی زیبایی زنان
  • تعیین جنسیت جنین
  • مشاوره در مورد پرده بکارت
  • موارد دیگر

هر آنچه که باید از متخصص دکتر زنان و زایمان بدانید!

متخصص زنان و زایمان یا دکتر زنان به پزشکانی گفته می‌شود که تخصص آنها در زمینه بیماری‌ها و همچنین بهداشت مربوط به زنان است.

در طول زندگی زنان، بدن آنها با عملکردهای بیولوژیکی گوناگونی مانند قاعدگی، یائسگی، زایمان و سایر موارد مشابه مواجه می‌شود. متخصص یا دکتر زنان و زایمان وظیفه دارد این موارد را بررسی کرده و از آنها مراقبت کند. متخصصان زنان و زایمان علاوه بر این که خدمات پزشکی معمول را ارائه می‌دهند، انواع معاینات و جراحی‌های مربوط به زنان را نیز انجام می‌دهند، به بررسی نوع و شناخت پرده بکارت می‌پردازند و غربالگری‌های پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از سرطان و بدخیمی‌های احتمالی انجام می‌دهند.

انجام محدوده بسیار گسترده‌ای از اقدامات مربوط به سلامت زنان توسط متخصص یا دکتر زنان و زایمان در تهران و سایر شهرها انجام می‌شود؛ برخی از این اقدامات عبارت است از:

 دکتر زنان و زایمان در تهران

  • زایمان سزارین
  • زایمان طبیعی
  • هیسترکتومی
  • شناخت انواع پرده بکارت
  • مشاوره سوالات مربوط به قاعدگی و پریودی
  • مشاوره در رابطه با جلوگیری و پیشگیری از بارداری
  • امور بهداشت جنسی
  • جراحی‌ها برای ترمیم آسیب‌های اندام لگن
  • برداشتن توده‌ها و کیست‌ها مانند کیست تخمدان و فیبروم رحم
  • آزمایشات گوناگون
  • تست پاپ اسمیر برای آزمایش سرطان دهانه رحم
  • مشاوره و درمان ناباروری مانند بازیابی تخمک‌ها به وسیله آی یو آی
  • مشاوره و درمان ناباروری مانند بازیابی تخمک‌ها به کمک آی وی اف
  • سونوگرافی لگن جهت بررسی اندام‌های لگن و نظارت بر بارداری
  • مدیریت مشکلات ادراری از جمله عفونت ادراری و بی اختیاری در ادرار
  • درمان مشکلات شایع مثل کم خونی
  • معاینات پستان و مدیریت سلامتی پستان مانند ماموگرافی و آزمایشات دیگر غربالگری سرطان پستان

چکاپ و بررسی زیر نظر دکتر زنان و زایمان در تهران و دیگر شهرها

مراقبت‌های پیشگیرانه را می‌توان بهترین راه برای درمان مسائل بهداشتی و پزشکی دانست. زنانی که از سلامت کامل برخوردار هستند و با مشکلی در زمینه بهداشت یا باروری مواجه نیستند، باید انجام چکاپ پیشگیرانه را به طور سالیانه انجام دهند. دکتر زنان و زایمان در تهران و سایر شهرستان‌ها امکان مشاوره محرمانه و خصوصی را نیز فراهم می‌کند و هزینه های ویزیت را کاهش می‌دهد.

امکان دارد در طول بررسی و چکاپ، پزشک به ارزیابی، واکسیناسیون و یا آزمایشات آزمایشگاهی بپردازد که برخی از بیماری‌ها را مورد بررسی قرار دهد. گروه سنی به طور کلی برای تعیین کردن انجام آزمایش‌ها کمک‌کننده و کاربردی است. پزشک ممکن است درخواست انجام آزمایشات اضافی یا غربالگری را داشته باشد که بتواند به بررسی بیشتری بپردازد و اطمینان بیشتری پیدا کند.

چنانچه مطرح شد، بررسی و چکاپ سالیانه به همه افراد پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این توصیه می‌شود که مشورت با متخصص یا دکتر زنان و زایمان در هنگام بروز هر گونه تغییر در چرخه تولید مثل انجام شود. برخی از این تغییرات می‌تواند روتین و برنامه ریزی شده باشد؛ مانند:

 دکتر زنان و زایمان در تهران

  • بارداری
  • اولین چرخه قاعدگی
  • دوره یائسگی (پیش یائسگی)
  • یائسگی

برخی دیگر از این تغییرات ممکن است غیر عادی، غیر معمول یا غیر منتظره باشند که عبارت است از:

  • گرفتگی غیر معمول
  • درد در هنگام مقاربت جنسی
  • درد در هنگام ادرار
  • تغییر در مقدار یا دفعات خونریزی قاعدگی
  • خونریزی هنگام مقاربت جنسی

فعال بودن از لحاظ جنسی

در صورتی که از نظر جنسی فعالیت دارید، می‌توانید از مشاوره دکتر زنان و زایمان در تهران درباره موارد زیر استفاده کنید:

  • خونریزی لانه‌گزینی
  • شیوه‌ها و داروهای پیشگیری از بارداری
  • نکات مربوط به ایمنی جنسی
  • واکسیناسیون علیه ویروس پاپیلومای انسانی
  • درمان و پیشگیری از درد حین رابطه جنسی
  • مشاوره در مورد پیشگیری و یا درمان بیماری‌های مختلف و عفونت‌های آمیزشی و مقاربتی مانند سوزاک، کلامیدیا، زگیل تناسلی و تبخال و حتی ایدز
  • عفونت‌های دستگاه ادراری
  • ترشحات غیر طبیعی واژن

بارداری

اگر در دوران بارداری به سر می‌برید یا قصد دارید که برای بارداری اقدام کنید، مشاوره با متخصص زنان و زایمان در زمینه‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

  • کمک برای برنامه‌ریزی برای بارداری
  • مراقبت‌های دوره بارداری
  • علل سقط جنین
  • درمان ناباروری
  • گزینه‌های مربوط به زنان و زایمان
  • توصیه در مورد رژیم غذایی
  • آزمایش و غربالگری ژنتیکی
  • مشاوره راجع به دوران شیردهی
  • افسردگی پس از زایمان

قاعدگی (پریودی)

اگر با درد یا مشکلی در حین قاعدگی (پریودی) مواجه هستید، مشاوره با متخصص و دکتر زنان و زایمان در تهران و سایر شهرها امکان‌پذیر است و می‌تواند به حل مشکلات این چنینی کمک کند. برخی از این مشکلات عبارت است از:

 دکتر زنان و زایمان در تهران

  • تسکین گرفتگی عضلات
  • نوسانات خلقی
  • خونریزی نامنظم یا غیر طبیعی
  • مشاوره در زمینه سندرم قبل از قاعدگی
  • بررسی و تشخیص کیست و فیبروم

در صورتی که در حال گذراندن دوره یائسگی هستید یا این دوره را سپری کرده‌اید، امکان مشاوره با متخصص زنان و زایمان برای موارد مطرح شده زیر وجود دارد:

  • خشکی واژن
  • گر گرفتگی
  • پوکی استخوان
  • درمان جایگزینی هورمون
  • بی اختیاری ادراری

آنچه که بهتر است در پایان مقاله راجع به دکتر زنان و زایمان در تهران بدانید

این مقاله به موضوع متخصص و دکتر زنان و زایمان در تهران پرداخته و مطالبی را در این زمینه ارائه کرده است. در پایان و به عنوان جمع‌بندی بهتر است که چند نکته کلیدی در این باره ارائه شود.

  • معاینه و چکاپ زنان به طور سالیانه باید توسط پزشک زنان و زایمان انجام شود و پیگیری علائمی که موجب نگرانی می‌شود، مورد توجه قرار گیرد.
  • مدرک متخصص یا پزشک زنان و زایمان باید از دانشگاه‌های معتبر کشور باشد.

دکتر زنان و زایمان و نازایی یا دکتر نازایی، غربالگری انواع بیماری را انجام می‌دهد و از این طریق به راهنمایی مراجعه کنندگان خود در زمینه‌‌های کمک به بارداری یا پیشگیری از بارداری می‌پردازد. به این منظور، درمان مشکلات ناحیه تناسلی و دستگاه تولید مثل را مورد توجه قرار می‌دهند.

با توجه به این موضوع که مراجعه به پزشک و دکتر زنان و زایمان، معنای معاینه خصوصی‌ترین بخش بدن است، توصیه این است که مراجعه به پزشکی انجام شود که با او احساس راحتی دارید و از آرامش مورد نیاز در حین معاینه برخوردار هستید.

کلام آخر

وب سایت زیر پیشنهادی است که در ارتباط با متخصص و دکتر زنان و زایمان در تهران و دیگر شهرها است.

اما این که چرا این سایت به افراد پیشنهاد شده است؛ در ادامه به بررسی این سایت پرداخته خواهد شد.

دکتر با من، خدمات پزشکی آنلاینی را ارائه می‌دهد و مواردی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی را در بر می‌گیرد. این سامانه را می‌توان به عنوان پلی معرفی کرد که بین افراد بیمار، پزشکان، متخصصان و مراکز درمانی ارتباط برقرار می‌کند. در واقع این سایت را می‌توان راهکاری آسان دانست که دسترسی به خدمات پزشکی را به سرعت امکان‌پذیر می‌کند. به وسیله چند کلیک و تعیین نیازمندی مربوطه در حیطه روانشناسی، پزشکی و لوازم پزشکی، دسترسی راحت و سریع به خدمات پزشکی و سلامت برای افراد فراهم خواهد شد. به این ترتیب افراد می‌توانند به دکتر زنان و زایمان خوب در تهران دسترسی داشته باشند و از مزایای مشاوره با پزشک زنان و زایمان غرب تهران، شرق تهران و غیره بهره‌مند شوند.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

مراجعه به متخصص زنان برای هر زنی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در طول زندگی خود باید انجام دهد. تماس با دکتر زنان و زایمان به شکل مرتب می‌تواند باعث پیشگیری و تشخیص بیماری‌هایی شود که در صورت درمان به موقع جان زنان را نجات می‌دهد.

در مقابل انجام ندادن این کار و پشت‌ گوش انداختن آن منجر به خطر افتادن سلامتی آنان می‌شود. با مراجعه به سایت دکتر با من می‌توانید متخصصین زنان و زایمان تهران را بیابید که با زحمت بسیار برای آسایش شما و سهولت دسترسی به این پزشکان طراحی شده است.

دکتر زنان و زایمان آنلاین

با مراجعه به سایت ما قادر خواهید بود تعداد زیادی متخصص این رشته را بیابید که اطلاعات و آدرس آن‌ها درج شده است. این سایت به شما این اجازه را می‌دهد که بدون اتلاف وقت نزدیک‌ترین پزشک را پیدا کنید و تماس با دکتر زنان و زایمان را انجام دهید.

مراجعه و تماس با دکتر زنان و زایمان چه زمانی باید انجام شود؟

در این قسمت به علائمی اشاره می‌کنیم که به محض مشاهده آن‌ها باید به متخصصان زنان و زایمان مراجعه کنید.

1.ترشحات غیرطبیعی واژن

تماس با دکتر زنان و زایمان

ترشحات واژن علائمی دارد که طبیعی بودن آن را نشان می‌‌دهد. میزان این ترشحات در طول روز اگر به اندازه یک قاشق غذاخوری باشد، طبیعی است. اما اگر از این میزان بیشتر باشد، رنگ و بوی غیرطبیعی داشته باشد یا بافت آن حالت طبیعی نداشته باشد، به احتمال زیاد شما مبتلا به عفونت واژن یا یکی از بیماری‌های مقاربتی شده‌اید.

برای مثال علائم بیماری واژینوز باکتریا ترشحات واژن به رنگ خاکستری درمی‌آید و بوی نامطلوبی مانند بوی ماهی نیز از آن به مشام می‌رسد. این مشکل با آنتی‌بیوتیک‌ها برطرف می‌شود.

یکی دیگر از انواع عفونت‌های رایج که یکی از نشانه‌هایش ترشحات غیرطبیعی است، عفونت مخمر است. برای درمان چنین مشکلاتی تماس با دکتر زنان و زایمان ضروری است.

2.تغییر دوران قاعدگی

اگر مشاهده می‌کنید که قاعدگی شما ناگهان متوقف می‌شود، حتما به پزشک زنان مراجعه کنید. دلایل متفاوتی برای این اتفاق وجود دارد که یکی از دلایلش به عملکرد هورمون‌ها باز می‌گردد.

از دلایل دیگر آن مربوط به بارداری می‌شود. البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که خانم‌های باردار در سه ماهه اول بارداری خود ممکن است شاهد لکه‌بینی باشند.

یکی دیگر از مواردی که در آن تماس با دکتر زنان و زایمان ضروری است، خونریزی بیش‌ از حد هنگام قاعدگی است، چراکه ممکن است مقدار جریان خون شما غیرطبیعی باشد. اگر بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه مجبور به عوض کردن پد بهداشتی خود هستید، قاعدگی شما غیرطبیعی است.

3.مشاهده ضایعات در نزدیکی اندام تناسلی

در صورت مشاهده هر نوع زخمی در نزدیکی اندام تناسلی به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید. دلایل مختلفی برای این نوع از زخم‌ها وجود دارد که تشخیص آن به عهده پزشک است، اما ممکن است که علت آن‌ها زگیل تناسلی باشد.

4.مشکل در ادرار

ادرار باید به راحتی انجام بگیرد و نباید همراه با درد باشد. اگر چنین باشد، احتمالا در مثانه دچار عفونت شده‌اید. همچنین ادرار نباید همراه با سوزش یا فشار برای تخلیه باشد. از دیگر علائم مشکلات ادراری می‌توانیم به وجود خون در ادرار اشاره کنیم.

عفونت ادراری می‌تواند توسط متخصص زنان و زایمان تشخیص داده شود. اگر برای معالجه اقدام نکنید، این عفونت به کلیه سرایت می‌کند و می‌تواند عواقب خطرناکی برای شما داشته باشد. علائم این عفونت عبارت است از درد کمر، تب، لرز، تهوع و استفراغ.

5.درد طولانی‌مدت در لگن

اگر درد در لگن دو هفته یا بیشتر ادامه پیدا کرد، حتما با پزشک زنان ملاقات کنید. دلایل زیادی برای این درد وجود دارد که یکی از آن‌ها ممکن است کیست تخمدان، سرطان تخمدان یا مشکلات مربوط به رحم باشد. برای تشخیص آن احتمالا پزشک شما سونوگرافی تجویز خواهد کرد.

درد لگن ممکن است حاکی از یک درد بزرگ‌تر باشد، مخصوصا اگر ناگهانی اتفاق افتد. دلیل آن ممکن است مشکلاتی مثل آپاندیس، پاره شدن کیست تخمدان یا تخمدان پیچ‌خورده باشد. این علائم در بارداری ممکن است نشانه بارداری خارج از رحم باشد.

6.درد در رابطه جنسی

اگر درد زیادی هنگام رابطه جنسی تجربه می‌کنید، تماس با دکتر زنان و زایمان طبیعی است، چرا که ممکن است در نتیجه آندومتریوز یا فیبروم رحمی، تومورهای خوش خیم در رحم ایجاد شده باشد.

7. تجاوز جنسی

تماس با دکتر زنان و زایمان

یکی دیگر از مواردی که در آن تماس با دکتر زنان و زایمان ضروری است، مورد تجاوز قرار گرفتن است. در چنین شرایطی این افراد می‌توانند به شما کمک زیادی کنند.

8.رابطه جنسی مراقبت نشده

پس از یک رابطه جنسی مراقبت نشده به پزشک زنان رجوع کنید تا کمک لازم را از او بگیرید. در این صورت پزشک وضعیت شما را ارزیابی می‌کند و بررسی می‌کند که آیا باردار هستید یا خیر.

9.دیدن لکه بعد از رابطه جنسی

البته دیدن لکه بعد از رابطه جنسی همیشه خطرناک نیست، اما محض احتیاط بهتر است به پزشک زنان مراجعه کنید. ممکن است این لکه در اثر آسیب پوست اطراف دهانه واژن ایجاد شده باشد.

اگر این اتفاق مرتبا تکرار شد، ممکن است نشان از یک خطر بزرگ‌تر مثل سرطان داشته باشد. در این حالت با مراجعه به متخصص زنان دهانه رحم را ارزیابی می‌کند.

10.خونریزی به هنگام یائسگی

با آغاز یائسگی نباید خونریزی مشاهده شود.با بروز این مشکل این مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید که علت را بررسی کند.

در پایان

در این مقاله به علائمی پرداختیم که شما باید با مشاهده آن‌ها به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید. سایت دکتر با من تماس با دکتر زنان و زایمان را برای شما بسیار آسان ساخته است.

پس در استفاده از این سایت تعلل نکنید، خصوصا در زمانی که احتیاج اورژانسی به یکی از این پزشکان دارید. یکی از مزیت‌هایی که این سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، پیدا کردن یک متخصص زنان و زایمان در نزدیکی محل زندگی شما است.

  • ترانه آذریپور