خدمات پزشکی

  • ۰
  • ۰

آیا اگر زمانی مشکلی برای قلب شما رخ دهد، متوجه آن خواهید شد؟

تمام مشکلات قلبی با علائم هشداردهنده و واضح همراه نیستند. همیشه یک احساس گرفتگی نگران‌کننده در قفسه سینه و به دنبال آن افتادن روی زمین مانند آنچه در فیلم‌ها می‌بینید، وجود ندارد. برخی از علائم قلبی ممکن است در قفسه سینه شما اتفاق نیفتند و همیشه نمی‌توان تشخیص داد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

اینجا است که نیاز به متخصص قلب و عروق نمایان می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به متخصص قلب و عروق، خود و اعضای خانواده خود را از روی دادن یک بحران بزرگ در امان نگه دارید. در این مقاله با این موضوع که متخصص قلب و عروق کیست و چه کار می‌کند، بیشتر آشنا می‌شویم.

همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر با من شماره تماس دکتر قلب و عروق یا شماره مطب دکتر قلب و عروق مناسب و نزدیک به محل سکونت خود را پیدا کنید.

متخصص قلب و عروق کیست؟

متخصص قلب و عروق، پزشکی است که در درمان بیماری‌های سیستم قلبی و عروقی تخصص دارد. برای اینکه یک پزشک متخصص قلب شود، باید هفت سال در دانشکده پزشکی و چهار سال دیگر در دوره آموزش تخصصی قلب و عروق شرکت کند.

بیماری‌های شایع و مسائل سلامتی که متخصص قلب و عروق درمان می‌کند، عبارت هستند از: بیماری‌های قلبی و عروقی، نقص‌های مادرزادی قلب، حملات قلبی، بیماری عروق کرونر، آریتمی قلبی و نارسایی قلبی.

متخصص قلب و عروق چه می‌کند؟

متخصص قلب و عروق کیست

پس از دادن پاسخ به سوال متخصص قلب و عروق کیست، به این موضوع که این فرد چه وظایفی برعهده دارد، می‌پردازیم. متخصص قلب بیماران را در بیمارستان، دانشگاه یا مطب خصوصی درمان می‌کند. بین متخصص قلب و جراح قلب تفاوت وجود دارد. جراح قلب، پزشکی است که جراحی قلب و عروق خونی را انجام می‌دهد. در بیشتر موارد متخصص قلب، بیمار را برای اعمال جراحی نزد جراح قلب می‌فرستد.

متخصص قلب می‌تواند درد قفسه سینه، فشار خون بالا، نارسایی قلبی و همچنین مشکلات دریچه‌های قلب، عروق خونی و سایر مشکلات قلبی و عروقی را درمان کند. وی می‌تواند آزمایش‌هایی مانند نوار قلب، اکوکاردیوگرام و سی تی (توموگرافی کامپیوتری) را برای بیمار بخواهد که بفهمد مشکل چیست. با تشخیص درست، می‌تواند دارو تجویز کند، به شما کمک کند ورزش و عادات غذایی سالم‌تری را شروع کنید یا کاتتریزاسیون قلبی انجام دهید.

چه زمانی باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد؟

در ادامه مطالب مربوط به متخصص قلب و عروق کیست، باید به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از کشورها، بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر مردان و زنان است. بیماری عروق کرونر قلب شایع‌ترین نوع بیماری قلبی است. هر ساله هزاران نفر دچار حمله قلبی می‌شوند.

از آنجایی که بیماری قلبی یکی از مسائل مهم پزشکی در جهان است، مهم است که بدانید چه زمانی باید به متخصص قلب مراجعه کنید. در اینجا دلایل احتمالی برای مراجعه به متخصص قلب آورده شده است.

  • توصیه یک پزشک دیگر: ممکن است پزشک به شما بگوید که باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. آن را به تعویق نیندازید، توصیه او را جدی بگیرید.
  • درد قلب، درد قفسه سینه یا گرفتگی قفسه سینه : احساس گرفتگی قفسه سینه به سنگینی یا درد در قفسه سینه اشاره دارد. گرفتگی قفسه سینه می‌تواند نشان‌دهنده بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی احتقانی قلب یا پریکاردیت (تورم غشایی که قلب را احاطه کرده است) باشد.
  • سابقه خانوادگی بیماری قلبی: اگر فردی در خانواده شما بیماری قلبی را تجربه کرده یا حمله قلبی داشته است، باید از عوامل خطر آگاه باشید و ممکن است لازم باشد با یک متخصص قلب و عروق صحبت کنید.
  • شروع یک برنامه ورزشی جدید، به ویژه پس از 40 سالگی: افرادی که فعالیت بدنی متوسط یا شدید دارند، کمی بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا عوارض قلبی هستند.

