خدمات پزشکی

۴۷ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنگامی که کودک شما درد دارد یا از آسیب گوش، بینی یا گلو رنج می‌برد، قطعا می‌خواهید مطمئن باشید که نه تنها بهترین کیفیت درمان را برای او پیدا می‌کنید، بلکه کودک شما احساس راحتی می‌کند و با ملایمتی مناسب سنش با او رفتار می‌شود. متخصص گوش و حلق و بینی کودکان تنها راه‌حلی است که شما و فرزندتان به آن نیاز دارید.

برای گرفتن مشاوره تلفنی با دکتر گوش و حلق و بینی برای فرزند خود همین حالا تماس بگیرید. می‌توانید از سایت دکتر با من شماره تلفن‌ها و آدرس دکتر گوش و حلق و بینی در تهران را دریافت کنید.

همچنین ساکنین غرب تهران با ورود به این سایت می‌توانند نزدیک‌ترین دکتر متخصص گوش و حلق و بینی غرب تهران را پیدا کنند.

در حالی که بسیاری از متخصصان گوش و حلق و بینی بزرگسالان، کودکان را نیز تشخیص، درمان و جراحی می‌کنند، متخصصان گوش و حلق و بینی کودکان به طور ویژه آموزش دیده‌اند و مجهز به مواردی هستند که هنگام درمان نوزادان، کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است. در این مقاله نگاهی به این موارد خواهیم داشت.

درک تفاوت‌های جسمانی

معاینه و ابزار جراحی در اندازه بزرگسالان برای نوزادان و کودکان کوچک مناسب نیست. یک متخصص گوش و حلق و بینی کودکان ابزارهای تخصصی دارد که دقیقاً برای درمان نوزاد، کودک یا نوجوان شما طراحی شده است.

علاوه بر این اندام‌های گوش، حلق و بینی ممکن است در کودکان خردسال هنوز در حال رشد باشند و بنابراین به درمان متفاوتی نسبت به بزرگسالان نیاز دارند.

به عنوان مثال، لوله استاش (کانال گوش) کودک برای چندین سال به رشد کامل خود نمی‌رسد. کانال‌های گوش کوتاه‌تر، کودک شما را مستعد ابتلا به مواردی مانند عفونت گوش و گوش درد می‌کند.

ارتباط کلامی و غیرکلامی با کودک

برخلاف اکثر بزرگسالان، نوزادان و کودکان خردسال نمی‌توانند به صورت شفاهی آنچه را که باعث درد یا ناراحتی آن‌ها شده است را بیان کنند. حتی کودکان بزرگتر و نوجوانان نیز ممکن است از پاسخ دادن به سوالات پزشکی احساس خوبی نداشته باشند.

متخصص گوش و حلق و بینی کودکان

متخصصان گوش و حلق و بینی کودکان آموزش دیده‌اند که بتوانند سرنخ‌های غیرکلامی که ممکن است آن‌ها را از علائم کلیدی در تشخیص آگاه کنند، دریابند.

آن‌ها همچنین می‌دانند که چگونه با نوزادان، کودکان و نوجوانان به گونه‌ای صحبت کنند که اعتماد آن‌ها را جلب کنند و احساس آرامش و همکاری به آن‌ها بدهند.

محیط‌های دوستانه برای کودک

حتی بزرگسالان نیز ممکن است هنگام مراجعه به پزشک دچار استرس یا اضطراب شوند. کودکان معمولاً حساس‌تر از بزرگسالان هستند و ممکن است به ‌ویژه در یک مکان جدید یا ناآشنا دچار احساس استرس یا اضطراب شوند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی کودکان با در نظر گرفتن بیماران جوان تلاش بیشتری برای طراحی مطب خود انجام می‌دهد. اتاق‌های انتظار را اغلب مملو از اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها، مجلات و گاهی فیلم‌ها می‌کند که کودک شما را حین انتظار سرگرم کند. اتاق‌های مطب و معاینه با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی و تزئین شده‌اند که احساسی دوستانه و خوشایند را برای کودک فراهم کنند.

درمان انواع اختلالات

مراقبت مداوم می‌تواند برای هر بیمار به ویژه کودکان که ممکن است برای سازگاری با غریبه‌ها یا محیط‌های جدید به زمان نیاز داشته باشند، مهم باشد. یک متخصص گوش و حلق و بینی کودکان علاوه بر معاینات سالانه یا دو سالانه و آزمایش‌های شنوایی، واجد شرایط رسیدگی به اختلالات زیر است.

1.آلرژی

علائم آلرژیک ممکن است به صورت مشکل در تنفس، ناراحتی تنفسی، زکام در اثر حساسیت، سینوزیت، ورم مخاط بینی، عفونت گوش میانی و سرگیجه ظاهر شود. متخصصان می‌توانند با اصلاح شیوه زندگی مانند دوری از گرد و غبار، کپک و غذاهای آلرژی زا، دارو درمانی یا ایمونوتراپی به کنترل یا رفع علائم آلرژیک کمک کنند.

2. حنجره شناسی

اگر کودک شما صدای خود را از دست بدهد، گلودرد داشته باشد، در بلع مشکل داشته باشد یا بیماری ریفلاکس معده به مری را تجربه کند، ممکن است دچار اختلال حنجره (جعبه صدا) باشد. متخصصان می‌توانند فرزند شما را معاینه کنند که علت این اختلال را تعیین کنند و با اصلاح رفتار، دارو یا جراحی آن را درمان کنند.

3.گوش درمانی / نوروتولوژی

Pediatric allergies

متخصص گوش و حلق و بینی کودکان بیماری‌های گوش، از جمله کم شنوایی و همچنین آسیب، عفونت گوش، تومور و اختلالات مسیر عصبی را درمان می‌کنند. اگر فرزند شما دچار کم شنوایی، گوش درد، سرگیجه، زنگ گوش، توده‌ها یا برآمدگی‌های غیر قابل توضیح است، معاینه توسط متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند به تعیین علت و مسیر صحیح درمان کمک کند.

4.راینولوژی

بینی و سینوس‌ها می‌توانند تعدادی از اختلالات قابل درمان را ایجاد کنند، از جمله خونریزی مزمن بینی، گرفتگی بینی، از دست دادن بویایی، سینوزیت، پولیپ و تومور.  متخصص می‌تواند علائم را تشخیص، درمان و کنترل کند و مطمئن باشد که نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای نیست.

5. سر و گردن

متخصص گوش و حلق و بینی اطفال می تواند هر توده یا برآمدگی غیرقابل توضیحی را که در صورت، سر یا گردن فرزندتان پیدا می‌کنید، از جمله تومورهای سرطانی و غیرسرطانی گردن، تیروئید و حنجره را بررسی، تشخیص و درمان کند.

6.جراحی پلاستیک صورت

متخصصان می‌توانند ناهنجاری‌های عملکردی، ترمیمی و زیبایی صورت، گردن و گوش‌ها را با جراحی درمان کنند. مداخلات جراحی ممکن است شامل ترمیم شکاف کام، پتوز (افتادگی پلک)، انحراف سپتوم و سایر ناهنجاری‌های صورت و گوش باشد. روش‌های زیبایی شامل رینوپلاستی یا جراحی بینی برای نوجوانانی است که رشد خود را به پایان رسانده‌اند.

در پایان

اگر پزشک اطفال توصیه کرده است که با یک متخصص گوش و حلق و بینی اطفال مشورت کنید یا اگر کودک شما درد، ناراحتی یا برآمدگی‌های غیر قابل توضیح در صورت، گردن، گلو، بینی یا گوش‌هایش تجربه می‌کند، با یک متخصص گوش و حلق و بینی کودکان تایید شده تماس بگیرید.

اگر در غرب تهران ساکن هستید و به دنبال یک دکتر متخصص گوش و حلق و بینی غرب تهران می‌گردید، می‌توانید از سایت دکتر با من برای یافتن آدرس دکتر گوش و حلق و بینی در تهران کمک بگیرید. همچنین می‌توانید جواب سوالات خود را با گرفتن مشاوره تلفنی با دکتر گوش و حلق و بینی پیدا کنید و مشکلات خود را با پزشکان مشاور در میان بگذارید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

این مقاله قصد دارد راجع به معروف‌ترین پزشک قلب و عروق، مطالبی را به افراد علاقه‌مند ارائه کند. اما علت اهمیت این موضوع چیست؟ چرا باید به این متخصصان مراجعه کرد و از آنها مشاوره و راهنمایی دریافت کرد؟

شاید شما هم در دسته افرادی قرار دارید که با درد شبانه‌روزی قلب خود مواجه هستند و تیر کشیدن قلب خود را به طور مداوم احساس می‌کنند. اگر این احساسات را تجربه کرده‌اید، باید مراجعه به بهترین دکتر قلب و عروق را مورد توجه قرار دهید.

قلب انسان را می‌توان مهم‌ترین اندام بدن دانست. در واقع قلب مهم است و باید آن را جدی گرفت. فعالیت این ماهیچه در همه ساعات شبانه روز در حال انجام است و خونرسانی به تمام بدن را انجام می‌دهد. در نتیجه همه انسان‌ها وظیفه دارند از این عضو بدن نگهداری و محافظت کنند. پس برای درمان قلب باید مراجعه به بهترین و معروف‌ترین پزشک قلب و عروق را در اولویت قرار دهید و به این نکته توجه کنید که این پزشکان می‌توانند بیماری قلب افراد را بررسی کنند و تشخیص دهند.

در ادامه با این مقاله همراه شوید که راجع به دکتر و متخصص قلب و عروق خوب و مناسب بیشتر بدانید.

بهترین و معروف‌ترین پزشک قلب و عروق دارای چه ویژگی‌هایی است؟

افرادی که در جستجوی دکتر و متخصص قلب و عروق مناسب هستند، می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. برای مثال هنگام تجربه دردهای خفیف و سوزش در ناحیه قلب توسط افراد، اقدام برای چکاپ کامل نیاز است. همچنین زمانی که افراد با درد قلب شدید روبرو می‌شوند و تحمل آن برای آنها امکان پذیر نیست، باید چکاپ را مورد توجه قرار دهند.

اگر تجربه دردهای خفیفی را دارید و از این بابت نگران شده‌اید، بهتر است که به دنبال بهترین دکتر قلب و عروق باشید. همچنین ممکن است تجربه دردهای مداوم را داشته و این دردها را جدی نگرفته باشید یا به چند متخصص قلب نیز مراجعه کرده‌اید و با نتیجه مطلوب روبرو نشده‌اید؛ در نتیجه به دنبال یک متخصص قلب مناسب و خوب هستید.

در ادامه با این مقاله همراه باشید که معیارهایی برای یافتن بهترین و معروف‌ترین پزشک قلب و عروق را به شما ارائه کند.

معیار اول در یافتن متخصص قلب و عروق مناسب

شروع کار از لیست ارجاع پزشک عمومی خواهد بود. زیرا پزشک عمومی سابقه چندین سال شناخت شما را دارد و از سوابق بیماری‌های شما آگاه است. علاوه بر این با اطلاع از خلق و خو و اخلاق شما خواهد توانست در ارجاع شما به یک متخصص قلب بسیار کمک‌کننده باشد.

معروف‌ترین پزشک قلب و عروق

پزشکان عمومی به علت جایگاه شغلی خود می‌توانند بهترین‌ها را در این صنف شناسایی کنند و به معرفی آنها بپردازند. علاوه بر این، پزشکان از محل زندگی شما آگاهی دارند و پزشکی را معرفی خواهند کرد که به محل زندگی شما نزدیک باشند.

معیار دوم در پیدا کردن دکتر مناسب

معیار دوم را می‌توان محل کلینیک دکتر و متخصص قلب و عروق دانست. به این صورت که با آسان‌تر شدن دسترسی بیمار به این محل، بیمار از آرامش خیال بیشتری برخوردار خواهد بود. زیرا احتمال مشکل قلبی برای فرد به طور ناگهانی وجود دارد و نیازمند مراجعه فوری و سریع به کلینیک یا بیمارستان یا ارتباط تلفنی با پزشک مورد نظر خواهد بود. پس انتخاب بهترین و معروف‌ترین پزشک قلب و عروق در شهرستان‌های اطراف یا دور از منزل را نمی‌توان منطقی دانست. در واقع کلینیک قلب و عروق باید در محلی باشد که افراد بتوانند با کمترین هزینه و به آسانی به آن دسترسی پیدا کنند.

معیار سوم در پیدا کردن بهترین متخصص و دکتر قلب و عروق

بررسی گواهینامه بهترین فوق تخصص الزامی است. در واقع یکی از مهم‌ترین عواملی که توجه به آن ضروری است، داشتن بورد تخصصی و گواهینامه‌های لازم است. این عامل شما را از میزان مهارت، آموزش و تجربه پزشک مورد نظر جهت ارائه خدمات درمانی در قلب و عروق آگاه خواهد کرد. همچنین لازم است از عدم وجود سابقه نارضایتی یا موارد انضباطی متخصص قلب و عروق اطمینان حاصل کنید.

معیار چهارم در یافتن متخصص قلب و عروق

در نظر گرفتن تجربه متخصص مورد نظر و میزان مراجعه به وی، یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین و معروف‌ترین پزشک قلب و عروق است.

هرچه متخصص قلب و عروق تجربه بیشتری داشته باشد، می‌توان انتظار بهتر بودن نتایج درمانی را داشت. به بررسی این سوال بپردازید که درمان چه تعداد از بیماران با بیماری مشابه بیماری شما توسط پزشک مورد نظر انجام شده است؟

اگر نیاز به یک روش خاص را احساس می‌کنید، از متخصص قلب و عروق راجع به میزان اجرای روش‌های انجام شده سوال کنید و در مورد میزان عوارض احتمالی نیز آگاهی پیدا کنید. در واقع میزان تجربه پزشکان را از میزان مراجعه به وی و رضایت مراجعه‌کنندگان متوجه شوید.

معیار پنجم در زمینه انتخاب متخصص قلب و عروق

یکی از معیارهای دیگر، در نظر گرفتن جنسیت بهترین و معروف ترین متخصص قلب و عروق است. به احتمال بسیار زیاد برای شما هم اهمیت دارد که از لحاظ جنسیت با پزشک خود راحت باشید و به راحتی در مورد مسائل شخصی به صحبت بپردازید. امکان مراجعه به متخصص قلب و عروق زن نیز وجود دارد و همه این افراد در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی دارای تجربه‌های فراوانی هستند.

معیار ششم در جستجوی پزشک و متخصص مناسب

یکی دیگر از معیارهای پیدا کردن بهترین و معروف‌ترین پزشک قلب و عروق، بررسی کیفیت بیمارستان و محل فعالیت پزشک است.

معروف‌ترین پزشک قلب و عروق

لازم است که به کیفیت مراقبت در بیمارستان توجه شود؛ این مورد مهم است، زیرا بیماران در بیمارستان‌های بهتر و دارای رتبه بالاتر نتیجه بهتری از درمان می‌گیرند.

همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که اهمیت مکان بیمارستان برای شما تا چه اندازه است. اگر برای انجام آزمایش یا معالجه نیازمند مراجعه به بیمارستان هستید، باید محل بیمارستان را مورد توجه قرار دهید.

معیار هفتم در ارزیابی متخصص و پزشک خوب

به بررسی ارتباط با بهترین و معروف‌ترین پزشک قلب و عروق بپردازید. با انتخاب یک متخصص قلب که صحبت کردن با وی به آسانی ممکن باشد، می‌توانید از بررسی نیازهای اطلاعاتی خود اطمینان حاصل کنید.

هنگام اولین ملاقات با متخصص قلب و عروق، یک پرسش را از او بپرسید و به نحوه پاسخگویی او توجه کنید. توجه کنید که تا چه حد به استقبال از سوالات شما می پردازد. همچنین به روش‌های پاسخگویی و میزان درک شما از پاسخ‌ها دقت کنید.

باید نسبت به پیدا کردن یک متخصص قلب و عروق اقدام کنید که به آشنایی با شما و برطرف کردن نیازهای شما علاقه نشان دهد. این که تا چه حد به ترجیحات درمانی شما توجه می‌کند و میزان احترام گذاشتن آنها به روند تصمیم‌گیری شما در چه سطحی است.

بهترین پزشک قلب و عروق به هم صحبتی با افراد بیمار علاقه نشان می‌دهد و در کمال میل و حوصله به همه نیازهای افراد توجه می‌کند. زیرا این متخصصان به گذراندن دوره‌های آموزشی ارتباط با افراد بیمار مشغول بوده‌اند و بیش از هر فرد دیگری درک می‌کنند که مهم‌ترین نیاز فرد بیمار، یک گوش شنوا است.

کلام آخر

این مقاله به موضوع معروف‌ترین پزشک قلب و عروق پرداخته و مطالبی را در این زمینه به مخاطبان خود ارائه داده است.

در پایان باید گفت با توجه به اهمیت و نقش قلب در سلامتی فرد، منطقی به نظر می‌رسد که از بروز بیماری‌های مربوط به آن پیشگیری کرد. اما در صورت ابتلا به این گونه از بیماری‌ها نیز جای نگرانی نیست؛ چرا که می‌توان با مراجعه به یک دکتر و متخصص قلب و عروق مناسب، مشکل موجود را برطرف کرد. پس اگر شما هم با چنین مشکلاتی مواجه شده‌اید و درباره آنها احساس نگرانی دارید، به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

وب سایت زیر در رابطه با بهترین و معروف‌ترین پزشک قلب و عروق پیشنهاد شده است:

دکتر با من از قابلیت ارائه خدمات پزشکی به طور آنلاین برخوردار است؛ منظور از این خدمات پزشکی، مواردی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی است. می‌توان گفت که این سامانه پلی است که قابلیت برقراری ارتباط بین افراد بیمار، پزشکان و متخصصان را دارد. به عبارت بهتر این وب سایت، راهکاری آسان و سریع برای دسترسی به خدمات پزشکی است. با چند کلیک و مشخص کردن نوع نیاز در زمینه‌های روانشناسی، پزشکی و لوازم پزشکی می‌توان به خدمات پزشکی و سلامت دست پیدا کرد. به این ترتیب افراد می‌توانند به متخصص قلب و عروق و فشار خون خوب و مناسب دسترسی داشته باشند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

مشکلات موجود در نواحی گوش، حلق و بینی می‌توانند بسیار آزاردهنده شوند و حتی در مواقعی نشان‌دهنده بیماری‌های حاد و مزمن باشند. بنابراین اگر با علائمی در این نواحی مواجه هستید، بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. از این رو برای پیدا کردن یک متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر با من تعداد زیادی شماره دکتر گوش و حلق و بینی را پیدا کنید.

به ویژه اگر ساکن شرق تهران هستید، می‌توانید به اطلاعات بسیاری از متخصص گوش و حلق و بینی شرق تهران دست یابید. این وب سایت مجموعه‌ای با عنوان متخصص گوش و حلق و بینی حاذق در تهران ارائه می‌دهد.

متخصص گوش و حلق و بینی کیست؟

متخصص گوش و حلق و بینی به اختلالات و شرایط ناحیه گوش، حلق و بینی و نواحی مرتبط با سر و گردن می‌پردازد. اگر مشکلی دارید که مربوط به گوش، بینی یا گلو است، ممکن است لازم باشد به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران یا سایر شهرها چه می‌کند؟

متخصصان گوش و حلق و بینی در هر دو زمینه مدیریت پزشکی و جراحی در موارد زیر متخصص هستند:

1.مشکلات مربوط به گوش

اگر اختلال یا بیماری گوش دارید، مانند نقص شنوایی، عفونت گوش، اختلالاتی که تعادل را تحت تأثیر قرار می‌دهند، وزوز گوش (زنگ در گوش) یا درد در گوش ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک گوش و حلق و بینی داشته باشید.

متخصصان گوش و حلق و بینی همچنین می‌توانند اختلالات مادرزادی گوش (اختلالاتی که با آن متولد شده‌اید) را درمان کنند.

2.مشکلات مربوط به بینی

متخصصان گوش و حلق و بینی اغلب مشکلاتی را که بینی، حفره بینی و سینوس‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، مدیریت و درمان می‌کنند. این مشکلات می‌توانند بر بویایی، تنفس و ظاهر فیزیکی تأثیر بگذارند.

3.مشکلات مربوط به گلو

متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران

اختلالات و شرایطی که گلو را تحت تأثیر قرار می‌دهند، می‌توانند بر گفتار، آواز خواندن، غذا خوردن، بلع و هضم تأثیر بگذارد. متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران می‌تواند این مشکلات را تشخیص، مدیریت و درمان کند.

4.بیماری‌های سر و گردن مربوط به گوش و حلق و بینی

متخصصان گوش و حلق و بینی برای مدیریت بیماری‌ها، تومورها، آسیب ناشی از ضربه به سر و ایرادات ظاهری فرم سر، گردن و صورت آموزش دیده‌اند. متخصصان گوش و حلق و بینی می‌توانند جراحی زیبایی و ترمیمی را در این نواحی انجام دهند.

آن‌ها همچنین می‌توانند مشکلات مربوط به اعصاب سر و گردن را که بینایی، بویایی، شنوایی و حرکات صورت را کنترل می‌کنند، مدیریت کنند.

متخصصان گوش و حلق و بینی دارای فوق تخصص

بسیاری از متخصصان گوش و حلق و بینی یک تا دو سال آموزش گسترده را نیز در یکی از زمینه‌های فوق تخصصی گوش و حلق و بینی زیر می‌گذرانند:

  • گوش و حلق و بینی کودکان (تخصص مشکلات گوش و حلق و بینی در کودکان)
  • گوش درمانی / نوروتولوژی / شنوایی شناسی (متخصص در گوش، تعادل و وزوز گوش)
  • آلرژی
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت
  • جراحی سر و گردن (تخصص تومورهای سر و گردن)
  • حنجره (تخصص در حلق، صدا و بلع)
  • راینولوژی (تخصص حفره بینی و سینوس)
  • برخی از متخصصین گوش و حلق و بینی نیز دارای گواهینامه‌ در طب مربوط به خواب هستند.

چگونه مناسب‌ترین متخصصین گوش و حلق و بینی را انتخاب کنیم؟

چندین عامل وجود دارد که باید هنگام انتخاب متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران در نظر بگیرید. پزشک عمومی ممکن است شما را به یک کلینیک خاص معرفی کرده باشد، بنابراین باید قبل از گرفتن نوبت، پزشکان آنجا را بررسی کنید که بتوانید بهترین گزینه را از بین آن‌ها برای خودتان انتخاب کنید.

اگر شما متخصصی را انتخاب می‌کنید، یک تحقیق پیش از موعد به شما کمک می‌کند که پزشکی را پیدا کنید که به طور مطلوب نیازهای شما را برآورده کند. در اینجا چند نکته برای انتخاب متخصص گوش و حلق و بینی مناسب وجود دارد.

1.بیمه

بیمه خود را بررسی کنید مطب‌ همه پزشکان همه طرح‌های بیمه را نمی‌پذیرند، بنابراین ابتدا باید آن را بررسی کنید.

به یاد داشته باشید که ارائه‌دهندگان بیمه نیز طرح‌های مختلف و متعددی دارند، به عنوان مثال، یک نوع بیمه ممکن است یک عمل جراحی را بپذیرد و دیگری را همان شرکت بیمه نپذیرد. اگر مطمئن نیستید، با مطب پزشک یا شرکت ارائه‌دهنده بیمه خود تماس بگیرید.

2.زمینه کاری متخصص

به دنبال حوزه تخصصی پزشک باشید. با توجه به شرایط و بیماری‌های مختلفی که متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران درمان می‌کنند، اگر مشکل خاصی دارید که می‌خواهید به آن پرداخته شود، باید در مورد متخصصانی که در آن زمینه تمرکز دارند، تحقیق کنید.

به عنوان مثال کودکی که مشکل شنوایی دارد، احتمالاً به درمان متفاوتی نسبت به سالمندان مبتلا به مشکلات مزمن سینوسی نیاز دارد. از تماس با مطب پزشک و درخواست مشاوره از آن‌ها نترسید.

3.محل کار

متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران

محل مطب متخصص گوش و حلق و بینی باید به اندازه‌ای نزدیک باشد که دسترسی به آن راحت شود. اگر فکر می‌کنید ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشید، باید بررسی کنید که پزشک به کدام بیمارستان‌ها وابسته است. آیا ساعات کاری او به گونه‌ای هست که بتوانید به او مراجعه کنید؟

4.نظرات بیماران

برای پیدا کردن یک متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران نظرات سایر بیماران را بخوانید. در وب سایت “دکتر با من” می‌توانید تجربیات سایر بیماران را با متخصصان بررسی کنید. از آنجایی که همه افراد برای خصوصیات یک پزشک یا مطب نظرات یکسانی ندارند، تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مهم است.

آیا رفتار ملایم پزشک مهم است؟ اگر اضطراب دارید یا بیمار یک کودک است، این امر می‌تواند کلیدی باشد. آیا بیشتر به کارایی و زمان انتظار کوتاه اهمیت می‌دهید؟ دانستن اولویت‌هایتان به شما کمک می‌کند اطلاعاتی که راجع به متخصصان به دست می‌آورید را دسته‌بندی کنید.

5.سن و جنسیت

آیا سن و جنسیت متخصص برای شما مهم است؟ برخی افراد ترجیحات متفاوتی در این زمینه دارند. اگر این موارد برای شما مهم هستند، حتما آن‌ها را در تصمیم‌گیری خود لحاظ کنید.

در پایان

متخصصان گوش و حلق و بینی می‌توانند به طیف وسیعی از مشکلات مختلف که بر گوش، بینی، گلو، تعادل، سر و گردن شما تأثیر می‌گذارد، کمک کنند. به عنوان متخصص، آن‌ها می‌توانند آزمایش‌ها و درمان‌هایی را انجام دهند که توسط پزشک عمومی شما در دسترس نیست.

اگر ساکن تهران هستید، خوشبختانه تعداد زیادی متخصص گوش و حلق و بینی عالی در تهران وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید. سایت دکتر با من نام و اطلاعات تعداد زیادی متخصص گوش و حلق و بینی حاذق در تهران را در خود جای داده است.

اگر در شرق تهران زندگی می‌کنید، برای یافتن متخصص گوش و حلق و بینی شرق تهران با مراجعه به این سایت می‌توانید شماره دکتر گوش و حلق و بینی در این منطقه که به محل زندگی شما نزدیکتر است را پیدا کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

تخصص گوش و حلق و بینی یکی از مواردی است که در طی 50 سال گذشته گسترش پیدا کرده است و اکنون بر حوزه سر و گردن هم تمرکز دارد. به طور حتم برای شما نیز ناراحتی در یکی از نواحی گوش و حلق و بینی پیش آمده است که بخواهید به دکتر مخصوص این حوزه مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم به این تخصص بپردازیم و راهی آسان برای ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی پیشنهاد دهیم، پس با ما همراه باشید.

بررسی حوزه‌های مختلف متخصص گوش و حلق و بینی

تخصص گوش و حلق و بینی بسیار گسترده است و به هفت حوزه اختصاص دارد. برخی از متخصصان بر یکی از این هفت حوزه متمرکز می‌شوند و مطالعات و تخصصشان را به این حوزه محدود می‌کنند. این هفت حوزه عبارت هستند از:

  • درمان آلرژی با کمک داروها، ایمونوتراپی و دوری از محرک‌ها.
  • انجام جراحی‌های مختلف بر نواحی صورت، گوش و گردن به منظور زیبایی، عملکردی یا بازسازی.
  • جراحی یا برداشتن و درمان تومورهای سر و گردن، بینی و حلق.
  • درمان اختلالات حلق.
  • درمان اختلالات و مسائل مربوط به گوش، عفونت‌ها، تومورها و اختلالات مسیر عصبی که بر شنوایی و تعادل اثر می‌گذارد.
  • معالجه و درمان بیماری‌های گوش و حلق و بینی و ناهنجاری‌های مادرزادی در کودکان و تاخیر در رشد.
  • درمان اختلالات بینی و سینوس‌ها.

همچنین برخی از متخصصان گوش و حلق و بینی برای گرفتن فوق تخصص اقدام می‌کنند. حوزه فوق تخصص شامل موارد زیر است:

تماس با متخصص گوش و حلق و بینی

1.اوتولوژی

این تخصص به تشخیص و درمان عفونت، مشکلات و آسیب‌های مربوط به گوش برای شنوایی و تعادل می‌پردازد. در این حوزه متخصص گوش و حلق و بینی جراحی کاشت حلزون را نیز انجام می‌دهد که یک دستگاه الکترونیکی پیشرفته کوچک است و عصب شنوایی را تحریک می‌کند و در گوش درونی کاشته می‌شود. این وسیله سبب بهبود شنوایی در افراد می‌شود.

2.رینولوژی

ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی در این زمینه سبب تشخیص و درمان تمامی اختلالات مربوط به بینی و سینوس، شامل آلرژی، عفونت، بیماری‌های التهابی و تومورها می‌شود. متخصص این حوزه قادر است حتی تومورهای نادر قاعده جمجمه از جمله تومورهای غده هیپوفیز را درمان کند.

3.لارینگولوژی

این تخصص به درمان بیماری‌ها و اختلالات حلق و گلو مانند گره تارهای صوتی، مشکلات صدا، خشونت صدا و سرطان می‌پردازد.

4.جراحی سر و گردن

متخصص در این زمینه به درمان تومورهای خوش‌خیم و بدخیم سر و گردن از جمله غدد لنفی، بزاقی، تیروئید و پاراتیروئید می‌پردازد.

5.نوروتولوژی و جراحی قاعده جمجمه

متخصص در این زمینه به درمان بیماری‌ها و اختلالات قاعده جمجمه می‌پردازد. همچنین قادر است نورومای آکوستیک که مربوط به تومورهای خوش‌خیم و غیرسرطانی که روی عصب دهلیزی حلزونی قرار دارد را درمان کند. این عصب وظیفه تنظیم شنوایی و تعادل را بر عهده دارد.

6.پلاستیک صورت

این متخصصان جراحی‌هایی برای بازسازی و بهبود نقایص صورت انجام می‌دهند. این جراحی‌های زیبایی شامل رینوپلاستی (ترمیم و بازسازی شکل، عملکرد و ظاهر بینی) و جراحی پیناپلاستی (اصلاح گوش‌های برجسته) می‌شود. ممکن است که جراحان پلاستیک، فک و صورت، دهان و دندان این جراحی را نیز انجام بدهند.

7.جراحی تیروئید و پاراتیروئید

درمان بیماری‌ها و مشکلات مربوط به تومورهای تیروئید و پاراتیروئید از طریق جراحی و ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی امکان‌پذیر هستند.

8.متخصص گوش و حلق و بینی کودکان

تماس با متخصص گوش و حلق و بینی

بسیاری از مشکلات و بیماری‌های ناحیه گوش و حلق و بینی مادرزادی هستند و باید در سنین پایین درمان شوند. درمان‌ها طیف وسیعی را در بر می‌گیرند و ممکن است شامل کاشت حلزون و دیگر دستگاه‌های شنوایی قابل کاشت، جراحی سر و گردن و درمان بیماری‌های نادر از جمله آرترزی کوآن که سبب انسداد پشت مسیر بینی به وسیله استخوان یا بافت هستند، ‌شوند.

شما به راحتی می‌توانید برای گرفتن مشاوره رایگان با متخصص گوش و حلق و بینی به سایت دکتر با من مراجعه کنید و از خدمات دیگر آن‌ها از جمله ارتباط تلفنی با متخصص گوش و حلق و بینی بهره ببرید.

ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی برای کودکان

کودکان به دلیل حساسیت بیش از اندازه سیستم ایمنی که دارند ممکن است در مقطعی دچار مشکلاتی در ناحیه گوش و حلق و بینی شوند که معمولا با استراحت کامل درمان خواهد شد. اما در مواردی نیاز به دارو درمانی است. بهتر است برای پیشگیری و درمان بیماری‌های گوش و حلق و بینی با این اختلالات بیشتر آشنا شوید.

1.عفونت گوش

این عفونت بین کودکان بسیار شایع است که به آن اوتیت مدیا نیز گفته می‌شود و نشان‌دهنده نوعی عفونت در گوش میانی کودک یعنی فضای موجود بین پرده گوش و ساختار ظریف و حساس گوش داخلی است.

علت به وجود آمدن این عفونت ویروس‌هایی هستند که به دلیل بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی سبب عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می‌شوند. عفونت سبب مسدود شدن لوله شنوایی می‌شود و در نتیجه چرک، مخاط و مایعات دیگر از گوش تخلیه نمی‌شوند. این مواد فشار زیادی به پرده گوش می‌آورند و سبب بروز عفونت و بیماری گوش و حلق و بینی می‌شوند.

اگر این عفونت بر شنوایی کودک تاثیر بگذارد، باید عمل جراحی صورت بگیرد، اما در غیر این صورت با مصرف آنتی بیوتیک درمان می‌شود.

2.از دست دادن شنوایی

عوامل زیادی ممکن است سبب ایجاد بیماری گوش و حلق و بینی و در نتیجه اختلال و کاهش شنوایی کودک شوند، از جمله عوامل ژنتیکی، مصرف داروهای خاص و تروما و آسیب به پرده گوش. در نتیجه شما برای درمان نیاز به ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی خواهید داشت.

برخی از مشکلات کم شنوایی با مصرف دارو و انجام عمل‌های جراحی بهتر می‌شوند و برخی ممکن است دائمی باشند. بعد از انجام تست شنوایی برای درمان ناشنوایی و کم شنوایی می‌توان از سمعک استفاده کرد و در کنار آن از تمرین‌های گفتار درمانی برای بهبود وضعیت بیمار کمک گرفت.

3.کیست پوستی در گوش میانی یا کلستاتاتوما

این کیست می‌تواند در گوش میانی عفونت ایجاد کند و در نتیجه به ساختارهای شنوایی گوش کودک آسیب بزند. احتمال بروز این بیماری در کودکانی که شکاف در کام خود دارند، بیشتر است. معمولا برای درمان و برداشتن این کیست از انواع روش‌های جراحی استفاده می‌کنند.

علامت‌های کیست برای کودک بسیار آزاردهنده است. علائمی از جمله سرگیجه، عفونت‌های مکرر و بروز درد یا بی‌حسی در اطراف یا داخل گوش دارد.

4.پارگی پرده گوش

تماس با متخصص گوش و حلق و بینی

پرده گوش همان غشای تمپانیک است که با وارد شدن فشار، ضربه و تروما ممکن است آسیب ببیند و پاره شود و مشکلاتی از قبیل از دست دادن شنوایی یا کم شدن آن و سوت کشیدن گوش را به وجود آورد. در موارد شدید نیاز به عمل جراحی است، اما به صورت معمول این پرده به صورت خود به خودی آسیب می‌بیند.

متخصص گوش و حلق و بینی کودکان چه اختلالات دیگری را درمان می‌کند؟

ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی مخصوص کودکان باعث می‌شود اختلالات مربوط به بینی، گلو و حلق کودک درمان شود. این اختلالات عبارت هستند از:

  • تونسولیت: ملتهب شدن لوزه‎‌ها به دلیل عفونت که می‌تواند سبب بروز گلو درد شود. این عارضه معمولا در بین کودکان 5 تا 15 ساله رخ می‌دهد.
  • گلودرد یا فارنژیت: این عارضه سبب التهاب و عفونت گوش و حلق و بینی می‌شود و بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا را ایجاد می‌کند. این عارضه با این که در بین کودکان بسیار شایع است، اما جدی نیست و با مصرف آنتی بیوتیک بین 3 الی 10 روز از بین می‌رود.
  • گرفتگی صدا: این بیماری گوش و حلق و بینی به دلیل عواملی مانند آلرژن‌ها و عفونت‌های حنجره به وجود می‌آید و اگر بیش از 4 هفته طول بکشد، لازم است که ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی را در اولویت قرار دهید. حتی می‌توانید به سایت “دکتر با من” مراجعه کنید و از بهترین متخصص گوش و حلق و بینی مخصوص کودکان مشاوره رایگان بگیرید.

سایر بیماری‌هایی که ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی مخصوص کودکان می‌تواند در درمان آن‌ها به ما کمک کند، عبارت هستند از انسداد بینی، وجود توده داخل بینی و سینوزیت.

کلام آخر

اگر شما نیز از اختلالات گوش و حلق و بینی رنج می‌برید، بهتر است که ارتباط با متخصص گوش و حلق و بینی را جدی بگیرید و با توجه به نوع مشکلتان به متخصص در این زمینه مراجعه کنید. زیرا متخصص گوش و حلق و بینی طیف وسیعی را شامل می‌شود.

همچنین می‌توانید با استفاده از سایت دکتر با من از مشاوره رایگان با متخصص گوش و حلق و بینی استفاده کنید و بهترین متخصص گوش و حلق و بینی کودکان را برای فرزند خود بیابید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

تعداد جراحی های قلب باز نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است و سعی در درمان بیماری های قلبی عروقی با روش های پیشرفته تر مانند آنژیوپلاستی و … می شود. اما با این حال بیمارانی هستند که دچار بیماری عروقی پیشرفته تری هستند یا بیماران دیابتی و … نیاز به جراحی قلب باز دارند، بنابراین احتمال ایجاد عوارض بعد از عمل قلب باز یا حین جراحی زیاد است که در این مقاله درباره این عوارض صحبت خواهیم کرد.

عوارض بعد از عمل جراحی قلب باز

عوارض عمل قلب باز چند نوع می باشد که شامل عوارض حین عمل و بعد از عمل می باشد. در مجموع حدود 13 درصد از بیماران پس از جراحی قلب باز دچار عوارض می شوند. در ادامه درباره عوارض جراحی قلب باز صحبت خواهیم کرد.

حمله قلبی حین عمل جراحی

حدود 3 درصد از بیماران حین عمل قلب باز دچار حمله قلبی می شود. بالا رفتن برخی آنزیم های خاص نشان دهنده بروز حمله قلبی حین عمل جراحی قلب باز است. لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که احتمال سکته قلبی حین جراحی قلب باز در زنان بیشتر از مردان است.

سکته مغزی حین عمل جراحی

در حین جراحی قلب باز، روی رگ آئورت دستکاری هایی توسط جراح قلب انجام می گیرد. به همین دلیل امکان دارد ذراتی از آترواسکلروز حرکت کند و به مغز برسد، حرکت این ذرات در داخل مغز امکان دارد باعث آمبولی و در نهایت سکته مغزی شود.

علت سکته مغزی هنگام عمل قلب باز، در اکثر مواقع پایین آمدن فشار خون بیمار در حین عمل جراحی به خصوص افرادی که قبل از عمل جراحی فشار خون بالایی داشته اند. امکان دارد این بیماران به کما بروند و دیگر از کما خارج نشوند. گاهی نیز اختلالات در تمرکز و حافظه دیده شده است که به مرور زمان قابل بهبود است.

فیبریلاسیون دهلیزی

حدود 40 درصد از بیمارانی که پس از عمل قلب باز، دچار فیبریلاسیون دهلیزی در روز دوم تا سوم می شوند، این آریتمی شایع را تجربه می کنند. دهلیزها برای ایجاد ضربان قلب می بایست با هم دچار انقباض شوند و خون داخل حفره ها را به داخل بطن منتقل کنند. گاهی در اثر اختلال عملکرد و اختلال در هدایت الکتریکی، در اصطلاح حالتی مثل پر پر زدن اتفاق می افتد که به آن فیبریلاسیون گفته می شود.

عوارض بعد از عمل قلب باز

در این حالت تمام قسمت های دهلیز با هم منقبض نمی شوند و این مساله باعث می شود خون کافی وارد بطن ها نمی شود و فیبریلاسیون رخ می دهد که فرد را مستعد ایجاد لخته داخل دهلیز می کند. در صورتی که لخته جدا شود، امکان دارد به سمت مغز یا سایر اندام ها حرکت کند و باعث سکته مغزی یا ایسکمی کلیه و سایر اندام ها شود.

عواملی که باعث ایجاد فیبریلاسیون دهلیزی می شوند شامل فشار خون بالا و نارسایی قلبی قبل از جراحی قلب باز است. البته جراح برای کاهش احتمال بروز فیبریلاسیون دهلیزی از داروهای خاصی استفاده می کند.

حدود 80 درصد از بیمارانی که پس از جراحی قلب باز دچار این عارضه می شوند، خود به خود بعد از گذشت یک روز به شرایط عادی بازمی گردند.

نارسایی کلیه

یکی دیگر از عوارض عمل قلب باز؛ نارسایی کلیه است. گاهی این نارسایی در حدی شدید است که بیمار نیاز به دیالیز پیدا می کند. طول عمر بعد از عمل قلب باز در این افراد بسیار پایین است و احتمال مرگ و میر در این گروه از افراد بسیار بالا است.

خونریزی بعد از عمل قلب باز

حین عمل جراحی درن هایی در ناحیه جراحی قرار داده می شود تا ترشحات را از بدن خارج کند. در صورتی که ترشحات از یک مقداری بیشتر باشد نشان از این است که از خلال پیوندها نشت خون وجود دارد و پیوند به خوبی انجام نگرفته است. در این صورت نیاز به جراحی قلب باز مجدد وجود دارد که این کار احتمال مرگ و میر و عفونت بعد از عمل قلب باز را افزایش می دهد.

مشکلات پس از ترخیص از بیمارستان

احتمال بروز مشکل هایی پس از ترخیص بیمار از بیمارستان وجود دارد ولی این مشکلات به مرور زمان کمتر و کمتر می شوند. بیماران و خانواده ها باید به مراقبت های بعد از عمل قلب باز در منزل دقت کنند.

سرفه

یکی دیگر از عوارض بعد از عمل قلب باز که بسیار شایع است سرفه است. حین عمل قلب باز ریه ها روی هم می خوابند و عمل تبادل هوا با دستگاه انجام می شود. پزشکان اصولا برای اینکه ریه ها بتوانند عملکرد عادی ریه ها را بازگردانند، دستگاه هایی را به منظور بهبود تنفس برای بیماران تجویز می کنند.

تجمع خون داخل ریه

برای عمل جراحی قلب باز نیاز است که قلب برای مدتی از حرکت بایستد. پس از اتمام جراحی امکان دارد بطن چپ دچار کاهش عملکرد شود. این عمل باعث تجمع خون داخل ریه و بیرون زدن آن از فضای ریه می شود. این مکانیسم باعث جمع شدن و روی هم خوابیدن ریه ها می شود. تجمع مایع داخل ریه اصولا با دارو و گاهی هم کشیدن مایع برطرف می شود.

سرفه ناشی از ریفلاکس

سرفه ناشی از ریفلاکس نیز یکی دیگر از عوارض بعد از عمل جراحی قلب باز است. علت آن نیز استفاده از داروهای متعدد و جدیدی است که بیمار باید پس از جراحی مصرف کند.

درد قفسه سینه بعد از عمل قلب باز

به دلیل شکافی که در قفسه سینه طی جراحی قلب باز زده می شود. باعث درد جناغ و ستون فقرات بیمار می شود.

روش های جلوگیری از عوارض جراحی قلب باز

ممکن است پزشکان از بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته اند توصیه کنند که از جوراب های فشاری استفاده کنند. این جوراب ها از تورم پاها که یکی دیگر از عوارض عمل قلب باز جلوگیری می کند و از تشکیل لخته خون هم جلوگیری می کند. در صورت بروز لخته خون، پزشک داروهای ضد انعقادی برای کمک به رقیق شدن خون و حل شدن لخته تجویز می کند.

ما در این مقاله از دکتر با من به عوارض بعد از عمل قلب باز پرداختیم. در صورتی که هر گونه سوالی در این زمینه از متخصصین قلب و عروق دارید می توانید همین حالا از بهترین متخصصین قلب و عروق تهران و سایر شهرها مشاوره پزشکی به صورت آنلاین دریافت کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

زمانی که هر فردی با مشکلات روحی مواجه می‌شود و به مشورت با یک متخصص نیاز دارد، در انتخاب متخصص روانپزشک و روانکاو مردد می‌ماند. متخصص روانپزشک یا روانکاو هر دو در رفع مشکلات روحی نقش دارند، ولی نقش هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. از این رو در قدم اول لازم است که با تعریف و وظایف هر یک از این متخصص‌ها آشنا شوید و در وهله بعدی برای رفع مشکل خود روانپزشک یا روانکاو خبره‌ای را انتخاب کنید.

در این متن قصد داریم به طور کامل هر یک از تخصص‌ها را توضیح دهیم و وظایفی که برعهده هر یک از آن‌ها است را بر شماریم. ما را تا پایان این متن همراهی کنید.

متخصص روانپزشک و روانکاو کیست؟

متخصص روانپزشک‌ اعصاب و روان همانند سایر تخصص‌های پزشکی در ابتدا باید در پزشکی عمومی فارغ‌التحصیل شود. پس از آن باید دوره ۴ ساله روانپزشکی را برای گرفتن تخصص بگذراند. البته این نکته را در خاطر داشته باشید که مدت زمان تحصیل برای اخذ تخصص روانپزشکی در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال مدت زمان تخصص برای روانپزشکی در ایران ۴ سال و در آلمان ۸ سال است.

روانپزشک‌ها پزشک‌های متخصصی هستند که علاوه بر جسم، طبابت روان را نیز برعهده دارند، البته تخصص و تمرکز اصلی آن‌ها روی مسائل روانی و روانشناختی است. در حقیقت مهم‌ترین تفاوت بین روانپزشک و روانشناس این است که روانپزشک توانایی درمان و تشخیص بیماری‌های جسمی را نیز دارد. در صورتی که روانشناس با وجود اخذ دکترای بالینی نیز اجازه درمان مشکلات جسمی و تجویز دارو را ندارد. چرا که روانشناس تحصیلات دانشگاهی آن را ندارد. البته متخصص روانپزشک و روانکاو نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

روانپزشک و تجویز دارو

این فرد متخصص درمان و تشخیص بیماری‌های روانی است که در این زمینه آموزش‌های لازم را طی ۴ سال پشت سر می‌گذراند. روانپزشک وظیفه ارزیابی بیماری‌های فیزیکی، بیماری روانی و تشخیص تاثیر هر یک از آن‌ها بر یکدیگر را دارد. آن‌ها تنها گروهی از تیم سلامت روان هستند که مجوز تجویز دارو را دارند.

همین امر موجب شده است که بسیاری از مردم به اشتباه گمان کنند تنها کسانی که به مصرف دارو نیاز دارند، باید به روان‌پزشک مراجعه کنند و در سایر موارد باید به روانکاو یا روانشناس مراجعه کرد. در صورتی که بیماری که به روان درمانی نیاز دارد نیز باید به متخصص روانپزشک مراجعه کند. این بیماری‌های روانی شامل موارد زیر می‌شوند:

متخصص روانپزشک و روانکاو

  • بیماران وسواسی جبری
  • اختلال افسردگی ماژور
  • حمله پانیک
  • اختلال استرس پس از حادثه
  • اسکیزوفرنی

علاوه بر بیماری‌های مثال زده شده، کسانی که به مصرف دارو نیاز دارند نیز باید به روانپزشک مراجعه کنند. این دسته از افراد شامل موارد زیر می‌شود:

  • اختلالات هذیانی
  • مسخ شخصیت
  • مسخ واقعیت
  • بیماری دو قطبی
  • بیماری اسکیزوفرنی
  • اسکیزوافکتیو

روانپزشک چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

همانطور که در ابتدای متن توضیح دادیم، متخصص روانپزشک و روانکاو با یکدیگر متفاوت هستند و زمینه فعالیت آن‌ها متفاوت است. برای آن که با زمینه فعالیت متخصص روانپزشک بیشتر آشنا شوید، بهتر است که نمونه‌هایی از بیماری‌هایی که توسط روانپزشک درمان می‌شود را معرفی کنیم:

  • افسردگی
  • اختلال دوقطبی
  • اختلالات اضطراب
  • اختلال شخصیت مرزی
  • اختلالات خوردن
  • اختلالات وسواس اجباری
  • توهمات
  • اختلال استرس پس از حادثه
  • بی‌خوابی و مشکلات خواب
  • افکار خودکشی
  • خودآزاری یا مازوخیسم
  • اختلال کم توجهی- بیش فعالی
  • ناتوانی در تمرکز
  • اختلالات طیف اوتیسم

ویژگی‌های روانپزشک خوب چیست؟

روانپزشکی خوب است که در ابتدا سوالاتی از بیمار بپرسد و از این طریق سلامت روان او را بررسی کند. در مواقعی پزشک در حین همین سوالات بیماری را تشخیص می‌دهد و متناسب با تشخیص خود روش‌های درمانی مناسب را پیش می‌گیرد. ممکن است این روش درمانی با تجویز دارو یا ارجاع به روان درمانگر یا هر دو آن باشد.

زمانی که بیمار به بیماری جدی مبتلا شده، درمان دارویی بهترین گزینه برای او است. درمان کودکان با حساسیت بیشتر همراه خواهد بود. یک متخصص روانپزشک و روانکاو خوب در معاینه خود عواملی مهم از جمله نگرانی‌های مربوط به سلامت روان از قبیل عوامل شناختی، عاطفی، آموزشی، خانوادگی، ژنتیکی و رشد عصبی را باید مورد بررسی قرار دهد.

روش‌های درمان روان‌پزشک چیست؟

روانپزشک‌ها بر اساس نوع بیمار در مرحله اول داروهایی از قبیل داروهای زیر را تجویز می‌کنند:

متخصص روانپزشک و روانکاو

  • داروهای ضدافسردگی
  • داروهای ضدروان‌‌پریشی
  • تثبیت‌کننده‌های خلق‌وخو
  • محرک‌ها
  • آرام‌بخش‌ها

روانپزشک‌ها در روند درمان عوارض و میزان بهبودی بیماری را مورد بررسی قرار می‌دهند. در روند درمان ممکن است که دوز داروهای تجویز شده تغییر کند یا حتی دارو دیگری تجویز شود. برخی از داروها ممکن است بر اندام بدن و سیستم ایمنی تاثیر بگذارند که متخصص روانپزشک‌ و روانکاو برای اطمینان از سلامت بیمار آزمایش‌هایی را تجویز خواهند کرد. درمان‌های دیگری نیز برای درمان بیماری‌های خاص وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • درمان با تشنج الکتریکی: این روش درمان برای افرادی که دچار اختلال دو قطبی و افسردگی شدید هستند، کاربرد دارد.
  • تحریک مغز: افرادی که دچار افسردگی شدید هستند، به کمک‌ این روش عصبشان تحریک می‌شود. در این روش پالس‌هایی به مغز از طریق سیم‌پیچی روی دست بیمار ارسال می‌شود.
  • نوردرمانی: این روش درمان نیز برای بیماری افسردگی فصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بیماری از نور مصنوعی استفاده می‌کنند.
  • برای آن که تفاوت متخصص روانپزشک و روانکاو و سایر تخصص‌های تیم سلامت روان را بدانید، در ادامه هر یک از این تخصص‌ها را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

روانشناس کیست؟

روانشناس‌ها تحصیلاتی در زمینه پزشکی ندارند و رشته دانشگاهی آن‌ها روانشناسی است. افراد روانشناس تحصیلات خود را از لیسانس تا مقطع دکتری می‌توانند ادامه دهند. بسیاری از مراجعین برای حل مشکلات روزمره خود از جمله مشکلات خانوادگی، ازدواج، تربیت فرزند و … به مشاوره با روانشناس‌ها نیاز دارند.

از این رو به هیچ وجه تصور نکنید که مراجعه به روانشناس به معنای مبتلا بودن به بیماری روانی خاصی است. همچنین برخی گمان می‌کنند که با مطالعه چند کتاب می‌توانند توانایی و علم روانشناس‌ها را کسب کنند. با وجود این که مطالعه کتاب‌های روانشناسی مفید است، ولی در نهایت جای خالی یک روانشناس خبره را در زندگی شما پر نخواهد کرد. نوع درمان روانشناس‌ها بیشتر مبتنی بر گفتار درمانی است.

روان درمانگر کیست؟

روان درمانگرها افرادی هستند که با درمان‌های غیر دارویی بیماری‌های مختلف از قبیل اختلالات روانشناختی و روانپزشکی را درمان می‌کنند. این فرد به طور حتم روانشناس یا روانپزشک نیست، بلکه می‌تواند روانپزشکی باشد که علاوه بر تجویز دارو از طریق راه‌های غیر دارویی نیز بیماری‌های روانی را درمان می‌کند یا این که روان درمانگر می‌تواند در نقش روانشناسی باشد که روان درمانی نیز انجام می‌دهد.

روانکاو کیست؟

متخصص روانپزشک و روانکاو همان طور که در ابتدای متن توضیح دادیم، با یکدیگر متفاوت هستند. روانکاو فردی است که آنالیز و تحلیل جزئی و دقیق روان هر فرد از زمان کودکی تا حوادث مهم و ریشه‌ای را بررسی می‌کند. در حقیقت روانکاوها نوعی درمان طولانی مدت را پیش می‌گیرند و به صورت عمیق به ریشه‌یابی مشکلات روانی فرد می‌پردازند.

روانپزشک‌ها یا روانشناس‌ها با گذراندن دوره‌ روانکاوی می‌توانند به عنوان روانکار ایفای نقش داشته باشند. به طور کلی روان درمانگر و روانکاو، روانپزشک یا روانشناسی است که آموزش‌های ویژه هر یک از این تخصص‌ها را پشت سر گذاشته است.

فرق روانپزشک با متخصص مغز و اعصاب

متخصص روانپزشک و روانکاو

زمینه فعالیت روانپزشک با متخصص مغز و اعصاب شباهت‌های بسیاری زیادی به یکدیگر دارند. همین شباهت باعث می‌شود که بسیاری از افراد این دو تخصص را با یکدیگر اشتباه بگیرند. تفاوت اصلی این دو رشته در تشخیص و درمان بیماری است.

روانپزشک‌ها بیشتر روی بیماری‌هایی با علائم ارادی تمرکز دارند. کاهش این علائم به خود بیمار بستگی دارد، اما متخصص مغز و اعصاب روی بیماری‌هایی که منشا و علائم آن غیر ارادی است، تمرکز می‌کنند. در واقع تمرکز متخصص مغز و اعصاب روی درمان بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی است. و در حالی که تخصص روانپزشک روی درمان و تشخیص بیماری‌های روانی است.

در صورتی که در جستجوی متخصص روانپزشک و روانکاو خبره و ماهری هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که به سایت دکتر با من مراجعه کنید. در این سایت سعی شده است که بهترین، ماهرترین و خبره‌ترین متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) در تهران به شما معرفی شود.

شناخت درست از حرفه، تشخیص درست درمان!

روان‌درمانگر، روانکاو، روانشناس و روانپزشک همه این‌ها تخصص‌هایی هستند که بنا به اقدام‌های درمانی و ضرورت در زمینه سلامت روانی فعالیت می‌کنند. هدف اصلی تمامی این افراد بهبود روان و حفظ سلامتی روانی به کمک روش‌های غیر دارویی یا دارویی است. مسئله مهم اقدام به موقع و مراجعه به پزشک مورد نظر است.

کلام آخر

روانشناس، روان‌درمانگر، متخصص روانپزشک و روانکاو همه متخصص‌هایی هستند که برای حفظ و بهبود سلامتی روانی فعالیت دارند. برای رفع مشکلات روحی و روانی در وهله اول باید وظیفه و تخصص هر یک از این گروه‌ها را دانست و سپس با توجه به آن به پزشک مورد نظر برای درمان مراجعه کرد.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

هنگامی که به دنبال یک متخصص قلب و عروق در منطقه غرب تهران هستید، برخی ویژگی‌ها وجود دارند که باید در پی آن‌ها باشید که مطمئن شوید بهترین متخصص قلب را برای ارائه مراقبت‌های ماهرانه و دلسوزانه به شما پیدا کرده‌اید.

همچنین ساکنین غرب تهران که به دنبال دکتر قلب و عروق غرب تهران هستند، می‌توانند برای یافتن بهترین دکتر قلب و عروق با مراجعه به سایت دکتر با من به مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به شماره مطب متخصص قلب و عروق در منطقه غرب تهران دسترسی داشته باشند.

خوشبختانه، برخی از ویژگی‌های مشترک وجود دارد که در بین افراد پیشرو در زمینه قلب و عروق بارز است. به خواندن این مقاله ادامه دهید که درباره این ویژگی‌ها بیشتر بدانید. این ویژگی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند یک متخصص قلب و عروق مناسب را پیدا کنید که مراقبت‌های لازم را به شما ارائه دهد.

بهترین دکتر قلب و عروق شما باید در دسترس باشد

مهم است که متخصص قلب شما در مکان‌هایی که کار می‌کند، همواره در دسترس باشد. متخصصان قلب اغلب در مطب‌های خصوصی تکی یا گروهی کار می‌کنند.

چه وضعیت قلبی شما شدید باشد و چه نباشد، مهم این است که معاینات و آزمایشات به راحتی و به طور منظم انجام شوند. در بهترین حالت، داشتن یک متخصص قلب و عروق در نزدیکی محل سکونت خود، عوارض و سایر مسائل مرتبط را در مواقع اضطراری کاهش می‌دهد.

باید توانایی به خوبی ارتباط برقرار کردن را داشته باشد

حداقل در زمینه سلامتی و تندرستی، متخصص قلب باید روابط کارآمد و واضحی را با بیمار برقرار کند. در هر رابطه بیمار و پزشک، باید برقراری ارتباط به خوبی انجام شود. به هر سوالی که دارید باید پاسخ داده شود، زیرا شما نیز بخشی از تصمیماتی هستید که متخصص قلب می‌گیرد.

بهترین دکتر قلب و عروق

اعتماد به نفس مبتنی بر دانش داشته باشد

وقتی صحبت از مسئله‌ای جدی مانند مراقبت‌های مربوط به قلب و عروق شما به میان می‌آید، مطمئنا نمی‌خواهید که بهترین دکتر قلب و عروق شما ترسو یا بیش از حد محتاط باشد.

اعتماد به نفس یک ویژگی کلیدی است که باید در متخصص قلب خود جستجو کنید، اما یک هشدار در رابطه با این موضوع وجود دارد. تکبر و خودپسندی در هیچ حرفه‌ای ویژگی قابل تحسینی نیست، چه رسد به فردی که سلامت قلب خود را به او سپرده‌اید.

خط باریکی بین این ویژگی‌های منفی و اعتماد به نفسی آرامش‌بخش وجود دارد، بنابراین به دنبال یک متخصص قلب باشید که دانش لازم برای توجیه اعتماد به نفس خود را داشته باشد.

رحم، شفقت و دلسوزی

شفقت یک ویژگی کلیدی میان افرادی است که در حوزه پزشکی مشغول هستند، زیرا در این زمینه شغلی نیاز به نوع خاصی از افراد است که به بهبودی دیگران کمک کنند و بار آن‌ها را در زمانی که ممکن است برایشان دشوار باشد، به دوش بکشند.

این موضوع برای بهترین دکتر قلب و عروق به مراتب مهم‌تر است، زیرا اغلب کسانی که به دنبال مراقبت از قلب و عروق خود هستند، در شرایط نامطلوبی قرار دارند که زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند.

در نتیجه به دنبال یک متخصص قلب دلسوز باشید که علاقه خاصی به سلامت و نتایج مثبت بیماران خود داشته باشد و بتواند چالش‌های پیش روی کسانی را که از بیماری‌های قلبی، عروقی و سکته رنج می‌برند، درک کند.

مهارت‌های تخصصی

چندین تخصص فرعی وجود دارد که در زیر پرچم متخصص قلب و عروق به عنوان یک رشته قرار می‌گیرند. برخی از متخصصان قلب ممکن است تلاش کنند که خدمات متعددی را ارائه دهند، بدون اینکه در هیچ یک از آن‌ها تخصص کافی داشته باشند.

بهتر است تیمی متشکل از بهترین دکتر قلب و عروق را پیدا کنید که هر کدام بر تخصص یا حوزه‌ای تمرکز دارند. این تمرکز محدود به پزشک اجازه می‌دهد که به یک متخصص واقعی تبدیل شود و سطح بالاتری از درمان را به شما ارائه دهد.

هم یک دکتر و هم یک معلم

در حالی که مسئولیت اصلی متخصص قلب، ارائه مراقبت‌های پیشگیرانه و به موقع مربوط به قلب است، برای دستیابی به این هدف، متخصص قلب و عروق باید در عین حال یک مربی نیز باشد.

بسیاری از جنبه‌های یک سبک زندگی سالم برای قلب حول اصلاحات سبک زندگی مانند حرکت بیشتر، مدیریت وزن، ترک سیگار، کاهش سطح استرس بالا و خوردن انواع مواد مغذی مناسب از منابع طبیعی می‌چرخد.

بنابراین، بهترین دکتر قلب و عروق نباید صرفاً یک درمانگر باشد، بلکه باید معلمی باشد که به بیماران آموزش می‌دهد که چگونه شیوه‌های زندگی سالم‌تری را اتخاذ کنند و سلامت خود را در آینده تضمین کنند.

کنجکاو و جزئیات گرا

بهترین دکتر قلب و عروق

یک متخصص قلب خوب هرگز نباید جزئیات را نادیده بگیرد. تشخیص دقیق توجه به کوچکترین بی نظمی‌ها را می‌طلبد. حتی یک درد خفیف قفسه سینه باید به متخصص قلب شما بینشی در مورد نوع مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید و ایده‌ای از درمان مناسب برای شما بدهد.

با جدیدترین دستاوردهای علم پزشکی آشنا باشد

فناوری پزشکی این روزها به سرعت پیشرفت می‌کند، راه‌حل‌های انقلابی برای بسیاری از بیماری‌ها یافت می‌شوند که پزشکان یک نسل قبل متحیر یا ناامید از پیدا کردن درمان برای آن بودند. اگر یک متخصص قلب به شغل خود و بیماران خود اهمیت دهد، دائماً در تلاش خواهد بود که جدیدترین تکنیک‌های مراقبت از قلب را بیاموزد و این راهکارها را در خدمات مراقبت‌های پزشکی خود ادغام می‌کند.

در پایان

در این مقاله بر آن بودیم که شما را با ویژگی‌های بهترین دکتر قلب و عروق آشنا کنیم . دریافتیم هنگام مراجعه به متخصص قلب، باید مطمئن شوید که او ویژگی‌های ذکر شده در بالا را داشته باشد. با توجه به اهمیت مراقبت‌های قلبی، به یک متخصص قلب دلسوز و مطمئن با دانش، مهارت‌های تخصصی و توانایی دادن آموزش درباره نحوه زندگی سالم نیاز دارید.

از آنجایی که در دسترس بودن از سایر ویژگی‌های مناسب‌ترین متخصص قلب برای شما است، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر قلب و عروق غرب تهران می‌توانید به سایت دکتر با من  شماره مطب متخصص قلب و عروق در منطقه تهران را شناسایی کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

این مقاله قصد دارد راجع به دکتر قلب و عروق خوب، مطالبی را به افراد علاقه‌مند ارائه دهد. اما ضرورت و اهمیت توجه به این موضوع چیست؟

حیات انسان وابسته به سلامت قلب است. به همین دلیل است که عملکرد صحیح و سلامت قلب باید مورد توجه قرار گیرد و در واقع امری مهم است. در نتیجه بررسی شرایط و چگونگی کارکرد قلب توسط پزشک متخصص قلب اهمیت زیادی دارد که از مشکلات قلبی پیشگیری شود.

در برخی اوقات یافتن این متخصص، دشوار به نظر می‌رسد. برای مثال ممکن است شما برای اولین بار نیازمند مراجعه به یک دکتر قلب باشید. ظهور علائمی مانند کاردیومیوپاتی، فشار خون بالا، کلسترول بالا یا حمله قلبی سبب می‌شود که فرد به جستجوی یک دکتر قلب و عروق خوب بپردازد. بدیهی است که با صرف زمان و انرژی بیشتر برای پیدا کردن دکتر مناسب، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

متخصص قلب را می‌توان یک دکتر داخلی معرفی کرد که از توانایی تشخیص و درمان انواع بیماری‌های مربوط به  قلب برخوردار است. در ادامه با این مقاله همراه شوید که در این باره بیشتر بدانید.

متخصص و دکتر قلب و عروق خوب

دکتر و متخصص قلب و عروق چه کسی است؟

متخصص قلب را می‌توان پزشکی تعریف کرد که مهارت‌های خاصی در زمینه قلب دارد و اجرای تمرینات بسیار زیادی را در این مسیر داشته است. تخصص قلب و عروق دارای پیچیدگی بسیار زیادی است. اکثر متخصصان قلب و عروق را می‌توان به عنوان متخصصان بالینی بیان کرد که روی تشخیص، درمان دارویی و همچنین جلوگیری از بیماری‌های مربوط به رگ‌های قلبی تمرکز می‌کنند. برخی از متخصصین بالینی قلب و عروق در زمینه بیماری‌های قلبی کودکان تخصص ویژه‌ای دریافت می‌کنند که وظیفه تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی در کودکان را دارند.

وظیفه دکتر قلب و عروق خوب چیست؟

دکتر قلب و عروق خوب

وظیفه دکتر یا متخصص قلب و عروق خوب این است که از بیماری‌های قلبی  پیشگیری کند یا به درمان آنها بپردازد. اگر در شهر تهران سکونت دارید و در جستجوی دکتر قلب و عروق خوب تهران هستید، ابتدا باید به آشنایی و شناخت انواع تخصص در زمینه قلب و عروق بپردازید. پزشکان متخصص بسیار زیادی در زمینه کاردیولوژی وجود دارند که در این زمینه تخصص‌های گوناگونی موجود است.

بهترین متخصص قلب تهران

کاردیولوژیست یا متخصص قلب و عروق، پزشکی متخصص است که فعالیت و مهارت‌های وی مربوط به تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی و شریانی است. اگر تشخیص پزشک فرد این باشد که او دچار بیماری قلبی یا بیماری مرتبط با آن است، فرد را به یک کاردیولوژیست یا متخصص قلب ارجاع خواهد داد.

به طور معمول وجود نشانه‌هایی در بیمار نیازمند معاینات ویژه‌ای است؛ این نشانه‌ها عبارتند از: نفس نفس زدن، سرگیجه و درد قفسه سینه. برخی اوقات سوفل قلب یا ECG تعیین‌کننده این خواهد بود که بیمار نیازمند مراجعه به متخصص قلب است یا خیر.

ارجاع به دکتر قلب و عروق خوب

در هنگام ارجاع فردی بیمار از سوی یک پزشک عمومی به یک متخصص قلب، بررسی همه عوامل خطرساز برای بیماری‌های قلبی نیز انجام می‌شود. این عوامل خطرساز مواردی مانند چاقی، استعمال دخانیات، سبک زندگی همراه با کم تحرکی یا بی تحرکی، سابقه خانوادگی در زمینه بیماری‌های قلبی و عادات غذایی نامناسب را در بر می‌گیرد.

به طور معمول دلیل ارجاع فرد بیمار به متخصص قلب این است که پتانسیل برخی از بیماری‌های این چنینی را وجود دارد. متخصص قلب و عروق در اولین ملاقات با بیمار خود به پرسیدن سوالاتی راجع به سابقه پزشکی وی خواهد پرداخت و همچنین معاینه سایر علائم فیزیکی او را نیز انجام خواهد داد.

نحوه تشخیص بیماری توسط متخصص قلب و عروق خوب

دکتر قلب و عروق خوب به صدای قلب فرد بیمار گوش می دهد که هر گونه مشکل او را تشخیص دهد. متخصصان قلب و عروق به کمک آزمایش خون و مجموعه‌ای از آزمایش‌ها مانند  X-ray ، EKG ، تست ورزش و نمونه‌برداری، بیماری‌های قلبی را دقیق‌تر تشخیص می‌دهند.

بعد از این که نتیجه آزمایش‌ها مشخص شد، متخصصان قلب قادر هستند هر گونه ناهنجاری، بیماری مادرزادی یا بیماری قلبی را تشخیص دهند. اکثر این بیماری‌ها قابل درمان هستند و از طریق دارو، رژیم غذایی یا سایر شیوه‌ها برطرف خواهند شد.

انتخاب متخصص قلب و عروق خوب

انتخاب دکتر و متخصص قلب و عروق خوب را می‌توان فرآیندی گیج کننده و طاقت فرسا برای افراد دانست؛ پیدا کردن بهترین متخصص و فوق تخصص قلب و عروق نیز همین طور است. توصیه این است که استفاده از شیوه اعتماد به گفتار و شنیده‌های سایر افراد را مورد توجه قرار دهید. همچنین می‌توانید با نظارت و مدیریت این اطلاعات و شنیده‌ها یک متخصص خوب را پیدا کنید؛ به این معنی که به بررسی سوابق و موسساتی که با این پزشکان همکاری داشته‌اند، بپردازید. البته این نکته را نیز باید مورد توجه قرار دهید که میزان اعتبار موسسات، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مورد نظر در چه حد است.

متخصص قلب خود را تغییر دهید

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که ممکن است ارائه راه‌حل راجع به نحوه درمان و مراقبت‌های پزشکی توسط متخصصان این حوزه یکسان نباشد. در نتیجه بهتر است بیمار از دیدگاه سایر متخصصان قلب و عروق خوب نیز آگاه شود که استرس خود را کاهش دهد.

اگر هنوز راجع به پیدا کردن بهترین متخصص و دکتر قلب و عروق خوب مطمئن نیستید و با سوالات زیر مواجه شده‌اید، اقدام به تعویض دکتر قلب خود کنید:

  • اگر متوجه عدم سازگاری دکتر قلب خود با روحیاتتان شده‌اید.
  • در صورتیکه تعامل و ارتباط فرد با دکتر قلب و عروق‌ خود مناسب نیست.
  • اگر تمایلی به پذیرش توصیه دکتر قلب خود ندارید.
  • اگر مطمئن نیستید که تاریخچه و سوابق قانونی پزشک شما صحیح است.

انتخاب دکتر و متخصص قلب و عروق خوب

در این بخش به بررسی چند راهکار موجود برای انتخاب بهترین دکتر قلب پرداخته خواهد شد.

دکتر قلب و عروق خوب

1.معرفی دکتر توسط پزشک عمومی

با توجه به محل و منطقه زندگی، امکان دارد چند دکتر را در نظر داشته باشید. پزشک عمومی یا خانوادگی شما با آگاهی از وضعیت شما ممکن است در شرایط معمولی و غیرحساس، اقدام به معرفی بهترین فرد به شما کند.

2.تخصص دکتر قلب

باید در جستجوی دکتری باشید که بورد تخصصی دارد. برخورداری از بورد تخصصی مربوط به بیماری‌های قلبی به معنای کسب تجربه‌های بسیار زیاد و همچنین قبولی در آزمون‌های متعدد است؛ در واقع این موضوع تنها به معنای انجام مطالعات مرتبط نیست. این موضوع می‌تواند معیاری مناسب برای ارزیابی میزان به روز بودن دانش دکتر مورد نظر باشد.

3.کمک گرفتن از اینترنت

در حال حاضر و در عصر جدید، دسترسی به هر گونه اطلاعات مورد نیاز به کمک اینترنت امکان‌پذیر است. در نتیجه به دست آوردن اطلاعات پزشکان در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان است. تعدادی از پزشکان اقدام به ایجاد شرایطی کرده‌اند که افراد بیمار به مطرح کردن مشکلات ابتدایی خود از این طریق بپردازند و مراجعه به مطب را در مراحل بعدی داشته باشند.

کلام آخر

این مقاله به موضوع دکتر قلب و عروق خوب پرداخته و مطالبی را در این زمینه ارائه کرده است. می‌توان گفت مخاطبان این مقاله، افرادی هستند که هر کدام به نوعی با بیماری‌های قلبی و عروقی مواجه شده‌اند.

در پایان می‌توان گفت که درمان بیماری قلبی امکان‌پذیر است؛ اما منطقی‌تر به نظر می‌رسد که از بیماری قلبی پیشگیری کرد. برای پیشگیری از خطرات ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی باید سبک زندگی را تغییر داد و آن را به سوی سبک سالم پیش برد.

عوامل و موارد مهم و اساسی یک سبک زندگی سالم عبارت است از: رژیم غذایی مطلوب و مناسب، سیگار نکشیدن یا ترک سیگار، 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز، پرهیز از مصرف الکل، کنترل بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا و کلسترول. وب سایت زیر پیشنهاد شده است که افراد را در پیدا کردن دکتر و متخصص قلب و عروق خوب راهنمایی کند.

دکتر با من می‌تواند ارائه خدمات پزشکی را به صورت آنلاین انجام دهد؛ این خدمات پزشکی شامل مواردی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی می‌شوند. این سامانه را می‌توان یک پل ارتباطی در نظر گرفت که ارتباط بین افراد بیمار، پزشکان، متخصصان و مراکز درمانی را امکان‌پذیر می‌کند. این سایت راهکاری آسان است که امکان دسترسی به خدمات پزشکی را به گونه‌ای سریع و آسان فراهم می‌کند. با چند کلیک و تعیین نیازمندی مربوطه در زمینه‌های گوناگون روانشناسی، پزشکی و لوازم پزشکی، افراد خواهند توانست به طور سریع و آسان به خدمات پزشکی و سلامت دسترسی داشته باشند. به این ترتیب افراد دسترسی مناسبی به مشاوره با دکتر قلب و عروق خوب خواهند داشت و به راحتی می‌توانند شماره تلفن و آدرس دکتر قلب و عروق را پیدا کنند.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

یکی از تخصص‌های مهم رشته پزشکی مربوط به ارتوپد است. دکتر ارتوپدی خوب در تهران پزشکی است که وظایفی همچون درمان اختلالات استخوان‌ها و مفاصل را به عهده دارد.

مطلبی که قرار است در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم، در ارتباط با وظایف متخصص ارتوپدی و بیماری‌هایی که مورد درمان قرار می‌دهد، است. بنابراین اگر قصد کسب اطلاعات در این زمینه را دارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید که با پاسخ سوالاتی مانند متخصص ارتوپدی کیست؟ آشنایی پیدا کنید.

دکتر ارتوپدی خوب در تهران چه وظایفی دارد؟

حوزه کاری متخصص ارتوپد بسیار وسیع است. به طور کلی وظیفه دکتر ارتوپدی درمان هرگونه اختلالات مربوط به استخوان‌ها و اهمیت به سلامت مفاصل و سیستم عضلانی است. متخصص ارتوپد مشکلاتی مانند شکستگی‌ استخوان‌ها، اختلالات تاندون و رباط، مشکلاتی مانند کمردرد و اختلالات مربوط به دیسک، درد زانو و… را درمان می‌کند.

روش‌های درمانی متخصص ارتوپد بسیار متفاوت است و به نوع مشکل هر بیمار بستگی دارد. اما در موارد زیادی متخصص ارتوپد با استفاده از جراحی به درمان بیماران می‌پردازد.

روش کار متخصص ارتوپد چگونه است؟

مهم‌ترین وظیفه متخصص ارتوپد تشخیص نوع اختلال بیماران است. دکتر ارتوپد پس از دریافت شرح حال از بیماران و معاینه کامل او با استفاده از عکس‌برداری یا روش‌های دیگر ویژه ارتوپدی، نوع اختلال بیمار را تشخیص می‌دهد و سپس اقدامات درمانی را آغاز می‌کند.

روش‌های درمانی متخصص ارتوپدی متفاوت است و با توجه به نوع اختلال بیماران به چند دسته تقسیم می‌شود. به طور مثال اولین روش درمانی دکتر ارتوپد تجویز دارو است. بسیاری از بیماران با مصرف داروهای تجویزی پزشک ارتوپد پس از مدتی بهبودی خود را به دست می‌آورند و نیازی به انجام عمل جراحی ندارند.

دکتر ارتوپدی خوب در تهران

1.ورزش درمانی توسط متخصص ارتوپد

گاهی اوقات دکتر ارتوپدی خوب در تهران برای درمان بیماران از ورزش درمانی یا فیزیوتراپی استفاده می‌کند. ورزش درمانی گزینه‌ای مناسب برای بیمارانی است که به ضعف شدید عضلانی مبتلا هستند. ورزش و فیزیوتراپی باعث بهبود عملکرد مفاصل می‌شود و مشکلاتی مانند ضعف حرکتی و دررفتگی استخوان‌ها را درمان می‌کند.

2.درمان با جراحی

با اینکه دارو درمانی و ورزش درمانی از روش‌های درمانی پراهمیت در تخصص ارتوپدی محسوب می‌شوند، اما تمام بیماران نمی‌توانند با این روش‌ها درمان شوند. بسیاری از شکستگی‌ها یا آسیب‌های نواحی کمر برای درمان حتما باید جراحی شوند. به طور کلی آسیب‌های نواحی کمر، زانو، تاندون و رباط برای درمان و بهبودی کامل نیازمند انجام عمل جراحی هستند.

متخصص ارتوپدی از کدام آزمایش‌ها برای تشخیص نوع اختلالات بیماران استفاده می‌کند؟

دکتر ارتوپدی خوب در تهران برای تشخیص قطعی نوع اختلالات بیماران پس از معاینه کامل، انجام آزمایش‌هایی مانند آزمایش خون، سی تی اسکن، اسکن استخوان و MRI را تجویز می‌کند. در نهایت دکتر ارتوپد با مشاهده نتایج این آزمایش‌ها نوع مشکل بیمار را به صورت قطعی تشخیص و مراحل درمانی را آغاز می‌کند.

شایع‌ترین مشکلات ارتوپدی چیست؟

بیماری‌ها و اختلالاتی که به تخصص ارتوپدی مربوط می‌شوند، به شرح زیر هستند:

  • اختلالات مربوط به کمر مانند مشکلات دیسک و نخاع
  • بیماری آرتروز
  • تشخیص و درمان اختلالاتی مانند تومور مغزی
  • شکستگی استخوان‌ها
  • مشکلات مربوط به لگن مانند شکستگی
  • پوکی استخوان‌ها

هرکدام از موارد بالا با علائم و نشانه‌هایی از وجود خود خبر می‌دهند. لذا توصیه می‌شود که بیماران با مشاهده هرگونه درد و علائم غیرطبیعی در نواحی کمر و مفاصل خود با دکتر ارتوپدی لگن تهران مشورت کنند.

علائم و نشانه‌های اختلالات ارتوپدی

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، اختلالات ارتوپدی با علائمی همراه هستند. شایع‌ترین علائم ارتوپدی عبارت‌ هستند از:

  • درد شدید در نواحی کمر، دست، پا و دیگر مفاصل و استخوان‌های بدن
  • تورم شدید و کبودی بدن
  • بی‌حسی مفاصل و ناتوانی در حرکت دادن دست و انگشتان
  • ناتوانی در خم کردن زانوها

موارد بالا می‌توانند نشانه‌های اختلالاتی مانند شکستگی یا دررفتگی مفاصل باشند. بنابراین ضروری است که بیماران در صورت مشاهده هر کدام از آنها هر چه سریع‌تر با دکتر ارتوپدی خوب در تهران مشورت کرده و از بروز عوارض جدی جلوگیری کنند.

جراحی زانو چگونه انجام می‌شود؟

یکی از جراحی‌های مهمی که توسط دکتر ارتوپدی انجام می‌شود، جراحی زانو است. متخصص ارتوپد در این جراحی مفصل آسیب‌دیده زانو را برمی‌دارد و آن را با مفصل مصنوعی تعویض می‌کند. این جراحی بیمار را از درد خلاص می‌کند و باعث بهبود عملکرد حرکتی او می‌شود.

بیماری نرمی استخوان چیست و متخصص ارتوپد چگونه به درمان آن می‌پردازد؟

دکتر ارتوپدی خوب در تهران

نرمی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که معمولا کودکان را درگیر خود می‌کند. این بیماری به دلیل کمبود ویتامین D ایجاد می‌شود و علائمی مانند ضعف حرکتی و درد در ناحیه لگن و مفاصل را به دنبال دارد. بیماری نرمی استخوان با مراجعه به دکتر ارتوپدی کودکان قابل کنترل و درمان است. بنابراین والدین با مشاهده علائم این بیماری باید هرچه سریع‌تر کودک را نزد متخصص ارتوپدی ببرند.

متخصص ارتوپدی چگونه به درمان پوکی استخوان می‌پردازد؟

پوکی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که به دلایلی مانند کهولت سن، مصرف دخانیات، عوارض ناشی از مصرف برخی از داروها و… ممکن است افراد را درگیر کند. این بیماری معمولا با رعایت مواردی قابل کنترل است. دکتر ارتوپدی خوب در تهران با تجویز داروهایی مانند کپسول ویتامین D و ورزش درمانی به درمان این بیماری می‌پردازد.

تماس با دکتر ارتوپدی باتجربه و با مهارت

مشکلات و بیماری‌های مربوط به تخصص ارتوپدی برای درمان نیاز به پزشکی باتجربه و با مهارت کافی دارند. سایت دکتر با من امکان تماس با بهترین متخصصان ارتوپدی مانند دکتر ارتوپدی لگن تهران را فراهم کرده است. بنابراین بیماران با مراجعه به آن می‌توانند با پزشک مناسب خود ارتباط برقرار کنند و با مشورت او تحت درمان قرار گیرند.

سخن نهایی

مشکلات مفاصل و دردهای عضلانی از بیماری‌هایی هستند که احتمال دارد به دلایل متفاوتی افراد را درگیر خود کنند. در این مقاله تلاش کردیم که افراد مبتلا به اختلالات ارتوپدی را با نوع مشکلشان آشنا سازیم و آن‌ها را از وظایف و حوزه کاری دکتر ارتوپدی خوب در تهران آگاه کنیم.

مطالعه این مقاله منجر به افزایش اطلاعات بیماران در صورت ابتلا به اختلالات ارتوپدی می‌شود و موجب خواهد شد که آن‌ها بدون هیچگونه استرس و اضطرابی در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به درمان خود اقدام کرده و از بروز عوارض خطرناکی که از درمان نکردن مشکلات ارتوپدی ممکن است به وجود بیایند، جلوگیری کنند.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

اگر شما یا کسی از اطرافیانتان از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برد، بهتر است هر چه زودتر به یک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید و مسئله را با آن‌ها در میان بگذارید. بسیاری از مشکلات مربوط به جسم آدمی نیست، بلکه روح انسان در این زندگی پر فراز و نشیب نیز آسیب می‌بیند. بنابراین ممکن است که ما گاه به یک متخصص اعصاب و روان نیاز داشته باشیم.

از بابت جست و جو برای دکتر و اطلاع از هزینه‌ها خیالتان راحت باشد. ما راهی به شما پیشنهاد خواهیم کرد که خیلی زود به این موارد دست یابید، پس با ما همراه باشید.

متخصص اعصاب و روان چه کسی است؟

روانپزشک و متخصص اعصاب و روان فردی است که به بررسی و درمان اختلالات روانی، عاطفی و ذهنی می‌پردازد و روان درمانی می‌کند. این متخصص آموزش‌های لازم را برای درمان بیماری‌های روانی می‌گذراند و متخصصانی هستند که می‌توانند دارو برای درمان بیماری‌های روانی تجویز کنند.

بسیاری از این متخصصان روانپزشک برای گروه سنی مشخصی تجربه و تخصص کسب کرده‌اند. برای نمونه روانپزشک کودک که به گروه سنی کودکان و نوجوانان در درمان بیماری‌های مرتبط کمک می‌کنند.

متخصص اعصاب و روان در درمان بیماران خود باید شنونده خوبی باشد و به حرف‌های آن‌ها خوب گوش دهد. این متخصصین باید به مواردی مانند تجربیات بیماران، محیط اطراف آنها، افراد درباره آنها و… توجه داشته باشند، چرا که همه این موارد در شناخت نوع بیماری و روش درمان آن کمک‌کننده خواهند بود.

چه زمانی باید به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنیم؟

زمانی که نشانه‌های بارز به‌صورتی‌که در رفتار فرد مشخص باشد و او و اطرافیانش را آزار دهد، باید فرد نزد دکتر برود. این نشانه‌ها ممکن است احساس دردی طولانی بدون علت معین، ایجاد تغییراتی در رفتار، میزان غذای مصرفی فرد و اشتها، ایجاد شدن اختلالاتی در خواب، کم آوردن انرژی و کم شدن آستانه تحریک‌پذیری باشند.

در مورد هزینه متخصص روانپزشک نگران نباشید، شما می‌توانید در سایت دکتر با من از هزینه‌ها مطلع شوید. اختلالات دیگری که باید به آن‌ها نیز توجه کنیم، شامل موارد زیر هستند:

متخصص اعصاب و روان

  • افسردگی
  • اضطراب و دلهره
  • بیش فعالی و کم توجهی
  • اختلالات رفتاری و شخصیتی
  • وسواس
  • ترک مواد و الکل
  • مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان و اوتیسم
  • تیک و اختلالات یادگیری
  • اختلالات خواب، کم خوابی یا خواب زیاد
  • اختلالات روابط جنسی

شما برای پیدا کردن متخصص اعصاب و روان می‌توانید به‌جای پرس و جو از اطرافیان خود، در سایت پیشنهاد شده به تحقیق بپردازید و حتی در مورد کار، هزینه و فعالیت دکتر روانپزشک در تهران و همینطور دکتر روانپزشک جنوب تهران مطلع شوید.

چرا برخی از افراد از مراجعه به متخصص اعصاب و روان خودداری می‌کنند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد زمانی به دکتر روانپزشک مراجعه می‌کنند که بیماری به مرحله حاد خود رسیده باشد و شاید یکی از دلایل آن این است که باید میزان آگاهی در مورد این بیماری‌ها در سطح جامعه افزایش یابد.

بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود دچار استرس، ترس، هیجان، اضطراب، رفتارهای روان‌پریشی و روان‌تنی می‌شوند، اما نیمی از آن‌ها حاضر به پذیرش بیماری خود نیستند. زیرا زمانی که به یک فرد انگ بیماری روانی زده می‌شود، در فعالیت‌های اجتماعی، گروهی و حرفه‌ای با تبعیض رو به رو می‌شود.

این در حالی است که آمار مبتلایان به اختلالات روانی در دنیا رو به افزایش است. برای نمونه در هر مقطع زمانی بیش از 150 میلیون نفر از مردم جهان، از افسردگی رنج می‌برند و در حدود یک میلیون نفر به‌ دلیل بیماری‌های روانی دست به خودکشی می‌زنند. اما این افراد باید قبل از رسیدن به این مرحله به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که 14 درصد بیماری‌ها در کشور مربوط به بیماری‌های روانی است. در کشور ما نیز تحقیقی در سال 1383 صورت گرفت و حاکی از آن بود که پس از حوادث، بیماری‌های روانی با بیماری‌های قلبی و عروقی به‌ صورت مشترک در جایگاه دوم قرار دارند.

ارقام تحقیق به این صورت بود که 28% بیماری‌ها متعلق به حوادث، 14% متعلق به بیماری‌های قلبی‌عروقی و 14% به بیماری‌های روانی اختصاص داشت.

آنچه که باید درباره مشکلات روحی بدانید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که 24 درصد مردم ایران از مشکلات افسردگی و استرس رنج می‌برند. از هر چهار خانواده حداقل یک خانواده با مشکلات روانی رو به رو هستند و این امر باعث می‌شود که خانواده علاوه بر متحمل شدن بار روانی زیاد و وقت گذاشتن برای فرد بیمار در خانه از سمت اجتماع دچار تبعیض شود.

به‌ طور معمول این خانواده‌ها احساس محدودیت و منفک بودن دارند و از جمع دوستان خود طرد می‌شوند. حال به تمامی این موارد هزینه متخصص روانپزشک و فراگیر نبودن پوشش بیمه را نیز اضافه کنید. مسئله‌ای که می‌تواند باعث شدید شدن علائم بیماری شود.

متأسفانه کارایی، کاریابی و حفظ کار و موقعیت در افراد مبتلا به اختلالات روانی، کاهش می‌یابد. متأسفانه برخی از باورها و اعتقادات نسبت به بیماری‌های روانی ریشه در خرافات دارد و 30% مردم بیماری روانی را اثر سحر و جادو می‌دانند، 20% معتقد هستند که بیماری روانی هرگز درمان ندارد، 60% می‌گویند بیماری روانی با ازدواج بهبود می‌یابد و 85% اعتقاد دارند که افرادی که برای درمان بیماری خود دارو مصرف می‌کنند، رفته رفته به آن اعتیاد پیدا می‌کنند و این اعتیاد درمان ندارد.

اختلالات روانی

در ایران در حدود 1800 متخصص اعصاب و روان داریم که اعتقاد دارند باید بیمار را جزئی از جامعه ببینیم که روابط اجتماعی دارد، نه تنها در بیمارستان. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به سایت معرفی شده از خدمات این سایت برای یافتن متخصص اعصاب و روان استفاده کنید.

در درجه اول آگاهی بخشی موثرترین قدم برای درمان مشکلات روانی است. رئیس انجمن روانپزشکی ایران می‌گوید: تعداد افرادی که به روانپزشک مراجعه می‌کنند نسبت به افرادی که به اختلالات روانی مبتلا هستند، بسیار پایین است.

این آمار ریشه در آن دارد که بسیاری از افراد مراجعه به روانپزشک را برچسب زدن به خود می‌دانند و بیم دارند که از سمت جامعه طرد شوند. اما بسیاری دیگر نیز معتقدند که بیماری روانی به‌ صورت خود به خود خوب می‌شود و نیازی به مراجعه نیست و نمی‌دانند که بیماری خود را به دیگر افراد خانواده نیز انتقال می‌دهند.

برخی نیز می‌گویند بیماری روانی مشکل نیست و یک ضعف است. تمامی این موارد نشان می‌دهد که ما باید آگاهی بخشی نسبت به این مسئله در جامعه را گسترش دهیم، زیرا اگر بیماری به مرحله پیشرفته برسد، هست و نیست فرد و خانواده او را نابود کرده و فرد را به موجودی بی‌مصرف و پرهزینه تبدیل می‌کند و آثار دیگری به دنبال خواهد داشت.

کلام آخر

متخصص اعصاب و روان فردی است که به درمان بیماری‌های روانی می‌پردازد و با تجویز دارو یا اقدامات دیگر به دنبال رفع مشکلات روانی است. با این وجود بسیاری از افراد از مراجعه به روانپزشک خودداری می‌کنند، چون نگران هستند که از سمت جامعه طرد شوند و برچسب بخورند.

با این حال اگر قصد دارید در مورد متخصص روانپزشک و هزینه آن اطلاع کسب کنید، تنها کافی است که در سایت دکتر با من شروع به جست و جو کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

گوش و حلق و بینی یک تخصص پزشکی است که بر مشاوره، تشخیص و درمان اختلالات گوش، بینی و گلو تمرکز دارد. دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند. در این مقاله 8 مورد از بیماری‌های مربوط به گوش و حلق و بینی آورده شده است که در صورت مواجه شدن با آن‌ها تماس با متخصص گوش و حلق و بینی ضروری می‌شود و حتما باید به او مراجعه کنید.

از این رو نام تعداد زیادی متخصص گوش و حلق و بینی در تهران را از سایت دکتر با من می‌توانید پیدا کنید. همچنین ساکنین جنوب غرب پایتخت که به دنبال یک متخصص گوش و حلق و بینی جنوب غرب تهران هستند، با ورود به این سایت می‌توانند نزدیک‌ترین متخصص به خود را جستجو کنند.

1.شنیدن صدای زنگ در گوش

وزوز گوش معمولاً به عنوان صدای زنگ در گوش شناخته می‌شود. این مورد وجود یک صدای مکرر در گوش یا سر بدون وجود منبع خارجی است که بیش از پنج دقیقه طول می‌کشد و بیش از یک بار در هفته اتفاق می‌افتد.

برای برخی افراد، وزوز گوش می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. در حالی که هیچ درمان قطعی برای وزوز گوش وجود ندارد، یک متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند با بسیاری از استراتژی‌های مدیریتی برای کاهش شنیدن صدای زنگ به شما کمک کند.

2.سرگیجه

اعضای بسیاری از سیستم‌های بدن، از جمله گوش داخلی شما باید برای حفظ تعادل با هم کار کنند. حدود 30 درصد از افراد در مقطعی از زندگی خود سرگیجه را تجربه می‌کنند. این می‌تواند گاهی به دلیل یک نگرانی کوتاه ‌مدت، بعد از بلند شدن خیلی سریع، هنگام مصرف دارو یا در زمان میگرن رخ دهد. می‌توانید به وسیله تماس با متخصص گوش و حلق و بینی به درمان این مورد بپردازید.

تماس با متخصص گوش و حلق و بینی

شایع‌ترین علت سرگیجه زمانی است که کریستال‌های کلسیم در گوش داخلی شما از موقعیت طبیعی خود خارج می‌شوند. به این حالت “سرگیجه موضعی حمله‌ای خوش‌خیم” می‌گویند.

افراد اغلب علائم سرگیجه را به دلیل تغییر در وضعیت سرشان، مانند خم شدن، نگاه کردن به بالا یا غلت زدن در رختخواب تجربه می‌کنند. متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند به ایجاد یک برنامه درمانی برای برطرف کردن این وضعیت و کاهش علائم کمک کند.

3.از دست دادن شنوایی

اگر متوجه شدید که صدای تلویزیون را زیاد می‌کنید یا احساس می‌کنید که صداها خیلی ملایم هستند یا زمزمه می‌کنند، ممکن است وقت تماس با متخصص گوش و حلق و بینی رسیده باشد که درباره شنوایی خود با او صحبت کنید.

متخصصان گوش و حلق و بینی با کارشناسان شنوایی‌سنجی همکاری می‌کنند که علت کم شنوایی شما همچون عفونت گوش، تجمع جرم در گوش، پارگی پرده گوش یا آسیب به گوش داخلی را کشف کنند.

همچنین اگر به یکباره یا در طی چند روز متوجه کاهش آنی شنوایی خود شدید، باید به مدت چند روز تا یک هفته پس از مشاهده کم شنوایی توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی و کارشناس شنوایی‌سنجی تحت نظر قرار بگیرید. این ممکن است مربوط به مشکلی باشد که “کم شنوایی حسی عصبی ناگهانی” نامیده می‌شود.

4.گرفتگی مزمن بینی

سینوزیت زمانی رخ می‌دهد که سینوس‌های شما متورم و ملتهب شوند. این تورم در روند تخلیه مخاط به طور معمول اختلال ایجاد می‌کند و باعث گرفتگی بینی شما می‌شود. ممکن است نفس کشیدن از طریق بینی برای شما مشکل باشد، ترشحات بینی تغییر رنگ دهند یا در اطراف چشم احساس حساسیت کنید. در این صورت حتما باید اقدام به تماس با متخصص گوش و حلق و بینی کنید.

سینوزیت طولانی مدت که “سینوزیت مزمن” نیز نامیده می‌شود، با نشانه‌هایی چون سابقه عفونت سینوسی که به درمان پاسخ نمی‌دهد یا علائمی که بیش از سه ماه طول می‌کشد، طبقه‌بندی می‌شود.

علل شایع سینوزیت مزمن عبارت هستند از: پولیپ بینی، انحراف تیغه بینی، عفونت‌های مکرر تنفسی، آلرژی یا عوارض دیگر. یک متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند به تعیین بهترین گزینه درمانی از جمله داروها، آنتی بیوتیک‌ها یا جراحی برای کمک به کاهش علائم شما کمک کند.

5.عفونت مزمن گوش

این وضعیت عفونت در فضای پر از هوا در پشت پرده گوش اتفاق می‌افتد. برخی افراد بیشتر مستعد ابتلا به عفونت گوش هستند. کودکان 6 ماهه تا 2 ساله به دلیل اندازه و شکل گوش میانی و لوله استاش بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند.

اگر محل زندگی شما در غرب تهران است، می‌توانید با مراجعه به سایت “دکتر با من” متخصص گوش و حلق و بینی کودکان غرب تهران را که به محل زندگی شما نزدیکتر است، پیدا کنید.

اگر کودک شما دچار عفونت‌های متعدد گوش می‌شود، ممکن است زمان تماس با متخصص گوش و حلق و بینی فرارسیده باشد. عفونت گوش می‌تواند بر عدم توانایی آن‌ها برای شنیدن واضح تأثیر بگذارد، بنابراین عفونت‌های مکرر منجر به تاخیر در گفتار، عدم توانایی در برقراری روابط اجتماعی و رشد می‌شوند.

اغلب عفونت گوش در نتیجه بیماری‌های دیگری مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی است که باعث احتقان و تورم می‌شود. عفونت گوش می‌تواند دردناک باشد و باعث اختلال در شنوایی، تب، سردرد و از دست دادن تعادل شود.

لوله استاش یک درمان رایج برای عفونت‌های مزمن گوش است. در طول این روش، جراح گوش و حلق و بینی یک سوراخ کوچک در پرده گوش ایجاد می‌کند که مایع را از گوش میانی بیرون بکشد.

سپس یک لوله کوچک در دهانه قرار می‌گیرد که گوش را تهویه کرده و از تجمع مایع در آینده جلوگیری کند. معمولاً لوله‌ها به مدت 4 تا 18 ماه در جای خود باقی می‌مانند و خود به خود می‌ریزند.

6.گلودرد مزمن یا التهاب لوزه

التهاب لوزه‌ها از تورم لوزه‌ها که دو غده بیضی شکل در پشت گلو هستند، ناشی می‌شود. علائم آن شامل تورم لوزه‌ها، گلودرد، مشکل در بلع و غدد لنفاوی حساس در کناره‌های گردن است.

تماس با متخصص گوش و حلق و بینی

از آنجایی که درمان مناسب برای التهاب لوزه به علت آن بستگی دارد، تشخیص سریع و دقیق مهم است. جراحی برای برداشتن لوزه‌ها که زمانی یک روش رایج برای درمان لوزه بود، معمولاً تنها زمانی انجام می‌شود که التهاب لوزه به طور مکرر رخ دهد، به درمان‌های دیگر پاسخ ندهد یا عوارض جدی ایجاد کند.

7.توده در گردن/ بزرگ شدن غدد لنفاوی

غدد لنفاوی شما نقش حیاتی در توانایی بدن برای مبارزه با عفونت‌ها دارند. شما غدد لنفاوی زیادی در سر و گردن خود دارید. آن‌ها معمولاً به دلیل عفونت باکتری یا ویروس می‌توانند متورم یا حساس شوند.

بیشتر غدد لنفاوی متورم در عرض چند هفته به خودی خود بهبود می‌یابند، اما اگر توده‌ها بزرگتر شدند یا بیش از دو هفته به طول انجامد، احساس سفتی یا لاستیکی در آن نقاط داشتید، بدون دلیل ظاهر شدند، با گلودرد مزمن یا تغییرات صدا همراه بودند و همچنین تب، تعریق شبانه یا کاهش وزن غیرقابل توجیه را تجربه کردید، باید از طریق تماس با متخصص گوش و حلق و بینی جهت درمان اقدام کنید.

8.آپنه خواب

آپنه خواب یک وضعیت جدی است که در آن به طور مکرر در خواب تنفس را متوقف می‌کنید یا به صورت سطحی نفس می‌کشید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ممکن است در حین تلاش برای نفس کشیدن با صدای بلند خروپف کرده یا صداهای خفگی ایجاد کنید. مغز و بدن شما دچار کمبود اکسیژن می‌شوند و ممکن است از خواب بیدار شوید.

یک متخصص گوش و حلق و بینی ممکن است از شما بخواهد که یک آزمایش خواب را برای اندازه‌گیری میزان خواب شما و واکنش بدن شما به مشکلات خواب انجام دهید.

این آزمایش می‌تواند به تیم مراقبت‌های درمانی شما کمک کند که متوجه شوند که آیا شما اختلال خواب دارید، چقدر شدید است و بهترین گزینه درمانی برای شما کدام است.

در پایان

در این مقاله درباره مشکلات مربوط به ناحیه گوش و حلق و بینی و روش‌های درمان آن صحبت شد. مواردی که در صورت بروز آن‌ها برای سلامتی و راحتی خود و اعضای خانواده خود بهتر است برای تماس با متخصص گوش و حلق و بینی اقدام کنید.

برای این کار به سایت دکتر با من مراجعه کنید و نام و اطلاعات تعداد زیادی از متخصص گوش و حلق و بینی در تهران که مناسب شما هستند را پیدا کنید.

اگر محل زندگی شما در غرب تهران قرار دارد، نه تنها برای بزرگسالان، بلکه برای فرزندان خود نیز می‌توانید متخصص گوش و حلق و بینی کودکان غرب تهران را بیابید.

اگر ساکن جنوب غرب تهران هستید نیز می‌توانید برای یافتن آدرس و شماره تلفن متخصص گوش و حلق و بینی جنوب غرب تهران به این سایت مراجعه کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

بیماری هایی که در مغز و اعصاب انسان ها ریشه دارند، معمولا با نام بیماری های عصبی شناخته می شوند و اگر ساکن تهران هستید، برای درمان آن ها می توانید به یک متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سایت دکتر با من سر بزنید، چون در این سایت شما می توانید نام تعداد زیادی دکتر مغز و اعصاب در تهران را پیدا کنید. در ادامه به بیماری هایی اشاره خواهیم کرد که برای درمان آن ها نیاز به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب است.

سردرد های مزمن

سردرد ها ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشند و لزوما مربوط به مغز و اعصاب نشوند. اما در صورتی که این سردردها به طور مرتب تکرار شده و به شکل غیر قابل تحمل پدیدار شوند، باید به یک متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه کنید.

با مراجعه به این متخصصان علت دقیق این سردردها نمایان می شود و درمان مناسب را برای شما تجویز می کنند.

میگرن

افرادی که دچار این بیماری هستند، مورد حمله میگرن قرار می گیرند و باید برای درمان به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند. این بیماری درد زیادی را به بیماران تحمیل می کند. علاوه بر آن این افراد به نور و صدا نیز حساس هستند که این حساسیت می تواند منجر به تهوع و سرگیجه شود.

تشخیص این بیماری بر عهده متخصص مغز و اعصاب است که در صورت تشخیص، داروهای مورد نیاز برای درمان تجویز می شوند.

اسکلروز چندگانه

این بیماری که با نام ام اس شناخته می شود، مغز و نخاع بیمار را درگیر می کند. عوارض این بیماری بی حسی، ضعف و تحلیل‌ رفتن اندام‌های حسی است. همچنین بینایی و حرکت این بیماران دچار اختلال می شود.

البته علائم آن در افراد مختلف به شکل متفاوت بروز پیدا می کند. این بیماری درمان قطعی ندارد، اما با داروهایی که متخصص مغز و اعصاب تجویز می کند، بیماری تحت کنترل در می آید.

صرع

این بیماری که با نام تشنج هم شناخته می شود، در مغز اتفاق می‌افتد و در مواقعی بسیار خطرناک است. زمانی که صرع رخ می دهد، فرد کنترل حرکات خود را از دست می دهد و از هوش می رود.

یک متخصص مغز و اعصاب در تهران برای تشخیص علت، چند آزمایش تجویز می کند که توسط آن ها بیماری صرع تشخیص داده می شود. برای کنترل صرع این متخصصان دارو تجویز می کنند.

بیماری پارکینسون

مغز برای کنترل بدن به دوپامین احتیاج دارد و اگر نتواند این ماده را بسازد، فرد مبتلا به پارکینسون می شود. نتایج این بیماری لرزش، سفتی و عدم هماهنگی در بدن است.

با بررسی وضعیت شما متخصص مطمئن می شود که این علائم به خاطر پارکینسون هستند. داروهایی که برای این بیماری تجویز می شوند، آن را تحت کنترل در می آورند.

سکته مغزی

زمانی که خون به مغز نرسد، سکته مغزی اتفاق می‌افتد و سلول های مغز می میرند. در نتیجه آن فرد دچار اختلال در گفتار می شود و برخی از اندام ها قدرت حرکتی خود را از دست می دهند.

همینطور فرد در کنترل احساسات خود نیز دچار اختلال می شود. پس از سکته بیمار می تواند درمان هایی انجام دهد که مهارت های حرکتی خود را بازیابد. برای دریافت این درمان به کمک پزشک مغز و اعصاب نیاز است.

ترومای مغزی

منظور از تروما آسیب است. آسیبی که ناشی از یک نیروی خارجی به مغز باشد، می تواند فرد را دچار بی هوشی کند و حتی او را دچار اختلالات دائمی یا موقتی سازد که تاثیر منفی روی عملکردهای شناختی، فیزیکی یا روانی فرد خواهد گذاشت. برای درمان آن ها یک متخصص مغز و اعصاب می تواند به شما کمک کند.

دکتر با من

علائم عصبی پس از بهبودی از بیماری کرونا

پس از شیوع بیماری کرونا محققان دریافتند که این بیماری می تواند سیستم عصبی مبتلایان را پس از بهبودی تحت تاثیر قرار دهد. برخی علائم عصبی که بیماران پس از بهبودی نشان داده اند، عبارت هستند از:

  • سردرد
  • خستگی
  • درد بدن
  • مشکل خواب
  • لخته شدن خون و سکته

با مراجعه به یک متخصص مغز و اعصاب در تهران می توانید اطمینان حاصل کنید که آیا این نشانه ها به خاطر بیماری کرونا است یا خیر.

سایر بیماری ها

بیماری های دیگری که برای درمان آن ها باید به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید، شامل موارد زیر می شوند:

  • بیماری آلزایمر
  • کمر درد
  • مشکلات و بیماری های ستون فقرات
  • آسیب یا عفونت مغز و نخاع
  • نوروپاتی محیطی (بیماری که بر اعصاب شما تأثیر می‌ گذارد)
  • لرزش (حرکات غیر قابل کنترل)

چه زمانی نیاز است که به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

با مشاهده علائم زیر ضروری است که به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید:

  • سردردهای مکرر یا شدید
  • ضعف عضلانی
  • مشکلات حرکتی
  • از دست ‌دادن هماهنگی
  • فلج جزئی یا کامل
  • مشکلات گفتاری یا زبانی
  • گیجی یا سرگیجه
  • تشنج یا از دست‌ دادن هوشیاری
  • مشکلات حافظه یا سردرگمی
  • مشکلات خواب
  • تغییرات حسی در حس لامسه، بینایی، بویایی یا چشایی

در پایان

یک متخصص مغز و اعصاب در تهران بیماری های موجود در مغز و سیستم عصبی را درمان می کند.

در این مقاله ما سایت دکتر با من را به شما پیشنهاد کردیم که با مراجعه به آن شما به راحتی قادر خواهید بود که متخصص مغز و اعصاب در شمال تهران و دکتر مغز و اعصاب در غرب تهران را پیدا کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

اگر ساکن تهران هستید، بسیار اهمیت دارد که در طول زندگی به شکل مداوم با یک متخصص قلب در تهران در ارتباط باشید. قلب بدون شک مهم ترین ارگان بدن ما است، در نتیجه پیوسته باید عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت مراجعه مرتب برای ساکنین پایتخت به این دلیل است که آلودگی هوای این استان ساکنین آن را در معرض بیماری های قلبی قرار می دهد. حال سوالی که پیش می‌ آید این است که چگونه این متخصصان را پیدا کنیم. با رجوع به سایت دکتر با من این کار چند دقیقه هم طول نمی‌ کشد.

در این سایت دسترسی شما متخصصین دلخواهتان بسیار آسان شده است، چرا که تیم این سایت نام تعداد زیادی دکتر قلب در تهران را جمع آوری کرده است. با مراجعه به این سایت می‌ توانید چندین متخصص قلب در شمال تهران و دکتر قلب در غرب تهران را پیدا کنید.

متخصص قلب و عروق کیست؟

دکتر قلب و عروق متخصصی در عملکرد قلب است و از همین رو می تواند با بررسی آزمایش های لازم انواع نارسایی ها و بیماری های قلبی را شناسایی و درمان کند. اگر بیماری قلبی نیاز به جراحی داشته باشد، باید به یک جراح قلب رجوع کنید.

با مراجعه به یک متخصص قلب در تهران می توانید از سلامت قلب خود اطمینان حاصل کنید. استفاده از سایت دکتر با من می تواند کمک زیادی در این زمینه به شما بکند.

متخصصان قلب و عروق چه تست‌ هایی را انجام می دهند؟

برای شناسایی بیماری های این عضو از بدن این متخصصین باید تست هایی را از بیماران بگیرند. در ادامه این تست ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

· تست ورزش

در این تست ریتم قلب در زمان استراحت و تحرک بررسی می شود و به این شکل وضعیت قلب و نارسایی های آن مشخص می‌ شوند.

· تست الکتروکاردیوگرام

قلب توان الکتریکی دارد و این تست برای اندازه گرفتن این توان طراحی شده است و بدین شکل عمل می کند که قدرت الکتریکی قلب را به صورت موج به تصویر می کشد.

· تست ECG

یکی از دقیق ترین تست ها برای بررسی عملکرد قلب که توسط متخصص قلب در تهران انجام می شود، همین تست است. در این تست وضعیت قلب در یک دوره روزمره انجام می شود. در طول تست الکترودها روی سینه بیمار قرار می گیرند، بیمار تا یک هفته باید HOLTER را با خود حمل کند.

· تست اکوکاردیوگرام

این تست از نوع تصویر برداری است که از قلب گرفته شده و در آن ساختمان قلب و عملکرد آن نمایان می شود. در این تست پزشک می تواند التهاب بافت های قلب، پمپاژ خون، ناهنجاری های ساختاری و عفونت های داخلی قلب را ببیند.

· کاتتریزاسیون قلب

این تست به این شکل است که یک لوله کوچک وارد رگ می شود و به قلب می رسد. با این کار اطلاعاتی از مسیر انتقال لوله و قلب به دست می آید و همینطور به کمک این روش انسداد عروق نیز از بین می رود.

· تست رادیواکتیو

در این تست متخصصان مواد رادیواکتیو را وارد بدن می کنند و از قلب تصویر برداری هسته ای انجام می دهند. این تست می تواند ناهنجاری های قلب را نشان دهد.

مردم به چه دلایلی باید به یک متخصص قلب مراجعه کنند؟

در این قسمت به دلایلی اشاره خواهیم کرد که ساکنان پایتخت با مشاهده آن باید به یک متخصص قلب در تهران مراجعه کنند. با مشاهده هر یک از آن ها باید هر چه سریع تر به یک متخصص مراجعه کنید، چرا که ممکن است در معرض حمله قلبی قرار داشته باشید.

· تنگی نفس

تنگی نفس مهم ترین نشانه مشکل قلبی عروقی است. تنگی نفس همیشه نشانه این مشکل نیست، اما این حالت در زمان کار، در حالت خوابیده و همچنین تورم پا همراه با تنگی نفس باید جدی گرفته شود.

· خستگی زودرس

یکی از نشانه های مشکلات قلبی خستگی زودرس است. قلب وظیفه خون رسانی به تمام بدن را بر عهده دارد. در اثر این خون رسانی اکسیژن به بدن می رسد و انرژی لازم برای فعالیت را فراهم می کند. اگر قلب خوب کار نکند، این انرژی آن طور که باید فراهم نشده و بیمار دچار خستگی زودرس می شود.

· تپش قلب

عوامل زیادی برای تپش قلب وجود دارد. اما زمانی می تواند نشانه یک مشکل قلبی باشد که در حالت استراحت به صورت ناگهانی فرد دچار این حالت شود. در این حالت گفته می شود که فرد دچار آریتمی قلبی شده است. تپش قلب می تواند روی عملکرد قلب، بافت آن و همینطور پمپاژ قلب اختلال ایجاد کند.

· عرق سرد

این نشانه یکی دیگر از علائم رایج در بیماری های قلبی است. در بیماران قلبی این نشانه همراه با نشانه های دیگر است. باید دقت داشته باشید که این علامت در بیماران دیابتی نیز دیده می شود. بنابراین برای اطمینان باید به یک متخصص قلب در تهران مراجعه کنید که وضعیت قلبتان بررسی شود.

در پایان

متاسفانه بیماری های قلبی به گونه ای هستند که اغلب نشانه ای ندارند و فرد ناگهای دچار سکته قلبی می‌ شود. همین امر ضرورت مراجعه به یک متخصص قلب را بیش از پیش نمایان می کند.

به ساکنین پایتخت توصیه می کنیم که حتی اگر نشانه های بیماری های قلبی را ندارید نیز به یک متخصص قلب در تهران مراجعه کنید. یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن این متخصصین سایت دکتر با من است.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

در طول روز، فشار خون شما می‌تواند بر اساس فعالیت‌های شما افزایش یا کاهش یابد. اما زمانی که برای مدت طولانی به طور غیرعادی بالا بماند، یعنی وضعیتی به نام فشار خون بالا وجود دارد که می‌تواند باعث مشکلاتی از جمله آسیب قلبی شود. اگر ساکن شرق تهران هستید و با مشکل فشار خون بالا روبه‌رو شده‌اید، برای یافتن دکتر قلب و عروق شرق تهران می‌توانید به سایت دکتر با من مراجعه کرده و به شماره دکتر قلب و عروق در منطقه شرق تهران دسترسی پیدا کنید. این سایت می‌تواند شما را در یافتن بهترین دکتر قلب و عروق و فشار خون یاری دهد.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون نیرویی است که خون به دیواره رگ‌های خونی وارد می‌کند. این بیماری، بیشتر افراد بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فشار خون بالا می‌تواند باعث حملات قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیوی و نارسایی قلبی شود.

معمولاً افراد مبتلا به فشار خون بالا تا زمانی که یکی از این شرایط رخ نداده است، احساس خوبی دارند و از وجود چنین مشکلی بی اطلاع هستند. بنابراین، پیشگیری باید از اولویت‌های هر فردی باشد.

فشار خون به صورت 2 عدد ثبت می‌شود. عدد بالایی فشار سیستولیک، هنگام تپش قلب و عدد پایین فشار دیاستولیک، هنگام استراحت قلب است. اگر عدد بالایی بیشتر از 140 یا عدد پایینی بیشتر از 90 باشد، فشار خون ممکن است وجود داشته باشد. اما این عدد بالایی است که بیشترین اهمیت را دارد، زیرا نشان‌دهنده خطرات بیماری قلبی است.

فشار خون بالا چگونه درمان می‌شود؟

با مراجعه به دکتر قلب و عروق و فشار خون هدف این است که فشار خون را به سطحی برگردانیم که احتمال ابتلا به مشکلات قلبی، مغزی و کلیوی را کاهش دهد. درمان ابتدا شامل تغییر سبک زندگی می‌شود.

داروهای تجویزی همیشه مورد نیاز نیستند. تغییرات سبک زندگی سالم شامل ورزش منظم (پیاده‌روی سریع به مدت 40 دقیقه در روز، 3 تا 4 بار در هفته)، کاهش وزن و رژیم غذایی حاوی غلات کامل (فیبر)، میوه‌ها و سبزیجات، مصرف کمِ نمک و چربی اشباع شده، قطع مصرف دخانیات و کاهش مقدار الکل نیز باعث کاهش فشار خون می‌شود.

دکتر قلب و عروق و فشار خون

در صورت نیاز به داروهای تجویزی، این داروها معمولاً مؤثر بوده و عمدتاً به خوبی سازگار هستند و به عنوان داروهای ارزان قیمت در دسترس همه قرار دارند.

داروهای اصلی فشار خون در چندین گروه قرار می‌گیرند که اغلب در ترکیب با یکدیگر استفاده می‌شوند. شما باید با دکتر قلب و عروق و فشار خون در مورد بهترین داروها برای خودتان صحبت کنید. اگر پزشک داروهای فشار خون را تجویز می‌کند، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • تمام داروهای خود را طبق دستور مصرف کنید.
  • قرص‌های خود را هر روز در ساعت معینی بخورید.
  • هرگز قرص‌های خود را نادیده نگیرید، زیرا عوارض جانبی دارد. با پزشک خود تماس بگیرید که در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید.
  • نسخه خود را قبل از تمام شدن داروها مجدد خریداری کنید.
  • به دلیل اینکه تست فشار خون شما طبیعی است، مصرف دارو را قطع نکنید. این وضعیت نرمال صرفا به خاطر این است که شما دارو مصرف می‌کنید.
  • هنگامی که فشار خون شما از طریق سبک زندگی سالم و داروها کاهش می‌یابد، حفظ عادات سالم از جمله مصرف داروهایتان و بررسی منظم فشار خون بسیار مهم است.

درمان فشار خون بالا را نباید نادیده گرفت. با همکاری با دکتر قلب و عروق و فشار خون، می‌توانید یک برنامه خوب برای کاهش فشار خون، حفظ سلامتی و جلوگیری از حملات قلبی، نارسایی قلبی و سکته فراهم کنید.

عوامل خطر برای فشار خون بالا

افرادی که نیازمند مراقبت‌های پزشکی هستند، باید از عوامل متعددی که اغلب همراه فشار خون می‌آیند یا در ایجاد آن نقش دارند، آگاه باشند. این عوامل عبارت هستند از:

  • سابقه خانوادگی بیماری قلبی
  • کلسترول بالا
  • سیگار کشیدن
  • دیابت
  • بیماری مزمن کلیوی
  • بیماری شریان محیطی
  • سابقه پره اکلامپسی در زنان
  • بیماری قلبی مادرزادی در دوران کودکی

زمانی که فشار خون بالا به طور مناسب درمان شود، فرد می‌تواند احتمال مرگ نابهنگام خود را کاهش دهد. توصیه می‌شود که همه بزرگسالان بالای 20 سال به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنند.

آیا فشار خون دارید؟ حالا چه باید کرد؟

دکتر قلب و عروق و فشار خون

3D Illustration of Human Circulatory System Anatomy

قبل از مراجعه به دکتر قلب و عروق و فشار خون، توصیه می‌شود ابتدا یاد بگیرید که چگونه فشار خون خود را چک کنید و یک گزارش روزانه از اندازه‌گیری‌ها داشته باشید.

این اطلاعات بسیار مهم هستند، زیرا پزشک شما بهتر می‌تواند تشخیص دهد که آیا فشار خون بالا دارید یا نه، در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه نوع درمانی لازم است. یکی از مزایای فوق‌العاده کنترل فشار خون بالا این است که بر سلامت قلب شما نیز تأثیر می‌گذارد.

تشخیص و مدیریت اولیه

شواهد نشان می‌دهد که مدیریت کافی فشار خون بالا وضعیت سلامت شما را بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد که ممکن است باعث مرگ یا سایر شرایط ناتوان‌کننده مانند سکته شود.

متأسفانه اغلب بیماران وقتی که دیگر خیلی دیر است، توسط پزشک معاینه می‌شوند، پس از آنکه آسیب از قبل به آن‌ها وارد شده است.

مراجعه زودهنگام به یک دکتر قلب و عروق و فشار خون که می‌تواند خطر را ارزیابی کند و توصیه‌هایی برای اصلاح سبک زندگی سالم برای قلب یا کنترل سایر مشکلات پزشکی (مانند دیابت) ارائه دهد، قطعاً بر وضعیت سلامت طولانی مدت، کیفیت زندگی و بقای شما تأثیر می‌گذارد.

نکته اصلی این است که تشخیص زودهنگام و درمان پزشکی مناسب فشار خون بالا باید در مراحل اولیه انجام شود، به خصوص که این وضعیت می‌تواند یک وضعیت خاموش باشد.

پیشرفت‌های علمی نتایج را بهبود می‌بخشند

به لطف پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی در 20 سال گذشته، ما منابع متعددی را برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و بزرگترین عوامل خطر آن ایجاد کرده‌ایم.

این ابزارها در زمینه پزشکی به ما کمک می‌کنند که بهتر مشکلات قلبی و عروقی را پیشگیری، تشخیص و درمان کنیم که سال‌ها پیش قادر به مدیریت آن نبودیم. دستاورد‌های جدید علمی به ما این امکان را می‌دهد که بقا و کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشیم.

در پایان

با توجه به موارد گفته شده در خصوص فشار خون بالا می‌توان دریافت که همواره پیشگیری بهتر از درمان است و با سنجش مرتب فشار خون و تحت کنترل گرفتن آن می‌توان از بسیاری از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

خوشبختانه تعداد زیادی دکتر قلب و عروق و فشار خون وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید تحت نظر باشید و از سلامتی خود محافظت کنید. شماره دکتر قلب و عروق بسیاری به ویژه دکتر قلب و عروق شرق تهران را می‌توانید در سایت دکتر با من  پیدا کنید.

  • ترانه آذریپور
  • ۰
  • ۰

اگر ساکن تهران هستید، تعداد زیادی متخصص ارتوپدی تهران وجود که پیدا کردن آن‌ها بسیار کار راحتی است، چون کافی است که وارد سایت دکتر با من شوید و یک متخصص ارتوپدی جنوب تهران پیدا کنید. متخصص ارتوپد کسی است که بیماری‌های مربوط به استخوان و مفاصل را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.

با افزایش سن یا آسیب‌های دیگر استخوان‌ها و مفاصل با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و حتی دردهای زیادی به بیماران تحمیل می‌کنند که زندگی روزمره آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. در ادامه به مشکلاتی که پزشکان ارتوپد به درمان آن‌ها می‌پردازند، اشاره خواهیم کرد.

1.رگ به رگ شدن مفاصل

رگ به رگ شدن یا پیچ‌خوردگی اصطلاحی است که برای کشش رباط‌ها استفاده می‌شود. برای پاره شدن رباط نیز همین اصطلاح به کار می‌رود. استخوان‌ها در مفصل توسط رباط به هم وصل می‌شوند.

پیچ‌خوردگی پا بسیار شایع است که متخصص ارتوپدی پا آن را درمان می‌کند. در اثر رگ به رگ شدن کبودی در اطراف مفصل به وجود می‌آید.

2.کشیدگی عضلات

همه ما هنگام ورزش یا انجام حرکات دیگر عضلات خود را می‌کشیم. زمانی که این کشیدگی بیشتر باشد، عضله دچار پارگی می‌شود. عضلاتی که بیشتر در معرض پاره شدن قرار دارند، عضلات کمر، شانه، گردن و همسترینگ (ماهیچه پشت ران) هستند.

همیشه فشاری که به عضلات وارد می‌شود، باعث پارگی عضله نشده و با درمان‌های خانگی برطرف می‌شوند. اما چنانچه عضله دچار آسیب شدید شده باشد، حتما به یک متخصص ارتوپدی تهران مراجعه کنید.

3.شکستگی استخوان

متخصص ارتوپدی تهران

از دیگر مشکلاتی که برای درمان آن‌ها می‌توانید به متخصص ارتوپد مراجعه کنید، شکستگی استخوان است. شکستگی یک ترک کوچک تا شکستگی‌های عمیق را در برمی‌گیرد.

شکستگی استخوان به شکل‌های متفاوت اتفاق می‌افتد. به شکل طولی یا متقاطع، ممکن است یک نقطه از آن شکسته شود یا از چند ناحیه بشکند که در هر صورت با درد زیادی همراه است.

4.در رفتگی استخوان

دررفتگی استخوان زمانی اتفاق می‌افتد که انتهای استخوان از جای خود خارج ‌شود. اتفاقاتی نظیر تصادف، سقوط یا ورزش‌هایی با سرعت زیاد باعث این دررفتگی‌ها می‌شوند. در بزرگسالان استخوان شانه بیشتر از استخوان‌های دیگر در معرض دررفتگی قرار دارد.

در کودکان استخوان آرنج آسیب‌پذیرتر است. با در رفتن استخوان فرد قادر نخواهد بود تا مدتی آن استخوان را تکان دهد. این دررفتگی ممکن است همراه با تورم و درد زیاد نیز همراه باشد. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، حتما به یک متخصص ارتوپدی تهران مراجعه کنید.

5.مشکلات مربوط به ستون فقرات

ستون فقرات ما نقش مهمی در تندرستی و حرکت‌های ما ایفا می‌کند. اگر ستون فقرات دچار کوچک‌ترین آسیبی شود، تاثیر آن در حرکت بدن نمایان می‌شود. آسیب‌های وارد شده به این قسمت ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه، تصادف، عفونت و افزایش سن باشند.

مشکلات ستون فقرات با درد همراه است و گاهی برای درمان نیاز به جراحی است. یکی دیگر از مشکلات ستون فقرات تغییر شکل آن است که در اثر نشستن اشتباه طی یک بازه زمانی طولانی به وجود می‌آید. بعضی از این ناهنجاری‌ها به وسیله فیزیوتراپی درمان می‌شوند و برخی دیگر به جراحی نیاز دارند.

6.عفونت استخوان و مفاصل

استخوان‌ها و مفاصل هم ممکن است به بیماری‌های عفونی دچار شوند. چنین بیماری‌هایی معمولا این گونه اتفاق می‌افتند که باکتری‌هایی در اثر ضربه یا جراحی وارد خون می‌شوند و از طریق آن استخوان‌ها و مفاصل را آلوده می‌کنند.

در صورتی که این عفونت ادامه پیدا کند و برطرف نشود، فرد دچار بیماری‌های مزمن می‌شود و حتما باید به متخصص ارتوپدی تهران مراجعه کند. از مهم‌ترین باکتری‌هایی که این شرایط را به وجود می‌آورد، استافیلوکوکوس اوروئوس، انتروباکتر و استرپتوکوک هستند.

7.استئومیلیت

استئومیلیت نوعی عفونت در استخوان‌ها و مفاصل است که عامل آن عفونت ادراری یا ذات‌الریه است. این عفونت‌ها از طریق خون به استخوان‌ها و مفاصل می‌رسند. عوامل دیگری هم باعث این عفونت می‌شوند، مانند جراحی، تزریق در نزدیکی استخوان یا ایجاد شکستگی که پوست را بشکافد.

8.سرطان استخوان

استخوان نیز مانند اعضای دیگر بدن ممکن است در معرض سرطان قرار بگیرد. در این حالت در استخوان تومور یا توده به وجود خواهد آمد و حتی این احتمال وجود دارد که این مشکل به قسمت‌های دیگر سرایت کند. در بیشتر موارد سرطان استخوان در نتیجه سرطان در اندام دیگر بدن به وجود می‌آید.

نشانه‌های این بیماری درد و تورم در استخوان، توده سخت قابل ‌لمس در استخوان‌های بلند، احساس خستگی و کاهش وزن است. در صورتی که ساکن تهران هستید و این نشانه‌ها را دارید، حتما به یک متخصص ارتوپدی تهران مراجعه کنید.

9. بیماری‌های مادرزادی مربوط به استخوان‌ها و مفاصل

برخی از مشکلات مادرزادی در استخوان‌ها ممکن است که عامل ژنتیکی داشته باشند و برخی دیگر در دوران بارداری یا پس از تولد به وجود آیند.

10. آرتروز

از شایع‌ترین بیماری‌های مفاصل آرتروز است که در اثر افزایش سن ایجاد می‌شود. آرتروز انواع متفاوت دارد که رایج‌ترین آن‌ها آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک و نقرس هستند. در این بیماری مفصل‌ها ملتهب می‌شوند و حرکات بدن همراه با درد هستند.

11. دیسک کمر

متخصص ارتوپدی تهران

دیسک‌های ستون فقرات نقش مهمی در بدن ایفا می‌کنند. اگر‌ ضربه‌هایی را که به بدن وارد می‌شوند را دریافت ‌کنند، ممکن است مواد داخل دیسک به بیرون نشت کنند و درد در کمر به وجود ‌آید.

بیمار معمولا زمانی متوجه می‌شود به این مشکل مبتلا شده است که در اثر بلند کردن یک جسم سنگین فشار زیادی به بدن خود وارد می‌کند. این بیماری ممکن است بدون نشانه هم پدیدار شود.

12.زانو درد

عوامل مختلفی می‌تواند باعث زانودرد شود و سن و سال مشخصی ندارد. عوامل آن می‌توانند آسیب به رباط یا پارگی غضروف، برخی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند آرتریت، نقرس یا عفونت باشند. در مواردی این درد با درمان‌های خانگی درمان می‌شود و گاهی باید به یک متخصص ارتوپدی تهران یا دیگر شهرها مراجعه کنید و فیزیوتراپی انجام دهید.

13.آسیب به تاندون‌ها

استخوان به وسیله تاندون به ماهیچه وصل می‌شود. تاندون‌ها می‌توانند وزن‌های بالا را تحمل کنند، اما در معرض پاره شدن نیز قرار دارند. پارگی تاندون به ندرت اتفاق می‌افتد، اما در صورتی که رخ دهد، باید هر چه سریع‌تر به یک متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

14.پوکی استخوان

در این بیماری استخوان‌ها نازک و ضعیف می‌شوند و در معرض شکسته شدن قرار می‌گیرند. عوامل زیادی برای پوکی استخوان ذکر شده است که عبارت هستند از افزایش سن، تغییرات هورمونی و یائسگی، وزن پایین، سیگارکشیدن و مصرف برخی داروها.

دارویی که معمولا پزشکان برای درمان و پیشگیری تجویز می‌کنند، ویتامین دی است که باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. همچنین ورزش کردن نیز برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.

در پایان

در این مقاله تلاش ما این بود که حوزه درمان متخصصان ارتوپد را برای شما توضیح دهیم. همینطور سایت دکتر با من را به شما معرفی کردیم که با ورود به آن می‌توانید نام تعداد زیادی متخصص ارتوپدی تهران و متخصص ارتوپدی اطفال را پیدا کنید.

  • ترانه آذریپور