چه سوالاتی را باید از متخصص قلب و عروق بپرسید؟

متخصص قلب و عروق کیست

در ادامه مبحث متخصص قلب و عروق کیست، باید بگوییم که بیماری قلبی قابل پیشگیری است. عوامل خطری که بیماری قلبی را تحریک می‌کنند، مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا را می‌توان با دارو و تغییر سبک زندگی مدیریت کرد. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از متخصص قلب بپرسید.

  • عوامل حمله قلبی مختص من کدامند بسیار مهم است که بدانید چه عواملی می‌تواند شما را در معرض خطر حمله قلبی یا سکته قرار دهد، مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا، اضافه وزن، دیابت یا رژیم غذایی ناسالم.
  • سابقه خانوادگی چگونه بر خطر بیماری قلبی من تأثیر می‌گذارد؟ سابقه خانوادگی می‌تواند در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، حمله قلبی یا سکته مغزی نقش داشته باشد.
  • برای پیشگیری یا کاهش خطر بیماری قلبی چه باید بکنم؟ یک متخصص قلب می‌تواند به شما کمک کند که برنامه‌ای برای بهبود سلامت قلب خود و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی داشته باشید.

متخصص قلب در اولین ملاقات شما چه می‌کند؟

بهتر است در ارتباط با موضوع متخصص قلب و عروق کیست، کمی راجع به آنچه در قرار ملاقاتی که با یک متخصص قلب و عروق می‌گذرد نیز صحبت کنیم.
متخصص قلب از شما در مورد سابقه خانوادگی‌تان می‌پرسد و روی شما معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. او ممکن است از شما بخواهد آزمایش‌های بیشتری انجام دهید یا شما را به یک جراح قلب ارجاع دهد. به یاد داشته باشید که فهرستی از داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، همراه خود داشته باشید و هر گونه سوالی را که قبل از مراجعه دارید، بنویسید.

مهم است که به متخصص قلب و عروق خود اطلاع دهید که آیا سایر افراد خانواده شما مشکلات قلبی داشته‌اند یا نه، زیرا این امر می‌تواند احتمال ابتلا به مشکل قلبی را افزایش دهد.

برخی از اطلاعات اولیه می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت قلب و عروق به متخصص قلب شما بدهد، مانند:

متخصص قلب و عروق کیست

  • وزن
  • فشار خون.
  • سطح کلسترول
  • سطح گلوکز (قند) خون.

متخصص قلب و عروق تمام این اطلاعات و هر گونه نتایج آزمایش را بررسی می‌کند که عوامل خطرآفرین برای مشکلات قلبی را مشخص کند. وی از ش معمولا از شما می پرسد که آیا سیگار می‌کشید، چقدر ورزش می‌کنید، چه می‌خورید و چه داروهایی مصرف می‌کنید. متخصص قلب ممکن است بپرسد:

  • چه مدت است که این علائم را دارید؟
  • وقتی علائمی دارید، (درد خفیف، درد شدید) چه احساسی می‌کنید؟
  • وقتی علائم شروع شد، مشغول چه فعالیتی بودید؟
  • آیا وقتی علائمی دارید، چیزی به شما کمک می‌کند که احساس بهتری داشته باشید؟
  • اینکه آیا در گذشته عمل یا جراحی قلب داشته‌اید؟
  • آیا سوابقی از اسکن دارید؟
  • الان چه داروهایی مصرف می‌کنید؟

چه زمانی باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد؟

اگر مشکلی در قلب یا عروق خونی خود دارید که نیاز به مراقبت بیشتری دارد، مسئول مراقبت‌های اولیه ممکن است شما را به یک متخصص قلب ارجاع دهد. اگر احساس درد در قفسه سینه، سرگیجه یا تنگی نفس دارید، ممکن است لازم باشد به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. متخصص قلب ممکن است برای مدت طولانی شما را تحت نظر بگیرد تا شرایط شما را بسنجد.

در پایان

باتوجه به آنچه در این مقاله‌ی متخصص قلب و عروق کیست مطرح شد، اگر مشکلی با قلب یا عروق خونی خود دارید، ممکن است به یک متخصص قلب نیاز داشته باشید. بسته به وضعیت شما، ممکن است به یک نوع خاص از متخصص قلب نیاز باشد که در زمینه مشکل شما تخصص داشته باشد.

شما باید با متخصص قلب و عروقی که به او مراجعه می‌کنید، احساس راحتی داشته باشید. اگر احساس می‌کنید که او به خوبی با شما ارتباط برقرار نمی‌کند، ممکن است لازم باشد به متخصص دیگری مراجعه کنید.

خوشبختانه با مراجعه به سایت دکتر با من می‌توانید به شماره تماس دکتر قلب و عروق یا شماره مطب دکتر قلب و عروق مناسب خود دسترسی داشته باشید.

  • ۰۱/۰۳/۲۴
  • ترانه آذریپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی